• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes - 43 - hij/hem - Whittaker - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 37 - zij/haar - Styles - NL- 1.2
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Astrid Laursen - 38 - zij/haar - lustforlife - ENG - 1.2
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Sgaeyl - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Hagger - ENG - 1.1
    Davy Townsend - 28 - hij/hem - Clive - NL- 1.2
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Viperian - NL - 1.2

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 19 jan 2025 - 16:11 ]

Frey_ > Whittaker

@Sgaeyl

She cute c: Kan ik er vanuit gaan dat ze een gewone bewoner is aangezien ze nog recentelijk bij Riverside is gekomen en nog twijfelt of ze blijft? ^^

[ bericht aangepast op 5 jan 2025 - 20:53 ]

Frey_ > Whittaker

Whittaker schreef:
    @Sgaeyl

She cute c: Kan ik er vanuit gaan dat ze een gewone bewoner is aangezien ze nog recentelijk bij Riverside is gekomen en nog twijfelt of ze blijft? ^^

Thank you. ^^ En yes, dat lijkt me wel het meest passende. Kan zijn dat ik haar tijd in Riverside nog wat aanpas, maar dat zal nooit veel langer worden.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

@ Whittaker Oké, van wat ik nu de indruk krijg: is het een gemeenschap met een Hoofd (zoals een stam een hoofd / leider heeft), die word gekozen door de “burger” en niet veel zeggen heeft dan knopen e.d. doorhakken. Klopt dit?
    W.b.t. eventuele regels of bevoegdheden is het nog een beetje vaag voor mij. Dit blijft bij het discussiëren van (belangrijke) punten en uiteindelijke beslissingen te maken als er o.a. knopen doorgehakt moeten worden? Er worden geen belangrijke beslissingen gemaakt over basis / praktische dingen zoals: voedsel, middelen, drinken, welke personen binnen gelaten worden (eerst langs de Raad?), buitenwacht en veiligheid, eventuele excursies of onderzoeken buiten de muur e.d.? Het is naast het discussiëren en bespreken van dingen ieder voor zichzelf?
          Met vraag 5 is bedoeld hoe de Raad en leden op de zombies reageren? Vinden ze de zombies een groot gevaar (in hun beschermde gemeenschap)? Wat is hun prioriteit jegens dit gevaar? Zijn er wel plannen rond dit gevaar, of willen ze enkel een veilige gemeenschap creëeren in een gevaarlijke landschap? Willen ze de oude samenleving herstellen (vóór de zombies bestond) of richten ze zich vooral direct op overleven?
          En met vraag 7: hoe de muur is gekomen. Ik neem aan dat hij er niet altijd stond? Wat is de geschiedenis er omheen, hoe lang bestaat de gemeenschap in de muur, en zijn er duidelijke foto’s van? Dat soort dingen. Zodat ik weet wat voor beeld ik eraan moet geven in mijn hoofd. Of ik ben verkeerd tegengekomen dat er een muur staat rondom de gemeenschap?

Alvast bedankt.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Zijn er eventuele bedenkingen en impressies die mensen hebben over mijn personage Viktor? Eventuele (spannende) relaties die zou kunnen vormen? Ik zou graag willen speculeren over eventuele bonden en soorten dynamiek tussen personages. Mijn mannelijke rol is intens, wat begrijpelijk is voor zijn verleden en de huidige staat van de wereld in de RP, maar laat je dat niet afschrikken om wat bedenkingen en impressies te geven (:
    Sgaeyl en Lustforlife, met jullie ben ik hier natuurlijk mee bezig om gezellig de bedenkingen erover los te gaan. En ik ben benieuwd naar jullie antwoord ^^

