Happy weekend! Met het oog op het schrijftopic dat morgen wordt geopend nog even een paar laatste puntjes!
Veiligheid & comfort
Allereerst en allerbelangrijkst: met het oog op wat er afgelopen dagen heeft gespeeld wil ik nog even aandacht besteden aan iedereens gevoel van veiligheid en comfort. Ik vind het ontzettend belangrijk dat iedereen zich durft uit te spreken als iets niet goed voelt, als je niet happy bent met hoe dingen in het topic gaan of hoe het verhaal zich ontwikkelt. Laten we vooral samen naar oplossingen zoeken als er iets niet lekker loopt. Als ik - of de groep - iets hierin kan betekenen of veranderen om je comfortabeler te maken, dan wil ik je op het hart drukken om dit alsjeblieft te laten weten. Dit mag eventueel ook in een PB, natuurlijk. <3
Character sheet niet af? No problem!
Je character sheet hoeft (wat mij betreft) niet af-af te zijn voordat we beginnen. Ik heb even alles teruggelezen en ik denk dat alle rollen wel een bepaalde mate van diepgang hebben, zeker genoeg om mee te beginnen - dus laat dat je vooral niet tegenhouden als je wel al heel graag een stukje wilt schrijven! Ik ben er zelf wel heel erg fan van als je even een berichtje in het praattopic dropt als je je karakter hebt geüpdated, dan kunnen we gelijk de updates meelezen c:
Deel je ideeën!
Breng vooral je gedachten en ideeën in! Er is geen vaste route om te lopen en we beslissen het samen along the way. Denk bijvoorbeeld aan dingen als: beginnen we te voet of met de auto, welk type zombies dealen we mee, en nemen we NPC's mee?
NPC's
Speaking of which, hierbij een reminder dat NPC's wel zijn toegestaan! Ter voorbeeld: ik gebruik zelf met toestemming een oud karakter van Clive als NPC om mijn verhaal een jumpstart te geven. Ik vond het zelf wel interessant om daar gebruik van te maken, want daarmee kan ik vanaf de eerste post al een idee geven van hoe mijn karakter met anderen omgaat. Dit hoeft natuurlijk niet, maar weet dat deze optie bestaat.
Waar starten we?
Ons verhaal start de ochtend naar de brand. De meeste bewoners hebben tot diep in de nacht gewerkt om de brand te blussen en te voorkomen dat deze overslaat naar de andere gebouwen. Niemand heeft meer dan een paar uur geslapen als de bellen die de Raad aankondigen door de lucht echoën. Het is een stralende lentedag, koud maar zonnig, maar het prachtige weer staat in schril contrast met de stemming in de gemeenschap. De brand is volledig uit en rookt niet meer, maar je merkt nog wel overal sporen: de scherpe geur van oude rook in de lucht, mensen die nog as op hun kleren of gezichten hebben, etc. De impact van de brand begint langzaam duidelijk te worden: vijf jaar aan hard werk is in één nacht in vlammen opgegaan. Het is het einde van de winter en onze voorraad is mager: als we zuinig aan doen hebben we misschien nog 3 tot 4 weken aan voedsel.
Het is niet duidelijk waardoor de brand is ontstaan, maar er zijn geruchten over iemand die een schaarse sigaret heeft gerookt achter de voorraadschuur en deze nog smeulend op de grond heeft gegooid. Het stro, dat in de schuur op de grond ligt om de luchtvochtigheid rondom de zaden zo laag mogelijk te houden, ligt in grote balen opgeslagen onder een afdak achter de schuur en heeft waarschijnlijk vlamgevat. Doordat de lente dit jaar koud maar droog aanbrak stond de schuur razendsnel in lichterlaaie. Zelfs de alerte nachtwacht was al te laat; er was niets meer te redden.
De gezichten zijn grauw als iedereen zich verzameld in het houten raadsgebouw. De rijen stoelen (met gangpaden in het midden en aan de zijkant) beginnen zich te vullen met onderling mompelende mensen. Sommige bewoners hebben stille tranen die over hun wangen rollen, anderen zijn boos. Aan het hoofd - recht tegenover de deur - staat een lange tafel met zeven stoelen voor alle raadsleden. De Raad begint als de meeste mensen binnen zijn.
[Kortom: het verhaal start met de bellen van de Raad.]
Happy writing! <3
[ bericht aangepast op 11 jan 2025 - 12:31 ]
Frey_ > Whittaker