• Even een abootje, en de personen lijst is bijgewerkt(Y)

Do it scared, but do it anyway.

Maeve Lia Arake
    Ik zit in mijn kamer. Hij is niet erg groot. Ik denk aan het moment dat ik gevangen werd genomen door Fjodors mannen. Ik was het bos in gerend, ik had me schreeuwend aan een boom vastgehouden, maar toch was ik meegenomen. Langzaam sta ik op, en loop naar de keuken. Daar zie ik een andere vampier, genaamd Yue en een meisje, genaamd Odile. Odile is de 'Verloofde' van Fjodor heb ik gehoord. Half verscholen achter de deurpost blijf ik staan. Zal ik gewoon wachten tot ze me zien? Ik weet niet wat ik moet verwachten. Misschien moeten ze me wel gewoon helemaal niet hebben. Langzaam neem ik een stap achteruit...

Tijd voor koffie.

Oke, is Maeve nu ook opgesloten samen met de rest? :].

No growth of the heart is ever a waste

Oh, @ Cumberbatch: Is het een idee Jonah tot leven te laten komen als Odile en Fjodor uit eten gaan? :].

C18 schreef:
    Oke, is Maeve nu ook opgesloten samen met de rest? :].

Maeve is een soort van [persoonlijke] slaaf van Fjodor. Oké? :)

Tijd voor koffie.

Lolol, np, same here. Ik zou me moeten focussen zodat ik morgen tijdens de consultatie wat heb te laten zien. Maar afijn, ik ga morgen wel wat eerder m'n bed uit -gayhand-. Bovendien heb ik al wat :].

xSomewhere schreef:
    (...)

Maeve is een soort van [persoonlijke] slaaf van Fjodor. Oké? :)

Yep, understood :Y).
    Maar ze is nu in de keuken bij de rest, neem ik aan.
    Achja, ik post nu wel gewoon vanaf dat punt.

Odile - Goede vampier.

Yue biedt zich aan om met het eten te helpen. Ik stap aan de kant en geef haar het vlees in handen.
    'Volgens mij heb ik ergens kruiden gezien waarmee je dit kan marineren. Ik zou zelf kiezen voor een mediterraans tintje als je de kans ziet, maar zie maar wat je het best vind passen.'
    Ondertussen is de arme Lewis nog steeds bezig met zijn eerste aardappel, terwijl ik nummer drie in de pan gooi. Ik kan het niet laten even stiekem te grinniken, waarna ik weer verder ga met mijn taak. Op de één of andere manier brengt samen koken goede herinneringen bij me naar boven. Herinneringen van lang geleden, toen ik met mijn ouders kookte.
    Dan doet een onbekende geur mijn zintuigen alarm slaan.
    'Wat is..' Als automatisch pak ik het schilmesje en sluip richting een kamerdeur. De kamer is alleen door Yue gebruikt om in te slapen, maar deze geur komt niet van haar. Ik ruk de deur open en schrik me een ongeluk.
    'Wie ben jij,' sis ik, niet van harte. Het is niet eens een vraag, merk ik. Verdomd, als dit maar niet één van Fjodors troeven is. Hem kennende zal het wel iets zijn om me in een klotehumeur te krijgen. 'En belangrijker, wat moet je hier?' Wat me nog het meest verontrust is het feit dat niemand van ons haar eerder heeft opgemerkt.

Haha nee, soort van begeleidingsmomenten voor school x'D.

Duude, wat een lap tekst. Seriously o.O.
    Aight, nu ga ik die shizz lezen :].

Maeve Lia Arake
    Ineens staat ze voor me neus. "H-het spijt me! Ik ben jullie nieuwe sla- hulp, zeg maar. Ik ben Maeve Lia Arake. Het was niet mijn bedoeling jullie te laten schrikken... Ik wou gewoon.". Wat zou ik nog meer moeten zeggen? Ik keek naar het schilmesje in haar hand. "Ik... kan helpen schillen? Ik sta volledig tot jullie beschikking zei Fjodor.". Ik dacht aan iets zodat ik de stilte kon opvullen. Ik zette een stap achteruit, vluchten kon niet, maar mijn kamer was misschien binnen mijn bereik. Waarschijnlijk niet. Misschien was ze wel heel snel. "Dus, kan ik jullie helpen?" vroeg ik, en ik zakte half door mijn knieën van nervositeit.