Viperian schreef:
    @ Whittaker Oké, van wat ik nu de indruk krijg: is het een gemeenschap met een Hoofd (zoals een stam een hoofd / leider heeft), die word gekozen door de “burger” en niet veel zeggen heeft dan knopen e.d. doorhakken. Klopt dit?
    W.b.t. eventuele regels of bevoegdheden is het nog een beetje vaag voor mij. Dit blijft bij het discussiëren van (belangrijke) punten en uiteindelijke beslissingen te maken als er o.a. knopen doorgehakt moeten worden? Er worden geen belangrijke beslissingen gemaakt over basis / praktische dingen zoals: voedsel, middelen, drinken, welke personen binnen gelaten worden (eerst langs de Raad?), buitenwacht en veiligheid, eventuele excursies of onderzoeken buiten de muur e.d.? Het is naast het discussiëren en bespreken van dingen ieder voor zichzelf?
          Met vraag 5 is bedoeld hoe de Raad en leden op de zombies reageren? Vinden ze de zombies een groot gevaar (in hun beschermde gemeenschap)? Wat is hun prioriteit jegens dit gevaar? Zijn er wel plannen rond dit gevaar, of willen ze enkel een veilige gemeenschap creëeren in een gevaarlijke landschap? Willen ze de oude samenleving herstellen (vóór de zombies bestond) of richten ze zich vooral direct op overleven?
          En met vraag 7: hoe de muur is gekomen. Ik neem aan dat hij er niet altijd stond? Wat is de geschiedenis er omheen, hoe lang bestaat de gemeenschap in de muur, en zijn er duidelijke foto’s van? Dat soort dingen. Zodat ik weet wat voor beeld ik eraan moet geven in mijn hoofd. Of ik ben verkeerd tegengekomen dat er een muur staat rondom de gemeenschap?

Alvast bedankt.

Ik zie dat je vragen komen uit een behoefte om een zo'n compleet mogelijk plaatje te te scheppen, en dat vind ik geweldig. Ik waardeer het enorm dat je zo veel interesse hebt in dit verhaal en dat je alles zo realistisch en uitgewerkt mogelijk wilt maken, want ik zie dat je daarmee dat je karakter en posts ook beter maakt. Oprecht, ik zie waar je vandaan komt.

Tegelijktertijd moet ik hier even mijn grens aangeven, en dat bedoel ik in de zachtste zin. Ik ben op dit moment aan het afstuderen èn mijn stage aan het afronden, en ik heb weinig tijd of energie over. Ik ben deze RPG in een bevlieging gestart omdat mensen behoefte hadden aan een soortgelijk verhaal, en het erop leek dat niemand anders dit wilde doen. Dat betekent dat ik het topic heb geopend zonder duidelijk verhaal - zoals je misschien zag in de allereerste versie van de beginpost.

Hoewel ik het leuk vind om deze wereld uit te werken, merk ik dat de details waar je behoefte aan hebt mij meer energie kosten dan ik heb (mijn antwoorden van gisteren kostten ongeveer 1,5 uur). Ik merk dat ik het niet meer kan opbrengen om je te bieden wat je vraagt. Dat is misschien niet helemaal eerlijk naar jou, want je hebt nu al best wat tijd en energie in Viktor zitten, en technisch gezien is dat ook de 'verantwoordelijkheid' die ik op mij heb genomen als RPG-starter. Maar dit is helaas wat het is, ik kan het niet opbrengen.

Ik zou het waanzinnig vinden als het verhaal zo veel details krijgt, maar het is ook het plan dat de karakters heel snel de community gaan verlaten. Als je wel heel graag die details uitgewerkt zou zien, dan geef ik je hierbij volledig de autoriteit om die beslissingen te maken. Eerlijk, voel je vrij om deze achtergrond uit te schrijven.

Ik zou het ook begrijpen als manier van RPG'en niet is wat je zoekt, maar ik hoop dat je blijft c:

Frey_ > Whittaker

@ Whittaker Als er duidelijk gevraagd was aan mij over de RP te starten, dan had ik dat met alle liefde gedaan (om zo de drukkere personen niet meer te belasten). Ik had geen idee over de drukte waar je atm in zit, dan was ik wss er anders mee omgegaan of eigenlijk meer rekening mee gehouden. Maar als je zo druk bent, waarom dan een RP starten? Is het misschien beter in co-op te gaan met iemand anders voor de RP of het overgeven aan iemand anders. Ik denk dat er vast wel genoeg vrijwilligers zijn hiervoor. Het lijkt me logisch dat je niet meer op je bordje gaat nemen dan je aan kan en dat de RP toch de aandacht krijgt (niet dat jij het niet doet, maar er hoort wel een kijkend oog op gehouden te worden o.a. voor het niet snel doodbloeden) die het ook verdiend.

Naast dat, kan ik misschien wel het idee krijgen wat je voor nu in je hoofd hebt? Heel eerlijk, zit ik nu met meer vraagtekens met dat ze dus de gemeenschap verlaten. Misschien een stomme gedachte, maar ik kreeg het idee dat het juist ging om de gemeenschap? Gezien de Raad e.d. er omheen is uitgedacht in grove details.

