• Wat vinden jullie aantrekkelijk aan een inleiding? En wat juist niet?

    Voor een verhaal?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ja, voor een story :)

    Voor mij maakt het heel erg uit of het me trekt of niet. In ieder geval maakt de spelling en de interpunctie uit, maar het moet ook interessant zijn, en geen info dump. Het moet me benieuwd maken naar de rest. Voor mij dan ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik zorg altijd dat het een beetje lijkt op de achterkant van een boek(:


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Een mooie cover doet voor mij ook al veel (: die kan je hier laten maken op het forum, als je dat wil. Verder een geschreven inleiding die duidelijk weergeeft waar het verhaal over gaat en tegelijkertijd nog vragen oproept over de rest van het verhaal.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind een mooie opmaak (met cover of sfeer scheppende prentjes) altijd wel een pluspunt. Verder is een goede spelling, grammatica en interpunctie ook wel handig, als er mega veel fouten in de inleiding staan, ga ik de rest natuurlijk niet lezen. Verder (zoals hierboven gezegd) moet het een beetje lijken op de achterkant van een boek; je moet ervoor zorgen dat de lezer nieuwsgierig genoeg wordt om het te willen lezen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind een deel van middenin het verhaal echt een afknapper als inleiding, omdat je al weet waar het naar toe gaat en dan is voor mij de spanning er in één keer af.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Mysterie vind ik heel aantrekkelijk. Dat je na het lezen van de flap het boek wil lezen om te weten hoe het afloopt. Maar de flaptekst moet niet misleidend zijn, dus dat het nooit/heel anders in het verhaal zit.

    De inleiding hoeft zeker geen opmaak te hebben om goed te zijn. Zonder afbeeldingen is het ook prima. Zolang de grammatica maar klopt.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2016 - 18:22 ]

    Ik wil vooral weten waar het over gaat. Aan een songtekst, gedicht of twee zinnen uit het verhaal heb ik helemaal niets.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Bedankt voor de antwoorden!

    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 16:38 ]