• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes - 43 - hij/hem - Whittaker - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 37 - zij/haar - Styles - NL- 1.2
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Astrid Laursen - 38 - zij/haar - lustforlife - ENG - 1.2
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Sgaeyl - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Hagger - ENG - 1.1
    Davy Townsend - 28 - hij/hem - Clive - NL- 1.2
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Viperian - NL - 1.2

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 19 jan 2025 - 16:11 ]

Frey_ > Whittaker

Hagger schreef:
    Ik zal zsm proberen te schrijven maar het is erg chaotisch de laatste tijd. 🥲

No worries! Voel ook alsjeblieft ook totaal geen druk om je eerste post 'perfect' te maken, het is vooral de bedoeling dat we het leuk hebben (blush) Korte stukjes zijn ook helemaal prima, wie weet inspireert dat weer iemand anders om te schrijven!

[ bericht aangepast op 14 jan 2025 - 16:21 ]

Frey_ > Whittaker

Sgaeyl schreef:
    (...)

Oeh, dat is goed! Misschien bij hem thuis nog?

Jaa goed idee! Wie begint?

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Novalunosis schreef:
    (...)

Jaa goed idee! Wie begint?

Zou jij misschien willen beginnen? ☺️

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Na het laten rusten van een vreemde wending / ervaring en de (lieve) berichten gelezen jegens mij dat het erg jammer is als ik zou stoppen, heb ik besloten toch mee te doen! ☺️ Het zou erg zonde zijn als mijn man Viktor geen kans kreeg na de moeite die ik erin heb gestopt.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Viperian schreef:
    Na het laten rusten van een vreemde wending / ervaring en de (lieve) berichten gelezen jegens mij dat het erg jammer is als ik zou stoppen, heb ik besloten toch mee te doen! ☺️ Het zou erg zonde zijn als mijn man Viktor geen kans kreeg na de moeite die ik erin heb gestopt.

Jaaa, welcome baaaack! 🤍

Welcome back.

[ I will always love you ]

Bedankt meiden! Jullie zijn lief! Kan iemand me even bijpraten wat ik gemist heb? Ik zou evt gewoon kunnen schrijven? 😁

Viperian schreef:
    Bedankt meiden! Jullie zijn lief! Kan iemand me even bijpraten wat ik gemist heb? Ik zou evt gewoon kunnen schrijven? 😁

Voor zover ik weet heb je eigenlijk niets gemist. Alles wat je nodig hebt qua informatie voor een eerste post staat in de begintopics. Dus je kan gewoon wat schrijven! (:

Also : ik weet niet wie er allemaal aanwezig zijn in de council hall, maar ik laat het in Juni's post even open.

Viperian schreef:

Ik zie dat Viktor niet meer in het rollentopic staat, zodra je hem opnieuw post kan ik zijn rol toevoegen aan de beginpost (want ik herinner mij niet meer alle details haha). En wat Hagger zegt klopt denk ik, niet veel gemist. Ik heb nog even een aantal mededelingen samengevat in een post op de vorige pagina (5) van dit topic, die zou je eventueel nog kunnen lezen.

[ bericht aangepast op 17 jan 2025 - 17:12 ]

Frey_ > Whittaker

Welkom terug!

@Sgaeyl ik probeer dit weekend te posten! Heb wat drukke dagen achter de rug dus het was nog niet gelukt 🙈

[ bericht aangepast op 17 jan 2025 - 18:05 ]

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Novalunosis schreef:
    Welkom terug!

@Sgaeyl ik probeer dit weekend te posten! Heb wat drukke dagen achter de rug dus het was nog niet gelukt 🙈

Take you time! Ik heb alle geduld met wachten 🤍

Whittaker schreef:
    Happy weekend! Met het oog op het schrijftopic dat morgen wordt geopend nog even een paar laatste puntjes!