[ bericht aangepast op 20 dec 2011 - 19:12 ]

Tijd voor koffie.

Haha true true :Y).

Odile - Goede vampier.

Als mijn ogen niet door zo'n bloederige sliert in hun kassen werden gehouden, waren ze er zonder meer uitgerold.
    'Wat?' Ik staar haar stomverbaasd aan. Een hulp? Is dit een achterlijke grap? Mijn blik verschuift naar iets sinisters. Wil ze me soms in de maling nemen? Ik haat eenieder die me in de maling wil nemen.
    'Ik... kan helpen schillen? Ik sta volledig tot jullie beschikking zei Fjodor.' 'Fjodor?' vraag ik opnieuw verbaasd. Ik kan het niet geloven. Heeft hij me nu een persoonlijke.. slaaf toegewezen? Mijn ogen vernauwen zich. Zou dit zijn huwelijkscadeau zijn? Ik geloof het niet. Elk clanlid is zo trouw aan hem en zelfverzekerd en dit meisje - duidelijk een vampier, kan nauwelijks op haar benen blijven staan. Misschien is het wel één van Fjodor's zieke spelletjes, om me te treiteren. Het zou me niks verbazen.
    Ik trek kort een wenkbrauw op.
    'Voel jezelf zo vrij om met een briljant ontspanningsplan te komen, het liefst nog voor ik met die klootzak het huwelijksbootje in stap en de rest van mijn leven met die lul door moet brengen. En een vampierenleven is lang.' Ik zeg het zo venijnig dat ze nog meer ineen krimpt. Kom op, Odile. Wie weet kan zij er helemaal niks aan doen? Maar wie weet is dit wel een achterlijk spel met mij als pion. Maar dan valt me wat nieuws op aan haar. Onzekerheid.. is dat niet iets typisch aan nieuwe vampiers?
    'Je bent nog niet zo lang vampier,' constateer ik dan. 'Dat betekent dat je het de komende tijd nog behoorlijk lastig gaat krijgen met je bloeddorst onder de knie te houden, gezien het feit dat we hier met een mens in de kamer zitten.' Ik loop naar de woonkamer toe, haal een zak bloed tevoorschijn en gooi die haar kant op.
    'Neem dit en val hem niet aan.' Nog steeds vertrouw ik het niet. Ze is nieuw en dus makkelijk te manipuleren. Ik zag het bij mezelf. Het is het beste als we eventuele ontsnappingsplannen niet met haar besteden. Fuck! Misschien dient ze zelfs als een spion foor Fjodor om zijn huwelijk veilig te stellen. But then again, waarom zou hij daar moeite in steken? Hij is makkelijk in staat onze verledens te lezen. Ik bijt op de binnenkant van mijn lip. Verdomme, god verhoede dat hij zich dat in z'n kop haalt.

Trololo, epic 8].

Haha, Jonah is geniaal :'D
    Ik zie nu al uit naar het moment dat hij tot leven komt :Y)

Quinten
    Opeens loopt Odile de keuken uit. Ze heeft het schilmesje nog in haar hand. Mijn gedachten zijn zoals altijd als er iets zoals dit gebeurt. Ze zal wel weer iets gehoord hebben. Natuurlijk is dat mij ontgaan, ik heb immers geen vampieren gehoor. Soms is het best irritant om achteraf pas te merken wat de andere de hele tijd al wisten. Als afleiding begin ik wat in de kastjes te rommelen. Een vergiet heb ik gelukkig snel gevonden. Met een simpele beweging open ik de zak waar de sla in zit. Dat doet me denken aan Lewis, die net zoveel moeite had om de zak aardappelen netjes open te krijgen. De sla doe ik in het vergiet en begin het schoon te maken onder de kraan. Vroeger heb ik vaak genoeg moeten helpen met het eten. Volgens die mensen was ik weer te lastig en kreeg ik keuken corvee als straf. Heel moeilijk is het niet. Met een glimlach kijk ik naar Lewis. Zo te zien doet hij zijn uiterste best om de aardappelen netjes te schillen. Ik vraag me toch af wat Odile aan het doen is. Lewis en Yue zouden het ook wel mee hebben gekregen. Als ik de sla schoon heb begin ik spullen te zoeken voor iets wat op dressing moet lijken. Sla klaarmaken vond ik altijd het beste wat er te doen was. De rest was gewoon nog erger. Dadelijk zou ik wel weer te horen krijgen wat er was. Hopelijk is het iets waar ik me geen druk over hoef te maken. Overleven met vier was al erg genoeg. Een vijfde zou het alleen nog maar lastiger maken. Gelukkig waren Odile, Lewis, Yue en Savoy in staat om me niet zomaar uit het niets aan te vallen en zorgt Odile voor eten voor hen. Ze zorgt er voor dat we allemaal in leven blijven. Hopelijk komen we hier snel, zonder veel obstakels, uit. Wat ik dan zou doen weet ik nog niet. Misschien voor mezelf verder gaan. Of weer terug gaan naar het weeshuis, nee dat zeker niet dat zou straf betekenen totdat ik dood ga. Als je daar ontsnapt en terug komt heb je echt een groot probleem. Aimée zou ik ook niet meer terug kunnen vinden, zij zou al ver genoeg weg zijn. Voor mezelf streep ik nog een paar dingen weg. Er blijven uiteindelijk nog twee opties over, een heel aantal minder dan dat ik op voorhand had bedacht. Of ik ga zelf op zoek naar iets en blijf een tijd alleen rond zwerven, of ik blijf bij deze groep en zie wat er gebeurt. Ik bedenk dat het beter is om op dat moment zelf te beslissen en wel zou zien waar ik uit kom.

