Jess(ica) Alexis Lane.
'Oh. Ja. Ik kom eraan.' Hoor ik Val zeggen, en hij volgt me naar binnen, naar de eetzaal. Ik had mijn schoenen weer aangedaan, en mijn jacket die ik over de leuning had gehangen weer aangetrokken. De tas had ik weer over mijn schouder bungelen, en ik liep naar het lekkernij toe dat de avond, zonder koelkast, nog door kon komen. Lekkere broodjes, fruit, en snoep gooide ik in mijn tas; waar het nog enigszins bij kon. Toen liep ik naar het drinken toe. Er stonden blikjes, maar ook flessen frisdrank. Dus ik greep meteen een fles cola en Cassis. 'We zitten niet in dezelfde groep,' zegt Val als hij op een paar lijsten kijkt, die aan de muur hangen. Ik moest lachen. Ja, zoiets had ik al wel verwacht. Ik zit zeker samen met mensen in een groep, die ik totaal niet kan uitstaan! Dat is altijd zo, en ik weet niet hoe ze het flikken, maar altijd gebeurd dit. En ik kan mezelf dan ook niet tegenhouden om een flinke ruzie te starten.. Of te eindigen. Met deze gedachte, werd mijn glimlach wat groter. 'Kom, laten we gaan. Ik ben ook wel toe aan een douche.' Val liep voor mij de eetzaal uit, terwijl ik nog snel wat koekjes van de tafel pakte. Met snelle pas volgde ik hem.
We hadden de borden gevolgd, en waren dan uiteindelijk in een lege kamer aangekomen. De gang zag er erg eenzaam uit. Val had op een deur geklopt, en niemand had antwoord gegeven. 'Waarom klopte je op de deur? Ram gewoon die deur open, dan hadden we vanzelf wel gezien of er hier iemand zat.' Dit meende ik. Zo had ik het dan tenminste gedaan.
Al mijn spullen had ik op het bed gedumpt, en ik liep naar de badkamer toe. 'Moet je dit zien, ze hebben zelfs kleding voor ons aangeschaft.' Hoorde ik Val zeggen vanuit de slaapruimte. Ik liep weer terug, en keek hoe Val het shirt voor zijn borst hield. Ik grinnik. 'Dat meen je niet? Als ze maar niet denken dat standaard kleding verplicht is. Het lijkt dan net een kostschool. Geen denken aan, dat ik dezelfde kleding ga aandoen als ieder ander.' Met dat ik dit zei, liep ik naar de kleding toe en gooide het in de prullenbak. 'Of wilde jij dit wel gebruiken?' Kwam er later pas in me op. Zulke momenten had ik wel vaker. Dan kreeg ik een spontaan moment waarvan ik persé wilde dat het niet gebeurde, of juist wel. En dan nam ik de 'leiding'.
Ik keek naar Val, en zag hoe hij een tijdschrift van de nachtkast pakte. 'Voel je vrij om de badkamer te gebruiken, ik blijf h- eh..' Dan kapt hij zijn eigen zin af. Hij knippert een paar keer met zijn ogen. Ik grinnik, en vouw mijn armen in elkaar. 'Dus, je hebt wel interesse in vrouwen?' Grapte ik, en een wenkbrauw ging omhoog. Oké, dit maakt mijn dag weer goed. Ik weet ook wel dat hij nu pas erachter komt dat hij de Playboy had gepakt, maar dit is erg vermakelijk, dus dit grapje kon er wel vanaf. En zo'n erg grapje was het niet. Er gingen nog honderden anderen door mijn hoofd, die vele malen erger waren. Maar aangezien het Val was, kon ik dat niet maken om te zeggen.
Hij slaat snel het tijdschrift dicht en gooit het terug op het nachtkastje. De rode blos kwam weer terug op zijn wangen, en ik begon nu wat harder te lachen. Nee, niet zo hard wat ik eerder gedaan had op de dag. Al zou dit best kunnen; als dit nog erger zou worden. Hij grist snel een National Geographic tijdschrift uit de laden, om waarschijnlijk net alsof te doen dat dát niet gebeurd was. Hij zou zich nu vast en zeker enorm schamen! Ik wilde hier zo graag in verder gaan om een grapje te maken, maar ik moest me nu enorm inhouden. 'Ja, dit is zeker een mannenkamer.' Grinnikte ik.
[ bericht aangepast op 6 maart 2012 - 1:34 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.