En misschien uitleggen wat je bedoeld met de manier van RPG'en niet is wat ik zoek?

[ bericht aangepast op 7 jan 2025 - 20:51 ]

Ik denk dat de RP is gestart door Whittaker, omdat het er inderdaad op leek dat niemand anders dat ging doen. Het topic met de vraag of er animo was voor zo een RP is vgm ook niet door Whittaker gestart. Er bleek veel animo voor, maar niemand leek de eerste stap te nemen en dus opende Whittaker een praattopic, om het denk ik zo beter te kunnen bespreken met de echt geïnteresseerden.

Het verhaal is eigenlijk erg in samenspraak opgezet. Er werd gevraagd waar behoefte aan was, mensen hebben dat aangegeven en toen is er een klein opzetje gemaakt!

Ik kreeg het idee dat deze RP dus niet per se echt door een iemand helemaal uitgedacht en geleid werd, maar het ook meer een soort collectief idee is geweest. Het is niet helemaal fair van ons als we dus enorme verwachtingen van Whittaker hebben omtrent de details uitdenken.

Hoe ik het in ieder geval heb geïnterpreteerd is dat de community een begin is van waaruit we werken. Er is een brand geweest en er moet op grote schaal naar nieuwe voorraden en voedsel worden gezocht. Dit zal door onze groep personages gebeuren. Zij zullen dus het kamp verlaten om deze zoektocht samen aan te gaan.

De raad is volgens mij simpel weg gewoon een collectief aan mensen die door de rest worden gekozen om inderdaad knopen door te hakken en praktische leiding te geven aan de community. Om ervoor te zorgen dat het democratisch is, wordt er elk halfjaar een nieuwe stemming gehouden waarin mensen kunnen worden herkozen of vervangen.

De muur is denk ik opgebouwd door de community zelf, vlak na het stichten, om een soort van veiligheid te kunnen garanderen tegen de buitenwereld.
    Hoe ik overigens de community interpreteer is dat het echt gaat om directe overleving. Niet per se om echt het oude leven op te pakken (dat zal immers nooit meer lukken), maar om veilig te kunnen leven op een vaste plek zo lang maar kan.

Dit is iig hoe ik alles opvat en interpreteer. Hoeft niet per se waar te zijn, want het kan ook wel anders bedoeld zijn, maar misschien heb je er iets aan @viperian.

[ bericht aangepast op 7 jan 2025 - 23:56 ]

love me until I love myself

@Viperian,

Ik denk dat lustforlife heel mooi beschrijft dat dit inderdaad is opgestart als een soort team-effort RPG. Ik ben achter de schermen heel veel aan het praten met andere Q'ers die graag wilden meedenken. Ik heb in alle topics mensen meerdere malen uitgenodigd en aangemoedigd: denk mee! Er staat ook nog een aanbod dat als je wel graag dat level van detail wilt, dat ik iedereen de volledige autoriteit geef om die beslissingen canon te maken.

Deze RPG was vanaf het begin al een team-effort, dus laat je alsjeblieft niet tegenhouden door mij als je heel graag méér wilt dan ik je kan bieden! Ik zie deze RPG eigenlijk als een co-op en ik hoop ook van harte dat ik dit voldoende uitstraal. Voel je alsjeblieft welkom om dingen in te brengen <3

Maar, in deze periode van prachtig uitgedachte RPG's (honestly I'm in awe of some topics) snap ik het ook dat dit topic en de storyline (en misschien ikzelf ook) wel overkomen als rommelig en on-af. Dat is ook wat ik bedoelde met "Ik zou het ook begrijpen als deze manier van RPG'en niet is wat je zoekt.", als je dat niet prettig vindt dan is dat een valid opinion! Daarom heb ik ook no hard feelings als iemand een ander soortgelijk apocalypse-RPG topic opstart met méér details, of diens karakters hier uitschrijft en ergens anders inschrijft.

Wat betreft de RPG helemaal doorgeven, ik denk dat dat op dit moment niet nodig is. Ik zorg ervoor dat het niet doodbloed en ik ben zeker bereid om vragen te beantwoorden. Het gaat in dit geval om dit hoge level van detail waar je naar vraagt dat ik niet kan bieden.

