• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic Praattopic 1

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Zoya - ENG - 1.1
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2
    Nakoma Tanya Sartre - 33 - zij/haar - Kobyla - NL - 1.4

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Naoe - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Yamato - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Karlach - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 16 april 2025 - 11:53 ]

Mando -> Zoya

MT

How far is far

[ I will always love you ]

MT

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Malakian schreef:

Bedankt voor de ideeën allemaal!
    Ik denk dat de oplossing ligt bij wat van deze opties samenvoegen.
    Jesse is zich er heel goed bewust van dat een vreemdeling binnen laten erg riskant is. Ik denk dat ik hem inderdaad hen een tip laat geven over een plek waar veel voorraden zijn, welke echter enkel goed te betreden is met een sterke groep, omdat deze plek overrun is.
    Hij zal zelf met een voorstel komen: ik zal met jullie meegaan om te helpen, en zal me bewijzen maar hoop wel dat ik dan bij jullie groep mag blijven (want laten we wel wezen; alleen overleef je deze omstandigheden niet zo één, twee, drie.). Hij zal ook voorstellen om in ieder geval tot hij bewezen heeft dat hij te vertrouwen is, iemand over hem te laten waken. Lieke kwam met het punt dat het beter is als meerderen deze taak op hun nemen. Lieke stelde voor dat Ben hier in ieder geval één van kan zijn. Ik weet niet of er meer geïnteresseerden zijn om tabs on Jesse te houden?

Ik hoop hier alles mee samengevat te hebben, merk dat het allemaal veel stof is hahah. Laat vooral weten wat jullie hiervan denken!

Ik hoor heel graag wat jullie hiervan vinden, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn en kunnen we weer verder <3

[ bericht aangepast op 5 maart 2025 - 11:46 ]

Mando -> Zoya

Mando schreef:
    (...)
    Ik hoor heel graag wat jullie hiervan vinden, dan weet iedereen waar ze aan toe zijn en kunnen we weer verder <3

Ik vind welke optie dan ook goed, want Juniper blijft sowieso bij de groep. Voor Benjamin en Elliot. ♡
    Because they need her to survive.

Mando schreef:
    (...)

Ik vind het een goede oplossing en zo kunnen we inderdaad verder.
    Ik zou niet zeggen dat Cordelia één van de mensen gaat willen zijn die doelbewust op Jesse gaat letten (ik denk met haar huidige kennis en ervaringen dat ze op andere vlakken wellicht meer nodig gaat zijn), maar ik denk wel dat ze onbewust een oogje op hem zal houden, gezien er nog geen vertrouwen is en hij zich zal gaan moeten bewijzen. ^^

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

@Radinov

Mij lijkt een combinatie van respectvolle rivaliteit en een vriendschap wel interessant! Ik zie voor me dat die rivaliteit al vrij gauw sinds haar aankomst ontstond, Nakoma zal ook absoluut een nood gevoeld hebben om zichzelf te bewijzen. Maar dat dit recent zich is begonnen ontwikkelen naar een beginnende vriendschap?

Aangezien er verder geen inhoudelijke reacties zijn sluit ik hierbij de discussie rondom Jesse's motivatie, hij gaat op deze manier mee. (:

Voorstel: Cecia en ik voorzien dat er een discussie komt op het moment dat Ben, Jesse en Elliot bij het hek aankomen, want niet ieder karakter zal het er mee eens zijn dat die drie mee gaan. Wij dachten, wat als we vanaf het moment dat het gesprek in de Raadszaal is afgelopen, we een korte tijdssprong doen - denk aan een paar uur. Op die manier kan bijvoorbeeld een Juniper onderweg rustig haar tijd nemen om Ben en Elliot uit te kafferen, maar dan zijn we ondertussen wel de deur uit en hoeven de andere karakters niet op zulke dingen te wachten. Volgens mij heeft namelijk iedereen er wel behoefte aan dat we gewoon lekker onderweg zijn.

What say you?

