Jess(ica) Alexis Lane.
'Och, ja. Ik ben met de rock opgegroeid. Bovendien helpt het me tot rust komen en ja, zelfs slapen.' Ik schoot overeind, en wou hem bijna recht aankijken met een blij gezicht, maar hield me nog net tegen. Ik herinnerde me er opeens weer aan dat ik geen make-up op heb, en blijf dan voor me kijken. 'Ik heb het verwacht, aangezien mijn accent wel degelijk hoorbaar is. In tegenstelling tot het jouwe. Ik kan er niks Amerikaans in terugvinden. Maar ik ben ook niet echt getraind hier op. Waarom kijk je me overigens niet aan? Het is nogal vreemd praten zo. Maar ik wil me er best voor schikken hoor, daar niet van, wat jij prettig vindt.' Ik hoor dat hij weer een tijdschrift heeft gepakt, vanwege dat de bladzijdes om worden geslagen. 'Cool,' Zei ik. Ik wilde nog wel meer zeggen, maar hoorde toen dat hij vroeg waarom ik hem niet aan wilde kijken. Ik besloot er maar een grap van te maken, of nee wacht. Toch niet. Ik dacht eraan om te zeggen: Oh, je uiterlijk maakt me verlegen. Maar dat was zó.. nee, daar waren gewoon geen woorden voor. Dan zou hij ook denken: what the fuck hier aan de hand is, en dan zou hij me waarschijnlijk raar aankijken. Nee, dit zou niet werken. Ik schudde mijn hoofd automatisch, en dacht verder na. Oké, ik zeg dat ik een grote pukkel op mijn gezicht heb. Ja, dat zou best kunnen werken. Wacht, nee. Dat is gewoon een kinderachtig excuus. Zelfs dat vind ik niet erg. En tegenwoordig bestaat er ook zoiets als foundation, dus dat kun je mooi weg smeren. Niet dat ik zoveel make-up gebruikte, nee. Alleen wat op mijn ogen, meestal donkere kleuren zoals; zwart, en paars. Maar soms gebruikte ik ook vrolijke kleuren. En meestal heb ik rode lipstick op, voor de rest niets. Oké, bij de les blijven Jess. Hij wacht op een antwoord. Of.. tsja, het was eigenlijk geen optie, maar zou ik misschien de waarheid vertellen? Ik lachtte in mezelf, en schudde mijn hoofd toen automatisch weer. Nee, dat zou niet werken. Ik zou gek zijn als ik dat deed. Wacht, ik ben gek. Oké, niet weer afdrijven. Hmph, een smoes.. Ik kan geen enkele rotsmoes bedenken! Ik slaak een zucht van ontevredenheid, en liet me vallen op mijn zij. Uch, zit nou een keer mee.
'Oh, weet je dat ik daar helemaal niet op let? Ik let meer op wat mensen zeggen, en hoe mensen doen. In plaats van naar hun stem te letten. Dat boeit me ook eigenlijk niet zo,' antwoordde ik toen maar. Totaal de vraag negerend die hij stelde. Oh, ik moest mijn tanden nog poetsen. Kwam er in mijn hoofd geschoten, alsof het een soort alarm was. Yes! Ik moest mijn tanden nog poetsen. Ik schoot opgelucht overeind, en liep zo naar de badkamer toe, dat Val me niet kon zien. Of nou ja, mijn gezicht niet.
[ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 0:13 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.