• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

Nieuwe praattopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Mando - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 34 - zij/haar - Styles - NL- 1.4
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rionach - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Graveborn - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Malakian - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 12:20 ]

Mando -> Zoya

Novalunosis schreef:
    (...)

Voor Elliot zou dat denk ik Benjamin zijn!

Voor Benjamin is het ook Elliot! Hangout buddies <3 Eerst was het denk ik Astrid omdat zij een kant zag die anderen niet kennen.

Ik ben vandaag onderweg naar huis (ik heb even gezwaaid naar onze RPG area, ik was heel dicht in de buurt hehe), dus hopelijk kan ik morgen weer uitgebreider aanwezig zijn! Na 13 feb ben ik helemaal terug, dan ben ik hopelijk afgestudeerd :Y)

[ bericht aangepast op 8 feb 2025 - 20:29 ]

Mando -> Zoya

Hagger schreef:
    (...)
    We zijn niet aan het plotten. We praten alleen.

En we hyppen, een beetje. Een heel klein beetje 🤏🏻

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Sgaeyl schreef:
    (...)
    En we hyppen, een beetje. Een heel klein beetje 🤏🏻

Maar vooral over onze personages. In andere (O)RPGs.

[ I will always love you ]

Welke personages zijn er trouwens nog over om mee te schrijven?

Hagger schreef:
    (...)
    !!! Om de een of andere reden dacht ik Astrid, dit is interessant.

Wait why haha?

Whittaker schreef:
    (...)

Voor Benjamin is het ook Elliot! Hangout buddies <3 Eerst was het denk ik Astrid omdat zij een kant zag die anderen niet kennen.

Ik ben vandaag onderweg naar huis (ik heb even gezwaaid naar onze RPG area, ik was heel dicht in de buurt hehe), dus hopelijk kan ik morgen weer uitgebreider aanwezig zijn! Na 13 feb ben ik helemaal terug, dan ben ik hopelijk afgestudeerd :Y)

Awww <3

Succes nog met de laatste loodjes!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Novalunosis schreef:
    (...)

I don't know why, ik kreeg gewoon die impressie 🙈
    Soms werkt mijn brein op een vreemde manier.

Okay, een luchtige dit keer :

VVDD : Hebben jullie personages een guilty pleasure (nu of gehad in de oude wereld)? En zo ja, wat is het?

@Hagger Dit word nogal een lang antwoord, maar de vraag is open genoeg ervoor, so:

Voor de apocalypse:
    In de wereld van vóór de uitbraak had Viktor een onverwachte liefde voor klassieke muziek. Hoewel hij in zijn dagelijkse leven zich in ruwe omgevingen bevond, vond hij rust in het luisteren naar componisten zoals Chopin en Debussy. Dit was iets wat hij nooit met anderen deelde—het paste niet bij het beeld dat mensen van hem hadden.
          Daarnaast had hij een zwak voor slechte actiefilms uit de jaren ‘80 en ‘90—het soort films met overdreven explosies, slechte one-liners en onrealistische vechtscènes. Denk aan films zoals Commando, Bloodsport of Demolition Man. Het was zijn manier om even te ontsnappen aan zijn realiteit.

In de apocalyps
    Nu, in een wereld (zonder luxe) die compleet veranderd is, kan hij zich dat niet veroorloven. Hij heeft een zwak voor oude cassettebandjes en radio’s. Als hij ergens een werkende radio of walkman vindt, luistert hij naar wat er nog over is van muziek uit de oude wereld—of dat nu oude rocknummers zijn of zelfs klassieke stukken.
          Daarnaast heeft Viktor een zwak voor dieren. Ondanks zijn ruwe uiterlijk, zal hij bijvoorbeeld een zwerfkat of een gewonde hond eerder helpen dan de meeste mensen. Natuurlijk zal hij dit nooit openlijk toegeven.

[ bericht aangepast op 9 feb 2025 - 15:37 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

N'awh dat antwoord van Viktor, I like it. 😊

Oeeh, dit vind ik een leuke vraag ook!

Cordelia is een echte muziekliefhebber, wie er voor de apocalypse van hield om schaamteloos mee te blèren met vooral de wat oudere muziek. Samen met haar zus stonden de twee dan ook geregeld in de keuken (tijdens het koken, of de afwas) mee te dansen en doen. Foute datingshows op TV waren ook echt een gedeelde guilty pleasure van de twee.