Is er misschien een andere manier waarop we kunnen zorgen dat je het gevoel hebt dat het verhaal klopt en de details voldoende zijn? Vind je het eventueel fijn om de storyline zelf te herschrijven?

[ bericht aangepast op 8 jan 2025 - 10:40 ]

Frey_ > Whittaker

En om aan te sluiten bij wat hierboven al benoemd is: zijn de details echt zo hard nodig om een rpg goed te laten verlopen? Zeker met oog op het feit dat het de bedoeling is dat ze snel vertrekken en waarschijnlijk dan zelf ook met een hoop onduidelijkheden zitten. Mij lijkt het juist mooi als de personages gedurende de rpg gezamelijk details moeten uitwerken omdat de situatie nou eenmaal drastisch is veranderd.

Ik vind het heel fijn dat alles hier in samenspraak wordt geregeld en ben erg blij dat Whittaker het voortouw heeft genomen, dank daarvoor!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Heel eerlijk is dit wel overwelmend. Jullie bedoelen het goed voor Whittaker, maar ik heb eerlijk waar hierdoor het idee dat ik op mijn vingers word getikt. Simpelweg voor informatie vragen in een RPG, alsof het niet mag. In mijn ervaring is informatie belangrijk in een RPG. Het is nodig voor een verhaal door te zetten en wat je karakter maakt. Hiermee zeg ik niet dat, en dat wil ik dubbel benadrukken, haar RPG "rommelig" of "on-af" is of dat ik "enorme verwachtingen heb". Even naar Whittaker, als ik jou dat gevoel had gegeven had ik liever gewild dat je me even een PB/GB had gestuurd, want dit was niet meer of minder bedoeld dan informatie te vragen over een RPG waar ik enthousiast over ben. Berichten kunnen online harder overkomen dan iemand het zo bedoeld, dus wellicht ligt het daar ook aan hoe mijn berichten over komen.

Het is alsof ik gezegd heb dat ze enkel haar blik op de RPG moet houden en aan niks anders mag werken dan dat? Terwijl dat niet zo is, verre van zelfs. Met mijn laatste bericht probeerde ik zelfs mee te denken (zodat er wat stress af gaat of dat het gedeelde effort is tussen meerdere personen gezien ze hier duidelijk zo mee zit).

Het enige wat ik mee heb gekregen is dat RPG-idee topic waarin ik interesse kreeg en voor de rest heb ik nergens op gelet dan wachten op het topic om mee te doen, dus alles qua wat er gezegd is (dat er dingen zijn doorgegeven of gevraagd) is door mij gemist. Zoals Whittaker zegt overlegt ze met anderen achter de schermen, waar ik dus ook geen idee van informatie kan hebben of überhaupt wist. Hoe kan ik letten op iets waarvan ik geen weet heb? Volgens mij heb ik zelfs een paar keer aangegeven dat ik niet eens wist dat het plan was dat ze vertrokken van de gemeenschap. In dat opzicht hoef ik dus niet de "details" van de gemeenschap en weet ik dat ik vrij kan spelen. Imo als zulke dingen snel missen zal er sneller verwarring komen over hoe en wat, eig wel bij mij. Ik vind het wel belangrijk om te weten in een RPG wat het plotlijn is, zodat ik weet welke richting de verhaallijn heeft en welke richting ik mijn personage moet sturen.

Met dat gezegd te hebben, heb ik niet het gevoel hier welkom te zijn, wat ik oprecht jammer vind want ik was enthousiast voor deze RPG, dus ik zou me graag uit willen schrijven. Ik denk ook gewoon dat het miscommunicatie is, maar in mijn beleving maakt dat het 'm juist net in een RPG waar velen beïnvloed kunnen worden. Heeft mijn (intense) mannelijke rol toch de RPG verlaten 😉.

[ bericht aangepast op 8 jan 2025 - 13:39 ]

@viperian Ik vind het heel erg jammer dat je je uitschrijft voor deze RPG! Ik vond je karakter erg leuk en was ook echt enthousiast tijdens onze bespreking over eventuele relaties.

Ik denk dat je mijn bericht in ieder geval veel harder op vat dan het bedoeld was. Zoals je zelf al zegt, kunnen berichten online harder overkomen dan bedoeld, want ik wilde alleen maar proberen om je juist meer inzicht te geven in het verhaal door te delen hoe ik alles heb geïnterpreteerd.