Veiligheid & comfort
    Allereerst en allerbelangrijkst: met het oog op wat er afgelopen dagen heeft gespeeld wil ik nog even aandacht besteden aan iedereens gevoel van veiligheid en comfort. Ik vind het ontzettend belangrijk dat iedereen zich durft uit te spreken als iets niet goed voelt, als je niet happy bent met hoe dingen in het topic gaan of hoe het verhaal zich ontwikkelt. Laten we vooral samen naar oplossingen zoeken als er iets niet lekker loopt. Als ik - of de groep - iets hierin kan betekenen of veranderen om je comfortabeler te maken, dan wil ik je op het hart drukken om dit alsjeblieft te laten weten. Dit mag eventueel ook in een PB, natuurlijk. <3

Character sheet niet af? No problem!
    Je character sheet hoeft (wat mij betreft) niet af-af te zijn voordat we beginnen. Ik heb even alles teruggelezen en ik denk dat alle rollen wel een bepaalde mate van diepgang hebben, zeker genoeg om mee te beginnen - dus laat dat je vooral niet tegenhouden als je wel al heel graag een stukje wilt schrijven! Ik ben er zelf wel heel erg fan van als je even een berichtje in het praattopic dropt als je je karakter hebt geüpdated, dan kunnen we gelijk de updates meelezen c:

Deel je ideeën!
    Breng vooral je gedachten en ideeën in! Er is geen vaste route om te lopen en we beslissen het samen along the way. Denk bijvoorbeeld aan dingen als: beginnen we te voet of met de auto, welk type zombies dealen we mee, en nemen we NPC's mee?

NPC's
    Speaking of which, hierbij een reminder dat NPC's wel zijn toegestaan! Ter voorbeeld: ik gebruik zelf met toestemming een oud karakter van Clive als NPC om mijn verhaal een jumpstart te geven. Ik vond het zelf wel interessant om daar gebruik van te maken, want daarmee kan ik vanaf de eerste post al een idee geven van hoe mijn karakter met anderen omgaat. Dit hoeft natuurlijk niet, maar weet dat deze optie bestaat.

Waar starten we?
    Ons verhaal start de ochtend naar de brand. De meeste bewoners hebben tot diep in de nacht gewerkt om de brand te blussen en te voorkomen dat deze overslaat naar de andere gebouwen. Niemand heeft meer dan een paar uur geslapen als de bellen die de Raad aankondigen door de lucht echoën. Het is een stralende lentedag, koud maar zonnig, maar het prachtige weer staat in schril contrast met de stemming in de gemeenschap. De brand is volledig uit en rookt niet meer, maar je merkt nog wel overal sporen: de scherpe geur van oude rook in de lucht, mensen die nog as op hun kleren of gezichten hebben, etc. De impact van de brand begint langzaam duidelijk te worden: vijf jaar aan hard werk is in één nacht in vlammen opgegaan. Het is het einde van de winter en onze voorraad is mager: als we zuinig aan doen hebben we misschien nog 3 tot 4 weken aan voedsel.

Het is niet duidelijk waardoor de brand is ontstaan, maar er zijn geruchten over iemand die een schaarse sigaret heeft gerookt achter de voorraadschuur en deze nog smeulend op de grond heeft gegooid. Het stro, dat in de schuur op de grond ligt om de luchtvochtigheid rondom de zaden zo laag mogelijk te houden, ligt in grote balen opgeslagen onder een afdak achter de schuur en heeft waarschijnlijk vlamgevat. Doordat de lente dit jaar koud maar droog aanbrak stond de schuur razendsnel in lichterlaaie. Zelfs de alerte nachtwacht was al te laat; er was niets meer te redden.

De gezichten zijn grauw als iedereen zich verzameld in het houten raadsgebouw. De rijen stoelen (met gangpaden in het midden en aan de zijkant) beginnen zich te vullen met onderling mompelende mensen. Sommige bewoners hebben stille tranen die over hun wangen rollen, anderen zijn boos. Aan het hoofd - recht tegenover de deur - staat een lange tafel met zeven stoelen voor alle raadsleden. De Raad begint als de meeste mensen binnen zijn.