Mando -> Zoya

Dus als ik het dan goed begrijp starten we nu op een punt dat de groep net vertrokken is?

Rionach schreef:
    Dus als ik het dan goed begrijp starten we nu op een punt dat de groep net vertrokken is?

Zodra het gesprek tussen Elliot, Ben en Jesse is afgesloten: ja. Tenminste, dat is het voorstel. Novalunosis en ik zijn nog heel even aan het overleggen hoe we het gesprek afsluiten, dan posten we zo snel mogelijk en kan iedereen weer door. Dan zouden we een tijdssprong kunnen maken naar, bijvoorbeeld, ergens in de middag op dezelfde dag. Mits jullie dat ook een fijn idee vinden, vanzelfsprekend (:

[ bericht aangepast op 11 maart 2025 - 11:50 ]

Mando -> Zoya

Nakoma begint steeds meer vorm te krijgen met alle relaties, leuk!

Nu zoek ik nog wel een specifiek iets dat hopelijk door één van de personages, of een NPC opgevuld kan worden. Lieke stelde voor dat ze een goed raadslid zou zijn, maar gezien zij pas relatief recent (+- 1 jaar geleden) is aangekomen, moet ze denk ik wel iets gedaan hebben om het vertrouwen van Riverside gewonnen te hebben. Dus ik dacht dat ze misschien het leven van iemand gered zou kunnen hebben? Iemand wiens char hiervoor zou werken?

Ik ben iig voor met dat de groep op weg gaat en er een tijdsskip van een paar uur is geweest. Dan kan ik Nakoma makkelijk de rpg in schrijven.

Ik zat trouwens te denken dat zij door de bel voor de raadsvergadering is heengeslapen (want tot vroeg in de ochtend bezig geweest met de brand en niemand die haar wakker maakte). Dus ze zal zich atm verontwaardigd aan het klaarmaken zijn om zich bij de vertrekkende groep te voegen, want hoe durven die idioten zonder haar te gaan, haha.

Kobyla schreef:
    @Radinov

Mij lijkt een combinatie van respectvolle rivaliteit en een vriendschap wel interessant! Ik zie voor me dat die rivaliteit al vrij gauw sinds haar aankomst ontstond, Nakoma zal ook absoluut een nood gevoeld hebben om zichzelf te bewijzen. Maar dat dit recent zich is begonnen ontwikkelen naar een beginnende vriendschap?

Klinkt goed. Ik denk ook dat een rivaliteit tussen de twee vormt, gezien ze beiden het karakter ervoor hebben. Dan spreken we dat af. Lijkt me leuk om het uit te schrijven.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ik ben bijna klaar met Benjamin's reactie, en daar zit met toestemming van Novalunosis ook de reactie van Elliot in verweven. Dus zodra die post staat kunnen we ofwel een tijdssprong maken, ofwel bij het hek verder gaan.

Ik hoor heel graag eerlijk wat jullie denken! Het maakt niet uit welke optie we kiezen, maar dan kunnen we een beslissing maken <3

[ bericht aangepast op 13 maart 2025 - 13:15 ]

Mando -> Zoya

Zoya schreef:
    Ik ben bijna klaar met Benjamin's reactie, en daar zit met toestemming van Novalunosis ook de reactie van Elliot in verweven. Dus zodra die post staat kunnen we ofwel een tijdssprong maken, ofwel bij het hek verder gaan.

Ik hoor heel graag eerlijk wat jullie denken! Het maakt niet uit welke optie we kiezen, maar dan kunnen we een beslissing maken <3

Het is nu al een aantal dagen verder. Ik denk dat het wel goed zit (zwijgen is toestemmen) en het is wel fijn als we verder kunnen. Mocht iemand er toch niet mee eens zijn of nog vragen hebben, laat dat dan alsjeblieft weten! <3

Zoya schreef:

Misschien voor de discussie die jullie je personages onderling wilde laten voeren dat het wel handig is als we een sprongetje maken met dat ze intussen onderweg zijn?