Do it scared, but do it anyway.

Yue
    Verbouwereerd staar naar het vlees dat Odile me in handen duwt, omdat ik niet goed weet wat ik er mee aan moet. Gewoon maar bakken en kruiden? Omdat het waarschijnlijk nogal blond overkomt om zelfs hiervoor hulp te vragen besluit ik het er maar op te wagen. Ik leg het vlees op het aanrecht en zoek een pan. Dan hoor ik Odile tegen iemand praten, en vang een nieuwe geur op. Geschrokken draai ik me om maar als ik het timide stemmetje hoor en het in elkaar gedoken meisje zie dat daar bij hoort haal ik opgelucht adem. Ik was even bang dat die griezels van Fjodor er weer waren. Mijn schrik maakt echter al snel plaats voor nieuwsgierigheid en benieuwd probeer ik het gesprek op te vangen.

Savoy
    Omdat ik me de hele tijd op het mens had geconcentreerd was de onbekende geur me niet opgevallen, maar zodra ik Odile argwanend de kamer in zie komen valt hij me op. Een vampier. Een onbekende vampier, en niet die hond van een Zachar of de blonde Fjodor himself. Fronsend kom ik overeind van de bank en loop met mijn handen nonchalant in mijn zakken richting Odile en het meisje, dat doodsbang naar haar opkijkt. Ik leun tegen de muur naast de deurpost aan en grijns naar de nieuwe vampier. Een leuk gezichtje, dat wel. "Wat is dit? Nog een van Fjodor's mensen? In ieder geval beter dan die kleerkasten."

[ bericht aangepast op 24 dec 2011 - 16:54 ]

Maeve
    Ze gooide de bloedzak naar me. "J-ja, natuurlijk. Ikke zal hem niet aanraken.." alhoewel hij wel heerlijk rook... Voegde ik er in gedachte aan toe. Odile keek me twijfelend aan. het verbaasde me. Waar zou zij nou bang voor zijn? Ik was nou niet echt de bedreigendste. Toen herinnerde ik me dat ik nog altijd in dienst van Fjodor stond. Dacht ze dat ik een spion was ofzo? Ze had gelijk om daar bang voor te zijn. Fjodor zou me alles kunnen dwingen te vertellen. De gedachte maakte me bang. Ik wilde terug naar vrijheid, het liefst naar het bos, terug naar de vochtige schors, het beekje dat ik helemaal zelf ontdekt had! Ik werd me sterk bewust van de bloedzak in mijn armen, tot Ik merkte dat ik helemaal ineengedoken zat en de aandacht trok van de andere vampiers. Ik wou hen goed bekijken, maar Odile stond nog recht voor mijn neus. Hoe zou ze zijn? En de andere? Ik voelde een beklemmende sfeer en ik wou iets doen om die stilte tegen te gaan, maar ik durfde het niet. Wie weet hoe ze zouden reageren. Wat moest ik doen? Naar Fjodor gaan en hopen dat ik snel vrijkwam? Waarschijnlijk niet. Ik wist niet eens of ik hier mocht zijn. Ik deed nog een stap achteruit. "Z-zal ik maar weggaan?"

Tijd voor koffie.