Nu na de apocalypse is daar wel wat in verandert. Ze houdt nog steeds van muziek en als iemand ergens een melodie aan het neuriën is dat ze kent, kan ze er op een goede dag op in haken. Cordelia vind nu vooral een soort guilty pleasure in het vinden van oude boeken, stripverhalen of iets dat terug verteld naar een tijd voor degene waar ze nu inzitten. Een van haar hobby's was ook tekenen dus wanneer ze op dit soort dingen stuit tijdens haar zoektochten blijft ze hier ook vaak wat langer bij stil staan.

@Graveborn
    Viktor houdt van klassieke muziek?? Dat is echt wholesome (blush)

@Hagger
    Benjamin heeft niet echt 'guilty' pleasures in die zin, want hij leeft heel open en schaamteloos (soms iets té). Hij is wel een 'gestopte' roker die zich niet kan inhouden als er sigaretten in het kamp opduiken.

Van Lilith en Jesse weten we nog niet waar ze zijn (ervan uitgaande dat we niks meer van Davy en Astrid horen), dus ik denk dat die nog 'over' zijn? Het lijkt me wel handig als die twee binnenkort even laten weten wat ze aan het doen zijn, haha. @Styles @StFrancis

@Iedereen
    Gaan al onze personages nu tegelijkertijd aangeven dat ze mee gaan (beetje de 'you have my sword. and my bow. and my axe.' situatie) of komt er eerst nog een discussie? Of zijn er eventueel personages die niet meteen mee gaan?

Mando -> Zoya

Whittaker schreef:
    @Graveborn
    Viktor houdt van klassieke muziek?? Dat is echt wholesome (blush)

@Hagger
    Benjamin heeft niet echt 'guilty' pleasures in die zin, want hij leeft heel open en schaamteloos (soms iets té). Hij is wel een 'gestopte' roker die zich niet kan inhouden als er sigaretten in het kamp opduiken.

Van Lilith en Jesse weten we nog niet waar ze zijn (ervan uitgaande dat we niks meer van Davy en Astrid horen), dus ik denk dat die nog 'over' zijn? Het lijkt me wel handig als die twee binnenkort even laten weten wat ze aan het doen zijn, haha. @Styles @StFrancis

@Iedereen
    Gaan al onze personages nu tegelijkertijd aangeven dat ze mee gaan (beetje de 'you have my sword. and my bow. and my axe.' situatie) of komt er eerst nog een discussie? Of zijn er eventueel personages die niet meteen mee gaan?

Ik denk dat het voor Cordelia ook een stukje afhangt wat Viktor gaat doen. Niet dat ze niet zal willen gaan als hij niet mee gaat, maar ze heeft wel een sterke voorkeur dat hij dus meegaat. Als je het Cordelia zelf vraagt dan is ze ready to go. Haar onrust wordt nu alleen maar groter en het idee dat ze erop uit kan trekken is wel een soort stille honger die ze ergens nog altijd heeft zitten.

@ Sgaeyl @ Whittaker Klopt, hij wordt er rustig van. Het laat hem in een situatie wanen dat hij niet in zo'n drukke, heftige realiteit bevind.
          Op pag. 8 heb ik neergezet voor Viktor dat hij hoe dan ook gaat, met of zonder de gemeenschap. Het gaat om overleven en hij blijft niet afwachten op een onenigheid. Hij zou ze eerder nog sterkte proberen te geven om te vechten en verstandig te zijn, maar als de gemeenschap tegenwerkt, is het om het even. Hij gaat hoe dan ook. Dit geldt ook voor als hij het niet eens is met een bepaalde plan.

[ bericht aangepast op 9 feb 2025 - 17:30 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Graveborn schreef:
    @ Sgaeyl @ Whittaker Klopt, hij wordt er rustig van. Het laat hem in een situatie wanen dat hij niet in zo'n drukke, heftige realiteit bevind.
          Op pag. 8 heb ik neergezet voor Viktor dat hij hoe dan ook gaat, met of zonder de gemeenschap. Het gaat om overleven en hij blijft niet afwachten op een onenigheid. Hij zou ze eerder nog sterkte proberen te geven om te vechten en verstandig te zijn, maar als de gemeenschap tegenwerkt, is het om het even. Hij gaat hoe dan ook. Dit geldt ook voor als hij het niet eens is met een bepaalde plan.

Same for Juniper. Ze wacht niet op wie dan ook (naast Viktor, aangezien ze een afspraak met hem heeft).

@ everyone : Houden jullie personages van alcohol, en zo ja, wat is hun favoriete drankje?