[Kortom: het verhaal start met de bellen van de Raad.]

Happy writing! <3

Ik quote even dit bericht van Lieke weer. Wat zijn jullie gedachten over de route van de verhaallijn? Zouden jullie bijv. NPC's mee willen nemen in de reis?

Also, lukt het iedereen met een beginnetje?

Whittaker schreef:
    (...)
    Ik zie dat Viktor niet meer in het rollentopic staat, zodra je hem opnieuw post kan ik zijn rol toevoegen aan de beginpost (want ik herinner mij niet meer alle details haha). En wat Hagger zegt klopt denk ik, niet veel gemist. Ik heb nog even een aantal mededelingen samengevat in een post op de vorige pagina (5) van dit topic, die zou je eventueel nog kunnen lezen.

Goed dat je het zegt. Ik zal de mededeling nog even lezen dan! En klopt, Viktor is weggehaald maar ik zal hem later vandaag weer terug in het topic droppen.
          Een vraagje aan jou Whittaker -- Is het okè voor jou dat Viktor niet in de gemeenschap woont? Ik dacht namelijk aan een soort samenwerking met de gemeenschap, dat Viktor dan een kleine buitenpost of schuilplaats inricht buiten de gemeenschap --
          Hij zou: 1) Rond de muren patrouilleren om de gemeenschap te beschermen tegen dreigingen. En 2) Voedsel verzamelen of handelen in ruil voor toegang tot hun middelen (zoals zaden, medicijnen of gereedschap).

Is dit okè voor jou?

Viperian schreef:
    (...)
    Goed dat je het zegt. Ik zal de mededeling nog even lezen dan! En klopt, Viktor is weggehaald maar ik zal hem later vandaag weer terug in het topic droppen.
          Een vraagje aan jou Whittaker -- Is het okè voor jou dat Viktor niet in de gemeenschap woont? Ik dacht namelijk aan een soort samenwerking met de gemeenschap, dat Viktor dan een kleine buitenpost of schuilplaats inricht buiten de gemeenschap --
          Hij zou: 1) Rond de muren patrouilleren om de gemeenschap te beschermen tegen dreigingen. En 2) Voedsel verzamelen of handelen in ruil voor toegang tot hun middelen (zoals zaden, medicijnen of gereedschap).

Is dit okè voor jou?

I mean, je hoeft mij echt niet om toestemming te vragen hoor! Maar ik vind het zelf een hele toffe twist, ik zou echt blij zijn als ik een Viktor buiten mijn gemeenschap had om een oogje in het zeil te houden! Past ook goed bij zijn karakter, denk ik. Ik kan ook wel voor mij zien dat onze groep dan hem ook om hulp zou vragen. Is hij tijdens de brand/Raad dan toevallig 'op bezoek' bij de gemeenschap om te ruilen, of reizen onze karakters naar hem af? Of komen we hem misschien toevallig tegen en besluit hij zelf om mee te gaan? (Of iets heel anders?)

Het is goed dat je het zegt, want dan ga ik even brainstormen over Benjamin's motivatie om mee te gaan op een expeditie waar hij heel kwetsbaar is. Mijn gedachte was namelijk dat hij als enige kennis heeft van het gebied (Frankrijk) waar ze naar afreizen om botanische tuin met een zadenbank te vinden. Maar als Viktor daar juist zijn 'livelihood' van heeft gemaakt is dat natuurlijk minder logisch. Is geen probleem hoor, ik vond de motivatie toch al niet helemaal 'klikken' met zijn karakter. Ik ga even nadenken hoe ik daar een mooie weg omheen kan vinden! c:

[ bericht aangepast op 18 jan 2025 - 13:57 ]

Frey_ > Whittaker