Daarnaast probeerde ik simpelweg wat druk bij Whittaker weg te halen door aan te geven dat het niet haar taak is om ons die details te bieden door hoe alles gezamenlijk is ontstaan.

Naar mijn inziens ben je meer dan welkom! Maar gaf Whittaker simpelweg een grens aan en probeerde ik gewoon wat druk weg te halen en that is it. Het spijt mij iig als je je aangevallen voelde, dat was niet mijn intentie.

Overigens vind ik het wel belangrijk in een RPG dat we gewoon met z’n allen kunnen communiceren en grenzen aan geven zonder bad blood.

love me until I love myself

@Viperian

Ik snap dat het gevoel dat je onwelkom bent moeilijk weg te nemen is als het er eenmaal is, maar ik denk dat ik voor ons allemaal spreek als ik zeg dat dit niet de bedoeling was. Ik denk dat we de pech hebben dat we op een andere golflengte communiceren en dat alle welwillende woorden niet aankwamen hoe ze werden bedoelt, aan beide kanten. En wat je inderdaad zegt, fijne communicatie is juist key tijdens een RPG! Uiteindelijk is het vooral belangrijk dat je je comfortabel voelt. Ik hoop dat je dat bij je een volgende RPG dubbel en dwars wel hebt <3

Frey_ > Whittaker

Viperian schreef:
    (. . .)
    Met dat gezegd te hebben, heb ik niet het gevoel hier welkom te zijn, wat ik oprecht jammer vind want ik was enthousiast voor deze RPG, dus ik zou me graag uit willen schrijven. Ik denk ook gewoon dat het miscommunicatie is, maar in mijn beleving maakt dat het 'm juist net in een RPG waar velen beïnvloed kunnen worden. Heeft mijn (intense) mannelijke rol toch de RPG verlaten 😉.

Ik vind het echt ontzettend jammer dat je je hebt uitgeschreven!! Vik was ook zo gaaf, en ik begrijp waar je vandaan komt -- aangezien je juist je personage en de RPG eer aan probeert te doen door met de juiste informatie te spelen. In mijn ogen ben je zeker welkom! 💖

[ bericht aangepast op 8 jan 2025 - 17:00 ]

[ I will always love you ]

ThestraI schreef:
    (...)
    Ik vind het echt ontzettend jammer dat je je hebt uitgeschreven!! Vik was ook zo gaaf, en ik begrijp waar je vandaan komt -- aangezien je juist je personage en de RPG eer aan probeert te doen door met de juiste informatie te spelen. In mijn ogen ben je zeker welkom! 💖

Ik sluit mij hier bij aan. Onwijs jammer dat je stopt @Viperian! Weet dat je altijd welkom bent, mocht je alsnog besluiten weer terug mee te doen! 🤍

Mochten er overigens mensen zijn die het zien zitten om ondertussen ook al wat relaties te bespreken met Nas, please let me know! Mijn PB staat open. ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Excuses als mijn bericht bot over kwam, ik denk inderdaad dat er een miscommunicatie plaats heeft gevonden. Ik wist niet dat de verhaallijn met betrekking tot het verlaten van de gemeenschap onduidelijk was aangezien dit in het hoofdtopic staat. Dat plaatst bepaalde vragen in een ander licht. Ik wil voorop stellen dat ik vind dat het absoluut moet kunnen om te vragen naar verdere details, graag zelfs, maar ik merk dat de manier waarop bij mij een klein beetje in het verkeerde keelgat schoot. Ik ervoer je berichten als vrij aanvallend (en dat terwijl ze niet eens aan mij gericht waren), alsof een rpg pas goed kan zijn als het echt helemaal doordacht is en dat er anders maar gelijk overwogen moest worden om het stokje over te dragen aan een ander. Tevens had ik er een beetje moeite mee dat er nadat er een duidelijke grens werd aangegeven toch door werd gegaan, maar achteraf gezien denk ik dat ik toen al een beetje hoog in mijn emoties zat en dat het zeker niet zo was bedoeld. Nogmaals mijn excuses, ik had eerst even diep adem moeten halen voordat ik in de aanval schoot.

Ik begrijp je keuze om te gaan, al zou ik het wel jammer vinden! Ik wil toch benadrukken dat je wat mij betreft echt meer dan welkom bent!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home