• De stelling van deze week luidt:
    De boekenprijzen moeten omlaag.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Zou voor mij heel gunstig zijn maar ik ben bang dat het niet gaat.
    In de boekenindustrie gaat het al niet goed omdat de laatste tijd iedereen alles download, betaald of onbetaald. Zo hebben boekwinkels al heel snel weinig inkomsten meer. Als we de boeken prijs omlaag dan zou rondkomen niet meer lukken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Eens.
    Van een boek gaat zo'n 10% naar de auteur, ongeveer 2 euro naar de boekhandel die het verkoopt en de rest gaat naar de uitgever. Van mij mogen boeken wel een paar eurootjes zakken in prijs als ze boven de 15 euro zijn, dan maakt de uitgever maar een of twee euro minder wins. €15,00 vind ik nog wel redelijk voor een dik boek (tot 550 bladzijden). Voor dunne boeken (150 bladzijden of minder) zou een tientje redelijk zijn.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Helemaal mee eens!
    De boekenprijs is soms echt veel te duur, like 30 euro voor een boek? Nope.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mee eens, de prijzen in Engeland bijvoorbeeld vind ik goed.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Mee eens, de prijzen in Engeland bijvoorbeeld vind ik goed.

    Dat is ook de reden waarom ik altijd Engelse boeken koop. Voor hetzelfde geld kan ik er soms drie kopen.
    Die boeken zijn ook veel minder goed in kwaliteit, maar dat neem ik er dan graag bij.

    Nederlandse boeken mogen inderdaad een slagje goedkoper, maar ik vrees dat dit niet echt mogelijk is.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2015 - 11:13 ]


    If I were once a planet, you were the axis

    Over het algemeen vind ik de prijs echt hoog, vooral als je je bedenkt hoe duur Engelse of Amerikaanse boeken zijn. En ook ebooks bijvoorbeeld zijn veel goedkoper daar. Hier betaal je al gauw 10 euro voor een ebook, wat ik toch echt teveel vind voor een digitaal bestandje.
    Ook vind ik dat Nederland zijn lezers wat meer tegemoet moet komen. En dan bedoel ik niet enkel qua prijs. De Amerikaanse amazon heeft duizenden en duizenden gratis ebooks, die niet toegankelijk voor ons zijn omdat we in NL wonen -.-
    Kan daar niet wat aan gedaan worden? Of ook zoiets in NL gestart worden?

    [ bericht aangepast op 22 nov 2015 - 11:43 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Jonty schreef:
    Helemaal mee eens!
    De boekenprijs is soms echt veel te duur, like 30 euro voor een boek? Nope.

    Eens, maar volgens mij niet haalbaar.


    Queer zijn is gewoon alles

    Eledhel schreef:
    Mee eens, de prijzen in Engeland bijvoorbeeld vind ik goed.



    Maar ze kunnen hier in Nederland niet de prijzen aanhouden als in Engeland. Degene die de boeken vertaald moeten namelijk ook iets verdienen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Eledhel schreef:
    Mee eens, de prijzen in Engeland bijvoorbeeld vind ik goed.


    Er is dan ook een veel groter aantal Engelstaligen dan dat er mensen zijn die Nederlands kunnen spreken/lezen. De markt is hier gewoon te klein, waardoor het niet haalbaar is om dezelfde prijzen te kunnen geven.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik ben het er niet mee eens. Een auteur verdient al behoorlijk weinig en als de prijs flink daalt verdienen ze nog veel minder.
    Ik vind best dat er een bedrag tussen de vijftien en twintig euro mag worden weggelegd voor een werk waar iemand jaren tijd in steekt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik lees de laatste tijd vooral Engels, dus voor mij is het geen probleem.


    Mhm?

    Ik zou zeggen eens, maar als we dat doen moeten we helemaal geen Nederlandse boeken meer lezen. Een auteur in België en Nederland verdient niet zo veel aan zijn/haar boeken omdat een deel naar de uitgever gaat en naar de boekenwinkel. Ik ga regelmatig naar een boekenfestijn om slechte druk te kopen omdat dat de kost behoorlijk reduceert. Ik heb namelijk al ontzettend vaak gehad dat ik 20 euro voor een boek betaal en er nog tal van fouten in staan. Als mijn boek dan 7 euro kost maakt me dat niet zo uit. Het is niet dat het verhaal plots onleesbaar wordt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vikings schreef:
    Ik ben het er niet mee eens. Een auteur verdient al behoorlijk weinig en als de prijs flink daalt verdienen ze nog veel minder.
    Ik vind best dat er een bedrag tussen de vijftien en twintig euro mag worden weggelegd voor een werk waar iemand jaren tijd in steekt.


    Of de schrijver krijgt wat meer dan 10 procent, laten we zeggen 30/40 procent, dan kan de prijs wel omlaag.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    (...)

    Of de schrijver krijgt wat meer dan 10 procent, laten we zeggen 30/40 procent, dan kan de prijs wel omlaag.
    ik denken niet dat degene die het geld moeten afgeven dat zien zitten


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?