Evan Hunter James || Tawni
Ik knikte met zijn woorden over een drankje en begon de drank die ik ervoor nodig had op te snorren en in de juiste verhoudingen in de shaker te doen. Eerst twee delen Vodka, dan een deel Benedictine, en afgemaakt met een flinke scheur Angostura bitters. Het verbaasde me dat we alles hadden voor het drankje wat al generaties in mijn familie, en eigenlijk elke zigeunerfamilie, gemaakt werd. Ik wilde net gaan schudden, toen hij begon te spreken. Hij had het er duidelijk moeilijk mee, en de vraag die ik uiteindelijk kreeg vond ik ook niets voor hem. Aiden en vooral Taavi leken graag naar mijn zoetsappige verhalen te willen luisteren, maar James eigenlijk nooit. Ook leek hij me echt geen jongen om binnenkort te settelen, maar een liefdesverklaring als die van Aiden, breekbaar en oprecht, kon je niet in de koude kleren gaan zitten, zelfs James niet. Misschien had de jongen ergens wel diepere gevoelens dan hij normaal liet merken, maar deze ideeën hield ik voor nu maar even voor mezelf. "Dat is heel moeilijk, James." zei ik terwijl ik zijn drankje begon te schudden, zoals ik als we thuiskwamen van Chicago waarschijnlijk thuis zou doen. "Het is het gevoel wat je krijgt als je diegene ziet, je wordt warm van binnen, wil ze gelukkig zien. Het voelt of hun geluk belangrijker is voor je dan die van jou. Dat je hun geluk nodig hebt om te leven. Het is veel meer dan een gewone crush of verliefdheid. Ik heb gewoon heel veel geluk gehad dat Noah hetzelfde voelt." Ik schonk het drankje in een glas wat ik uit de koeling trok en schoof het naar hem toe. "Een oud zigeunermiddeltje tegen van alles." zei ik met een glimlach, voor ik de rest i een tweede glas schonk voor mezelf. Ik liep om de bar heen en ging naast James zitten. "Het is niet altijd makkelijk, rozengeur en maneschijn. Een relatie, en zeker een huwelijk, is keihard werken, maar het is het allemaal meer dan waard. Als je na een lange dag thuiskomt en hij nog wakker is gebleven, zodat je samen nog wat kan doen, ookal moet hij de volgende ochtend met zonsopgang zijn bed uit, weet je weer precies waarom je zo hard knokt om de dalen weer uit te komen, waarom je niet opgeeft." Ik zuchtte en nam een slok. De drank brandde fel in mijn keel, maar de smaak bracht me een gevoel van thuis.
Bowties were never Cooler