• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes - 43 - hij/hem - Whittaker - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 37 - zij/haar - Styles - NL- 1.2
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Astrid Laursen - 38 - zij/haar - lustforlife - ENG - 1.2
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Sgaeyl - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Hagger - ENG - 1.1
    Davy Townsend - 28 - hij/hem - Clive - NL- 1.2
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Viperian - NL - 1.2

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 19 jan 2025 - 16:11 ]

Frey_ > Whittaker

Whittaker schreef:
    (...)
    I mean, je hoeft mij echt niet om toestemming te vragen hoor! Maar ik vind het zelf een hele toffe twist, ik zou echt blij zijn als ik een Viktor buiten mijn gemeenschap had om een oogje in het zeil te houden! Past ook goed bij zijn karakter, denk ik. Ik kan ook wel voor mij zien dat onze groep dan hem ook om hulp zou vragen. Is hij --

. . .

Nou ja, misschien niet hoeven zeggen, maar persoonlijk vind ik het wel handiger (en netjes) om het gewoon aan te geven en vragen. Want wellicht veranderen er meer dingen / situaties voor andere personages met de beslissing die ik voor mijn mannelijke rol heb gemaakt. Vandaar ☺️ Heel eerlijk heb ik nog niet zover gedacht, vanwege o.a. bepaalde connecties met Users hun personages hier, maar ik denk dat hij aan het patrouilleren is.
    I mean, als het zijn motivatie is moet je het niet veranderen vanwege Viktor. Van wat ik lees was dat vooral het begin van de gemeenschap (of gaat het om de excursie die eraan komt?) Als het namelijk op het begin was, dan was Viktor er hoogstwaarschijnlijk niet eens. Ik zie hem eerder als iemand die zich later "toegevoegd" heeft aan de gemeenschap. Dus in dat opzicht kan het toch gewoon? En anders, Viktor kan ook toevoegen en alsnog oppassen op de "pack" terwijl Ben de leiding neemt? Hoeft niets ervoor aan te passen vanwege de buitenpost van Vik.

Een vraag over het begin trouwens; als de bellen klonken, is er dan niet wat meer gevaar (zombies) rondom de gemeenschap vanwege het geluid dat het kan geven?

[ bericht aangepast op 18 jan 2025 - 15:06 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Viperian schreef:
    (...)
    Nou ja, misschien niet hoeven zeggen, maar persoonlijk vind ik het wel handiger (en netjes) om het gewoon aan te geven en vragen. Want wellicht veranderen er meer dingen / situaties voor andere personages met de beslissing die ik voor mijn mannelijke rol heb gemaakt. Vandaar ☺️ Heel eerlijk heb ik nog niet zover gedacht, vanwege o.a. bepaalde connecties met Users hun personages hier, maar ik denk dat hij aan het patrouilleren is.
    I mean, als het zijn motivatie is moet je het niet veranderen vanwege Viktor. Van wat ik lees was dat vooral het begin van de gemeenschap (of gaat het om de excursie die eraan komt?) Als het namelijk op het begin was, dan was Viktor er hoogstwaarschijnlijk niet eens. Ik zie hem eerder als iemand die zich later "toegevoegd" heeft aan de gemeenschap. Dus in dat opzicht kan het toch gewoon? En anders, Viktor kan ook toevoegen en alsnog oppassen op de "pack" terwijl Ben de leiding neemt? Hoeft niets ervoor aan te passen vanwege de buitenpost van Vik.

Een vraag over het begin trouwens; als de bellen klonken, is er dan niet wat meer gevaar (zombies) rondom de gemeenschap vanwege het geluid dat het kan geven?

Vind je het goed als ik iets later even terug kom op de motivatie van Benjamin en hoe dat zich verhoudt tot Viktor's kennis? Ik ga even brainstormen wat de mogelijkheden zijn, want ik vind die kennis veel beter bij Viktor passen. Het gaat namelijk inderdaad over de kennis die hij dan tijdens de excursie in zou zetten, want als hij de enige is met die kennis zal dat hem 'forceren' om mee te gaan. Aangezien Benjamin zo'n liability is in de buitenwereld en dat verborgen wil houden, zou hij wel een hele goede reden nodig hebben om mee te gaan met de groep. Maar die uitdaging heb ik mezelf aangedaan, hahahah. Let me see what I can do, en laten we er voor nu van uitgaan dat Viktor wat dat betreft de expert is!

Goeie vraag! Ik ging er zelf vanuit dat de omgeving van de community relatief zo rustig en veilig is dat dit kon, maar we kunnen dit ook veranderen als dit misschien te unlikely is. Wat zou een andere goede manier zijn om de community te laten weten dat er een Raad is? (Even hardop gedacht.)

[ bericht aangepast op 18 jan 2025 - 17:38 ]

Frey_ > Whittaker

Ik ga er ook even over nadenken.

[ I will always love you ]

Whittaker schreef:
    (...)
    Vind je het goed als ik iets later even terug kom op de motivatie van Benjamin en hoe dat zich verhoudt tot Viktor's kennis?
    . . .
    Goeie vraag! Ik ging er zelf vanuit dat de omgeving van de community relatief zo rustig en veilig is dat dit kon, maar we kunnen dit ook veranderen als dit misschien te unlikely is. Wat zou een andere goede manier zijn om de community te laten weten dat er een Raad is? (Even hardop gedacht.)

Het is helemaal goed hoor! Maar laat het feit dat ik hem buiten de gemeenschap laat wonen in zijn buitenpost niet jouw idee aanpassen, want het was bedoeld als een melding / goedkeuring vragen op dat vlak. Viktor is voornamelijk iemand die zich op de achtergrond houd tot er iets voor moet spelen waarbij hij zijn mening / hulp / ed uit. Hij kan een leider zijn in bepaalde situaties, maar hij wilt het niet. (Hoewel hij zo mensen wellicht iets leert.) Hij is eerder een "Bewaker" dan een "Leider". Hij is er in samenwerking, niet om de leiding over te nemen. Doe vooral wat goed bij jou en je personage past. Ik weet dat er vast wel meerdere personages zo wat meer bekend zijn met dit vlak (tot op een zekere hoogte).

W.b.t. de vraag: Bedoel je dat de bel er was om iedereen van de gemeenschap te laten weten dat de Raad er is (terugkomt van iets zoals een excursie / aanwezig is)? Ik dacht dat het een soort luchtalarm (maar dan in bel-vorm) was voor de Gemeenschap? Hoe dan ook, denk ik dat het wel kan hoor (ze hebben niet voor niets bewakers en een muur ook!) maar denk dat het voornamelijk in noodsituaties word gebruikt? Tenminste, dat is hoe ik het voor me zag met de beschrijving.

[ bericht aangepast op 18 jan 2025 - 18:26 ]

Viktors' rol is geplaatst. Vaak ruzie gehad met zijn lay-out, maar het is goed zo. Ik ga er niet meer aan tinkelen ook, want dan ben ik morgen nog bezig. Hij staat op page 2 van het rollentopic.

[ bericht aangepast op 19 jan 2025 - 1:18 ]

@ Iedereen,

Lieve allemaal <3 Inmiddels is het een week geleden dat we in overleg het schrijftopic zijn gestart, maar de energie voelt nog erg laag. Nu weet ik dat veel van jullie heel druk zijn en/of dingen in het privéleven gaande hebben, dus ik wilde even een check-in doen!

Hoe gaat het met jullie? Wat zijn jullie plannen voor het schrijven en/of zien jullie deze RPG nog zitten? Ervaar je misschien een blokkade, en zo ja, kunnen wij daar misschien iets in betekenen? Helpt het misschien om iets in het verhaal te veranderen om het interessanter te maken?

