xSomewhere schreef:
(...)
Maeve is een soort van [persoonlijke] slaaf van Fjodor. Oké? 
Yep, understood
.
Maar ze is nu in de keuken bij de rest, neem ik aan.
Achja, ik post nu wel gewoon vanaf dat punt.
Odile - Goede vampier.
Yue biedt zich aan om met het eten te helpen. Ik stap aan de kant en geef haar het vlees in handen.
'Volgens mij heb ik ergens kruiden gezien waarmee je dit kan marineren. Ik zou zelf kiezen voor een mediterraans tintje als je de kans ziet, maar zie maar wat je het best vind passen.'
Ondertussen is de arme Lewis nog steeds bezig met zijn eerste aardappel, terwijl ik nummer drie in de pan gooi. Ik kan het niet laten even stiekem te grinniken, waarna ik weer verder ga met mijn taak. Op de één of andere manier brengt samen koken goede herinneringen bij me naar boven. Herinneringen van lang geleden, toen ik met mijn ouders kookte.
Dan doet een onbekende geur mijn zintuigen alarm slaan.
'Wat is..' Als automatisch pak ik het schilmesje en sluip richting een kamerdeur. De kamer is alleen door Yue gebruikt om in te slapen, maar deze geur komt niet van haar. Ik ruk de deur open en schrik me een ongeluk.
'Wie ben jij,' sis ik, niet van harte. Het is niet eens een vraag, merk ik. Verdomd, als dit maar niet één van Fjodors troeven is. Hem kennende zal het wel iets zijn om me in een klotehumeur te krijgen. 'En belangrijker, wat moet je hier?' Wat me nog het meest verontrust is het feit dat niemand van ons haar eerder heeft opgemerkt.
No growth of the heart is ever a waste