Viperian schreef:
@ Whittaker Oké, van wat ik nu de indruk krijg: is het een gemeenschap met een Hoofd (zoals een stam een hoofd / leider heeft), die word gekozen door de “burger” en niet veel zeggen heeft dan knopen e.d. doorhakken. Klopt dit?
W.b.t. eventuele regels of bevoegdheden is het nog een beetje vaag voor mij. Dit blijft bij het discussiëren van (belangrijke) punten en uiteindelijke beslissingen te maken als er o.a. knopen doorgehakt moeten worden? Er worden geen belangrijke beslissingen gemaakt over basis / praktische dingen zoals: voedsel, middelen, drinken, welke personen binnen gelaten worden (eerst langs de Raad?), buitenwacht en veiligheid, eventuele excursies of onderzoeken buiten de muur e.d.? Het is naast het discussiëren en bespreken van dingen ieder voor zichzelf?
Met vraag 5 is bedoeld hoe de Raad en leden op de zombies reageren? Vinden ze de zombies een groot gevaar (in hun beschermde gemeenschap)? Wat is hun prioriteit jegens dit gevaar? Zijn er wel plannen rond dit gevaar, of willen ze enkel een veilige gemeenschap creëeren in een gevaarlijke landschap? Willen ze de oude samenleving herstellen (vóór de zombies bestond) of richten ze zich vooral direct op overleven?
En met vraag 7: hoe de muur is gekomen. Ik neem aan dat hij er niet altijd stond? Wat is de geschiedenis er omheen, hoe lang bestaat de gemeenschap in de muur, en zijn er duidelijke foto’s van? Dat soort dingen. Zodat ik weet wat voor beeld ik eraan moet geven in mijn hoofd. Of ik ben verkeerd tegengekomen dat er een muur staat rondom de gemeenschap?
Alvast bedankt.
Ik zie dat je vragen komen uit een behoefte om een zo'n compleet mogelijk plaatje te te scheppen, en dat vind ik geweldig. Ik waardeer het enorm dat je zo veel interesse hebt in dit verhaal en dat je alles zo realistisch en uitgewerkt mogelijk wilt maken, want ik zie dat je daarmee dat je karakter en posts ook beter maakt. Oprecht, ik zie waar je vandaan komt.
Tegelijktertijd moet ik hier even mijn grens aangeven, en dat bedoel ik in de zachtste zin. Ik ben op dit moment aan het afstuderen èn mijn stage aan het afronden, en ik heb weinig tijd of energie over. Ik ben deze RPG in een bevlieging gestart omdat mensen behoefte hadden aan een soortgelijk verhaal, en het erop leek dat niemand anders dit wilde doen. Dat betekent dat ik het topic heb geopend zonder duidelijk verhaal - zoals je misschien zag in de allereerste versie van de beginpost.
Hoewel ik het leuk vind om deze wereld uit te werken, merk ik dat de details waar je behoefte aan hebt mij meer energie kosten dan ik heb (mijn antwoorden van gisteren kostten ongeveer 1,5 uur). Ik merk dat ik het niet meer kan opbrengen om je te bieden wat je vraagt. Dat is misschien niet helemaal eerlijk naar jou, want je hebt nu al best wat tijd en energie in Viktor zitten, en technisch gezien is dat ook de 'verantwoordelijkheid' die ik op mij heb genomen als RPG-starter. Maar dit is helaas wat het is, ik kan het niet opbrengen.
Ik zou het waanzinnig vinden als het verhaal zo veel details krijgt, maar het is ook het plan dat de karakters heel snel de community gaan verlaten. Als je wel heel graag die details uitgewerkt zou zien, dan geef ik je hierbij volledig de autoriteit om die beslissingen te maken. Eerlijk, voel je vrij om deze achtergrond uit te schrijven.
Ik zou het ook begrijpen als manier van RPG'en niet is wat je zoekt, maar ik hoop dat je blijft c:
Frey_ > Whittaker