@ Viperian,
    De oorspronkelijke bedoeling is dat de bel luidt om aan te kondigen dat er nu een Raad is, want anders zou je bij 70+ mensen lang de deuren moeten gaan vrees ik. Daarnaast kunnen we een bel-vorm instellen voor bijv. een terugkomende patrouille of een noodsituatie, want op die manier zouden ze bijv. ook iedereen op hebben getrommeld voor de brand. Lijkt me een goed idee!

[ bericht aangepast op 19 jan 2025 - 16:11 ]

Frey_ > Whittaker

Whittaker schreef:
    @ Iedereen,

Lieve allemaal <3 Inmiddels is het een week geleden dat we in overleg het schrijftopic zijn gestart, maar de energie voelt nog erg laag. Nu weet ik dat veel van jullie heel druk zijn en/of dingen in het privéleven gaande hebben, dus ik wilde even een check-in doen!

Hoe gaat het met jullie? Wat zijn jullie plannen voor het schrijven en/of zien jullie deze RPG nog zitten? Ervaar je misschien een blokkade, en zo ja, kunnen wij daar misschien iets in betekenen?

@ Viperian,
    De oorspronkelijke bedoeling is dat de bel luidt om aan te kondigen dat er nu een Raad is, want anders zou je bij 70+ mensen lang de deuren moeten gaan vrees ik. Daarnaast kunnen we een bel-vorm instellen voor bijv. een terugkomende patrouille of een noodsituatie, want op die manier zouden ze bijv. ook iedereen op hebben getrommeld voor de brand. Lijkt me een goed idee!

Hier gaat alles goed hoor! Mijn plan voor het schrijven is om met Cordelia op Elliot te gaan reageren dus ik heb zeker nog veel zin in dit RPG! Geen blokkade hiero. Alleen een drukke week ivm leren voor mijne examen vrijdag. ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Sgaeyl schreef:
    (...)

Hier gaat alles goed hoor! Mijn plan voor het schrijven is om met Cordelia op Elliot te gaan reageren dus ik heb zeker nog veel zin in dit RPG! Geen blokkade hiero. Alleen een drukke week ivm leren voor mijne examen vrijdag. ^^

Fijn om te horen dat je er wel zin in hebt! <3 Vet leuk idee ook, om Cordelia en Elliot samen te laten wonen! En succes met je examen vrijdag ^^

Frey_ > Whittaker

@ Whittaker Zit Ben al in de Raadzaal? En wat wordt er gezegd vanuit de Raad? Kan ik gewoon een NPC de woord laten houden of. . .?

Viperian schreef:
    @ Whittaker Zit Ben al in de Raadzaal? En wat wordt er gezegd vanuit de Raad? Kan ik gewoon een NPC de woord laten houden of. . .?

Ben en Juni zijn momenteel allebei in de Council Hall. Ik weet niet of Lieke zelf een plan heeft aangaande de speech.

Hagger schreef:
    (...)
    Ben en Juni zijn momenteel allebei in de Council Hall. Ik weet niet of Lieke zelf een plan heeft aangaande de speech.

Klopt.

Ik ga nog even overleggen met Novalunosis hoe Elliot en Ben de start van de Raad aan gaan pakken.

NPC's mogen gewoon spreken zolang het realistisch is en het onze eigen karakters ondersteund. Als er echt belangrijke dingen gezegd moeten worden, liever met je eigen karakter.

[ bericht aangepast op 20 jan 2025 - 13:41 ]

Frey_ > Whittaker

^ Voor mij is het eigenlijk nog een beetje vaag wat er gezegd wordt in de Raad. Ik had wat geschreven, als dit niet goed is, is het ook best. Het is eigenlijk om te weten / over eens te zijn wat er gezegd wordt. Ik had eigenlijk dit:

