Frey_ schreef:
Mijn systeem is zo overspannen, zelfs op vrije dagen ben ik verkrampt en anxious. Ik weet dat ik zo op burnout afsteven, maar ik kan geen seconde ontspannen. Iedere dag spanningshoofdpijn, verkrampte kaken, misselijk en bibberig... pfff, ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
Je systeem gaat niet zomaar omdraaien; daar heb je rust en ruimte voor nodig. Dat je je er bewust van bent, is stap 1, maar nu is het enorm belangrijk dat je stressoren weg gaat nemen. Dat betekent: ziek melden voor werk (als je dat doet), je verplichtingen uit je agenda halen, alleen maar dingen doen waar je wél blij van wordt en dan niet te lang en niet te vaak. En om je zenuwstelsel rust te geven, kan het helpen om regelmatig een prikkelvrij kwartier/20 minuten in te plannen, om je parasympatische zenuwstelsel (het deel dat jou in rustmodus krijgt) weer te trainen.
Kan legpuzzels, met lego bouwen, lijn-puzzels, tekenen of knutselen en haken/breien aanraden.
En dit klinkt wellicht allemaal overdreven, maar je wilt die burnout voor zijn. Echt waar. En dat kan ook 😘 Als je behoefte hebt aan tips of een ervaringsdeskundige om mee te sparren: stuur me een berichtje. Sterkte ❤️
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain