[Zeg, is Fjodor geweldadig?]
Maeve
"maar, beloof me dan, dat je me meeneemt als jullie ontsnappen en dat jullie me alles weer vertellen als ik terugben." ik slikte. Het idee dat iemand in mijn gedachtes ging morren vond ik niet zo fijn. Sterker nog, ik wou het helemaal niet. Als hij mijn gedachte maar niet kon lezen. 'Savoy' keek me diep geconcentreerd aan. Hij begint te fronsen. Ik kijk terug, zonder te knipperen. "Beloof me dat jullie me meenemen en me alles laten herinneren!" zei ik ineens, ik onderbrak Savoy en hij keek me geirriteerd aan. "Doe nou maar," zei Odile, en ik wist dat als ik echt mee wou, ik nu ook echt mee zou moeten werken. Savoy keek me weer aan en begon weer. Na een tijdje gebeurde er wat. Ik voelde leegte in mijn hoofd die steeds groter was. Ik zag stukken van wat er net gebeurd was aan me voorbij vliegen. Mijn hoofd voelde onprettig leeg. "Stop!" zei ik. "Stop! Hou op!" hij ging door natuurlijk. Ik voelde de paniek door mijn lichaam gieren, en ik was er zeker van dat tranen over mijn wangen rolden.
Ik stond in de keuken. Dat was Odile, die daar was Yue, en die andere kende ik niet. Ik had een naar gevoel, alsof ik wat vergeten was. Ik zag ze gespannen naar me kijken. Wat was er? Was er iets aan de hand? Ik keek naar mezelf. Nope, gewoon nog hetzelfde lichaam. "Is er wat?" zei ik. De jongen die naar me had zitten staren kneep zijn ogen dicht, en kreeg een tevreden glimlach op zijn gezicht. Toen zag ik de klok. "Shit, ik moet even weg." zei ik. En ik liep de kamer uit.
[ bericht aangepast op 13 jan 2012 - 16:40 ]
Tijd voor koffie.