Jess(ica) Alexis Lane.
Otto had nog niet geantwoord op mijn vraag en ik vroeg me af of hij uberhaupt nog wel tegen me wilt praten.. Of had hij me gewoonweg niet gehoord en was hij in gedachten? Ik richtte mijn mobiel op hem, zodat ik hem in de weerspiegeling kon zien. Voor zover ik kon zien, was hij wat afgeleid door het zand, want hij was er in figuurtjes aan het tekenen. Ik kon zijn gezicht niet goed zien, dus kon er niets uit opmaken hoe hij zich nou voelde.
Mijn andere oordopje deed ik weer in mijn oor, en als Otto weer van plan is om tegen mij te gaan praten dan trekt hij maar mijn oordopjes eruit, zoals hij dat al eerder gedaan had.
Het nummer 'Leave Me Alone' van Pink schalde uit mijn oortjes. Dit nummer was nog niet zolang bezig. Ik kende al haar nummers uit mijn hoofd; ze is een voorbeeld van me. De eerstvolgende zinnen die ze begon te zingen, zong ik ook mee. 'I don't wanna wake up with another, but I don't wanna always wake up with you either.' Het maakte me niets uit wat ze ervan dachten. Ik wist hoe dit voelde, dus uit volle borst zong ik mee. 'No you can't hop into my shower. All I ask for is one fuckin' hour!' Ondertussen stond ik al, en was ik naar het water toegelopen. 'You taste so sweet, but I can't eat the same thing every day. Cuttin off the phone.' Ik hoorde en merkte niets dat er iemand naar ons toe kwam lopen.
Ik draaide me om, en zong: 'Leave me the fuck alone.' Terwijl Val voor me stond. Ik wist dit niet. Oké, ik heb niet veel schaamte gekend, maar nu voelde ik het wel ergens. 'Tomorrow I'll be beggin' you to come home.' Zong ik beschamend en wat zachter het tweede couplet af. Ik liet niets merken, en keek hem afwachtend aan. Een oortje had ik uitgedaan, zodat ik kon horen wat hij zou zeggen. 'Ik wil jullie er graag op attenderen dat we naar de slaapruimtes heen moeten. De borden wijzen de weg. Oh, en ze hebben lijsten opgesteld voor de training morgen. Wat dat ook moge wezen.' Ik keek verbaasd naar hem op. Pardon? Wie dacht hij wel niet dat hij was? Besloot hij dit zelf of hadden die mensen dat tegen hem gezegd, die hier de leiding hebben? 'Het leek me verstandig jullie te waarschuwen. Ik wil geen snelle aannames maken, maar ik heb het idee dat onze ontvoerders ons niet hard aan zullen pakken, mits we meewerken. In dit stadium is het niet verstandig al aan een ontsnappingsplan te denken.' Ik wilde nog wat zeggen en vragen hierover, want nu was ik het spoor echt bijster, maar voor ik mijn mond open deed - was Val al weg. Verbaasd keek ik hem na, en toen verbaasd naar Otto. 'Wacht 's effe!' Riep ik hem achterna. Oké, hij was al binnen. Waarschijnlijk had hij me geen eens gehoord. Nou ja, dan niet. Ik blijf gewoon hier. Niemand zegt mij wat ik moet doen, al is het de koningin of de machtigste man van de wereld. De muziek speelde nog steeds verder af, en ik deed het oordopje mijn oor weer in.
[ bericht aangepast op 4 maart 2012 - 21:47 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.