De oudste raadsvoorzitter, een vrouw genaamd Marga, slaat met een houten hamer op de tafel. De zaal valt stil, op het gesnik van een enkeling na.
    “Lieve mensen,” begint ze, “wat vannacht is gebeurd, is een tragedie die ons allemaal raakt. Jaren van werk, vertrouwen, en hoop zijn in enkele uren verloren gegaan. En nu staan we voor een harde waarheid: als we niets doen, hebben we binnen enkele weken geen voedsel meer.”
    Een laag gemompel verspreidt zich door de zaal, maar Marga heft haar hand op en het verstomt weer. “We weten nog niet hoe de brand is ontstaan, maar dat is een zaak voor later. Nu moeten we handelen.” Ze kijkt de zaal rond, haar blik indringend. “We zullen een groep mensen moeten uitsturen om nieuwe voorraden te vinden. Het zal gevaarlijk zijn. Maar zonder risico is er geen hoop.”

[ bericht aangepast op 20 jan 2025 - 21:32 ]

Viperian schreef:
    ^ Voor mij is het eigenlijk nog een beetje vaag wat er gezegd wordt in de Raad. Ik had wat geschreven, als dit niet goed is, is het ook best. Het is eigenlijk om te weten / over eens te zijn wat er gezegd wordt. Ik had eigenlijk dit:
    (...)

Ik snap dat je het vaag vindt, hahaha, ik was er zelf ook nog niet helemaal uit! Dank je wel voor het meedenken. c: Ik was achter de schermen aan het overleggen met Novalunosis over hoe en wat, want Ben zou sowieso wel op Elliot wachten hihi. Ik had in mijn hoofd om in ieder geval te wachten met het openen van de Raad tot alle actieve karakters in de zaal of in de buurt zijn, want nu zijn er nog maar 2 van de 8. Dus in principe kunnen we Marga erin houden (want ik vind haar woorden goed geschreven), maar het is niet per sé nodig! In andere woorden, Marga is welkom als NPC maar voel je niet verplicht om het stukje van de Raad openen op jouw schouders te nemen!

Does that make sense? :') Sorry, ik ben heel moe dus ik kom niet echt soepel uit mijn woorden, maar ik wilde alvast reageren indien je vanavond nog verder wilde schrijven!

[ bericht aangepast op 20 jan 2025 - 22:39 ]

Frey_ > Whittaker

Whittaker schreef:
    (...)
    Ik snap dat je het vaag vindt, hahaha, ik was er zelf ook nog niet helemaal uit! Dank je wel voor het meedenken. c: Ik was achter de schermen aan het overleggen met Novalunosis over hoe en wat, want Ben zou sowieso wel op Elliot wachten hihi. Ik had in mijn hoofd om in ieder geval te wachten met het openen van de Raad tot alle actieve karakters in de zaal of in de buurt zijn, want nu zijn er nog maar 2 van de 8. Dus in principe kunnen we Marga erin houden (want ik vind haar woorden goed geschreven), maar het is niet per sé nodig! In andere woorden, Marga is welkom als NPC maar voel je niet verplicht om het stukje van de Raad openen op jouw schouders te nemen!
    Does that make sense? :') Sorry, ik ben heel moe dus ik kom niet echt soepel uit mijn woorden, maar ik wilde alvast reageren indien je vanavond nog verder wilde schrijven!

Ja hoor, ik volg wel waar je vandaan komt / probeert uit te leggen. Het was ook niet mijn bedoeling om de Raad "per se te openen", maar ik wilde wat duidelijkheid scheppen / toestemming vragen wat precies het plan was hiermee (wat je had geschreven als begin van de RP). Ik begrijp dat je wilt wachten op de rest; enkel is het misschien handig om iets klaar te hebben wat er evt gezegd word als opening in de Raad? Ik ben bang dat het dan stil loopt en dan kan dit altijd meegenomen worden in de posts. Even ter clarification, dit is niet om te pushen, gewoon om mee te denken. Hoe zag jij het voor je waarvoor de Burgers worden opgeroepen naar de Raadzaal?

Ik zal trouwens mijn post aanpassen.

[ bericht aangepast op 21 jan 2025 - 2:16 ]

Ik pas Juni morgen wel aan.