Om het topic wat levendiger te houden;
Nou, in het blik van Viktor weet ik dat hij het liefst z.s.m. wilt vertrekken. Op de korte termijn zal hij waarschijnlijk nog even blijven, maar niet passief. Hij zal meteen iets willen doen—(misschien een missie leiden om nieuwe voorraden te vinden of een plan opstellen om Riverside beter te beveiligen). Als hij merkt dat de gemeenschap te zwak is, politiek gedreven raakt, of als er niets verandert, zal hij sneller geneigd zijn om alsnog te vertrekken.
Als de Raad bijv. besluit om conservatief te blijven en geen drastische maatregelen te nemen, dan zal Viktor dat zien als een teken dat Riverside ten onder zal gaan en zou hij zijn vertrek al binnen enkele dagen of weken kunnen plannen.
Zelf zou ik eig. tevens z.s.m. de wijde wereld willen beschrijven in mijn posts. Er zijn meer elementen waarmee ik kan werken / schrijven. In een gesloten gemeenschap haalt het toch wel een zekere hoeveelheid aan vrij schrijven weg. Zeker als het wachten is op je schrijfpartner op dat moment.
W.b.t. de tweede vraag: 😅 Het zijn er best wat, en geloof me, you don't want to make Viktor mad —Verraad, machteloosheid, onnodige wreedheid tegen zwakkere levens en domheid in kritieke situaties (denk aan schreeuwen terwijl ze zich verstoppen-dom). Zijn woede is vaak gecontroleerd, maar als een van deze dingen gebeurt, kan hij die controle verliezen en hem tot explosief handelen drijven. In zo’n staat denkt hij niet meer tactisch—hij handelt puur op woede en instinct.
[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 15:16 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.