Jess(ica) Alexis Lane.
Mooi, ik heb het eindelijk kunnen zeggen, en een deel van mijn last werd er van mijn schouders afgegooid. Val keek verbaasd mijn kant op. Hij had waarschijnlijk niet verwacht dat ik ook een hart heb, dacht ik ironisch. 'Ik zal je niet belachelijk maken. Dat kwam niet eens in me op. Er is niks mis met je.' Ik wachtte tot hij verder ging. Ik wilde hem niet storen in zijn verhaal of antwoord. 'Het lijkt wel alsof je een fobie voor jezelf hebt gekregen.' Hij fronsde zijn wenkbrauwen licht. 'Een fobie is een irrationele angst. Maar in jouw geval is het zeer waarschijnlijk dat die fobie is veroorzaakt door anderen. Zeg het me als ik fout zit.' Hij ging rechtop zitten, en mijn hoofd viel tegen zijn kussen aan. Nog steeds keek ik zijn kant niet op. Verdomd, hij sloeg de spijker op zijn kop. Ja, hij had gelijk en dat wist ik. Dat wist hij ook. Wat een slim joch is dat zeg. Mijn nerveuze lach kwam boven, maar dat was niet echt waar ik op gehoopt had. Juist niet. Dit hoefde hij niet te weten, dus ik was van plan om te liegen en een nerveuze lach hielp daar niet echt aan mee om ervoor te zorgen dat hij me zou geloven. Ik keek zijn kant op, en hij keek mij nu recht in mijn ogen aan. Verdomd. Nu is het nog moeilijker om te liegen. Ik zag zijn lippen de volgende zin maken: 'Je bent bang voor mijn oordeel, niet? Waarom?' Mijn ogen werden groot, en keek van schrik weg. Ja, dankjewel dat je dit nog even duidelijk maakt Val. "Ha!" Kut, mijn nerveuze glimlach kwam eruit. "Nee, tuurlijk niet." Probeerde ik te verbeteren. "Waarom zou ik? Je bent maar een jongen. Dat doet mij niets." Loog ik nog meer. De ene na de andere leugen kwam eruit rollen, en mijn nervositeit nam het over. Waarschijnlijk kon hij dit ook merken, en al hoopte ik dit van niet, ik moest hier echt mee ophouden. Ik moest ermee ophouden om nerveus te worden op dit soort momenten. "Maar je doet het dus?" Vroeg ik, nog steeds kijkend naar het nachtkastje. Terwijl er helemaal niets bijzonders op lag. Ik merkte nu pas op dat hij de Playboy verstopt had. Hij schaamde zich er vast voor. Dan valt hij dus wel op meisjes, want hij schaamde zich toen wel. Oké, bij de les blijven Jess. Het gesprek, remember? Ik zuchtte. Ja, ik weet het. Ik heb er nu al spijt van gekregen. Had ik het maar niet gezegd. Nu komt natuurlijk de lach van Val.
Meestal was dit zo bij alle jongens waarmee ik iets had. Toen ze uit waren gelachen, zeiden ze ook meestal iets in de trant van: 'Ach, schatje toch. Iedereen weet toch dat het zo is.' Of: 'Eigenlijk zou je ook 'snachts make-up moeten dragen.' Toen ze dit zeiden ging ik kapot. Ik rende weg, en ging vervolgens niet meer met ze om. Al kwam ik ze soms wel tegen, en daar baalde ik dan enorm van. Ik ontweek ze liever. Sindsdien heb ik ook meer make-up op, en durf zelfs niet zonder make-up de deur uit te lopen.
Daarom! Ik vind het ook echt jammer dat ze waarschijnlijk gaat stoppen.. Ik vond der wel goed schrijven. ): Ja, daarom. Dan wordt het hier wat levendiger, en kunnen ze ook met meerdere mensen praten/omgaan. Haha, ik ook hoor! Maar dat maakt totaal niets uit. Ghihi, ik vind jou stukjes echt geniaal. C:
Don't walk. Run, you sheep, run.