• [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 14:48 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    JoSnape schreef:
    (...)

    Is dit goed?


    Dat is beter :)


    You are my piece of paradise.

    Martyr

    Na alleen de simpele woorden 'hallo en hai' met elkaar te hebben uitgewisseld, bestaat het gesprek tussen mij en Daniël alleen uit zwijgen.
    'Weetje,' zeg ik dus maar,'je zus wou je niet in de steek laten.' De jongen kijkt me aan, zijn ogen vullen zich met tranen.
    'Waarom zou ik naar je luisteren? Quinn zegt dat ik moet opassen voor je.' Ik schiet in de lach.
    'O, ja? En waarom dan wel niet?'
    'Je bent te slim, zo slim dat het bijna eng is, dat vertelde ze me. ' Ik begin nog harder te lachen. Heeft hij dat verzonnen? Ik kan haast niet geloven dat Iratus ooit zoiets over me zou zeggen. Moet ik me beledigt voelen of juist geprezen? De jongen lijkt me aan. Ja, Iratus heeft het echt gezegd, zijn ogen stralen angst uit. Waarom viel me dat niet eerder op?
    'Nou ik denk dat ze er nu wel anders over denkt, aangezien ze je nu naar me toen stuurt. '
    Ik begin te lopen. 'Kom we gaan naar het huis,'zeg ik tegen Daniël.
    Als we er zijn, zie ik 'Geen ruzie in de club' op de koelkast hangen. Ik schrijf 'Meer comuniseren met elkaar!' eronder. Want, denk ik, iedereen meer comuniseert is er al een heel stuk opgelost van de ruzies.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 16:37 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Darkness


    Toen Darkness een colatje voor haar en Iratus wou halen zag ze opeens dat er iets onder het post-itje gekrabbeld stond. Duidelijk het handschrift van Marthyr.
    'Meer communiceren met elkaar!'



    You are my piece of paradise.

    DANIËL
    Ik ren naar mijn zus toe, die in de woonkamer zit te wachten op die vriendin van haar, Darkness.
    'Zo erg is Martyr ook weer niet,' zeg ik tegen haar. 'Waarom zeg je eerst dat je hem te slim vind, om me vervolgens in zijn handen te duwen.'
    'Misschien was ik toen een beetje boos,' zegt ze zacht. 'Martyr is inderdaad heel intelligent, maar hij laat het alleen echt merken als we iets plannen. Trouwens, nu we het er over hebben moet ik even...'
    Ze loopt naar de trap, de gerustgestelde ik achterlatend.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    IRATUS
    Onder aan de trap kijk ik even naar boven.
    'MART, KAY!! NAAR BENEDEN! NU!' schreeuw ik, voor Martyr even een afkorting gebruikend. 'ACHTERLIJKE IDI - Oh, jullie zijn er al. Hé.'
    Ze kijken me allebei fronsend aan, misschien door het woord "achterlijke", maar ik besluit er niks over te zeggen.
    Ik loods ze mee naar de woonkamer, en in het voorbijgaan zeg ik tegen mijn broertje: 'Daniël, het is al laat. Boven zul je geloof ik Maya wel ergens vinden, en zij wijst je dan wel even de weg naar je kamer.'
    Alyssia, die me een blikje Cola geeft - 'Dankje.' - kijkt Martyr, Kay en mij verbaasd aan.
    'Ik wil iets doen,' zeg ik na een korte stilte. 'We kwamen bij elkaar om de wereld te veroveren. En ik vind dat het daar nu wel tijd voor is. We zijn met zijn twaalven, nu Layla er ook bij zit.'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Maya

    Ik word wakker, ik hoor zacht iemand de trap op lopen, en dan hoor ik Daniël 'Maya??' zeggen.
    Ik stap uit mijn bed en loop naar hem toe, 'wat is er?'
    'Ik vroeg me af waar ik kan slapen...'
    'Oke kom maar mee, je slaapt denk ik in deze slaapkamer, tenzij je graag een slaapkamer wil dicht bij je zus.'
    'Graag' zegt Daniël zacht.
    Deze kamer dan, als je hier even wacht, haal ik je dekens en een laken.'
    Even later stop ik Daniël in, 'Welterusten Daan'
    'Slaaplekker Maya'
    Ik ga terug naar bed, en val al snel weer in slaap.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 20:12 ]


    Just be yourself

    Jo
    Toen ik mijn melk had gepakt liep ik toch maar weer naar boven. Ik hoorde Iratus keihard schreeuwen, kan ze nooit stil zijn ofzo?
    Rustig loop ik mijn kamer binnen maar zie iemand in mijn bed liggen.
    "He! Wat moet je!?" zei ik boos.
    "Euhm sorry wat is er?" vroeg ik slaperige stem.
    "Ga !#!# uit mijn kamer!"
    "Is dit jouw kamer?" vroeg het persoon, nu pas merk ik dat het Daniël is, "Sorry ik ga al weg..." hoorde ik hem triest zeggen.
    "Laatmaar, ik slaap wel ergens anders..." zei ik geïrriteerd.
    Ik draai de deur met een klap dicht maar blijf nog even luisteren, ik hoor een zacht gesnik...
    Snel loop ik naar buiten, het is donker, ik zie niets...
    Ik loop en loop totdat ik tegen iets aanbots, alles word zwart (het was al zwart maar okey) en ik val naar achter.

    "Jo? Gaat het?" vroeg een jongensstem, maar alles deed pijn... Moeizaam deed ik mijn ogen open en zag een vaag gezicht, sloot ze weer en was weer weg naar het donker...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Maya

    Ik schrik wakker van Jo die keihard "He! Wat moet je!?"' schreeuwt Jo.
    "Euhm sorry wat is er?" vroeg Daniël slaperig.
    "Ga !#!# uit mijn kamer!"
    "Is dit jouw kamer?" vroeg hij, "Sorry ik ga al weg..." hoorde ik hem triest zeggen.
    "Laat maar, ik slaap wel ergens anders..." zei Jo geïrriteerd.
    Met een zucht sta ik weer op en loop de gang op, ik zie niemand, waarschijnlijk is ze al weggelopen.
    Ik hoor Daniël zacht snikken, en stap naar binnen.
    'Hallo?? Gaat het Daan?' vraag ik aan hem. 'Ik hoorde jullie praten...'
    'Nou praten..' voegt hij er half lachend aan toe.
    'Ja eigenlijk schreeuwde ze meer.. je hebt gelijk. Ik dacht echt dat deze kamer vrij was, sorry'
    'Geeft niet hoor Maya' zegt hij zacht.
    'Ik praat morgen wel even met Jo, slaaplekker.'

    [ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 21:24 ]


    Just be yourself

    Knorrrii ;)
    Jo was naar buiten gelopen, ze zat niet binnen.
    Sorry (H)

    (Wauw zo evil dit XD)


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    O jaa klopt,

    zo beter??

    [ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 21:24 ]


    Just be yourself

    Knorretjuhh schreef:
    O jaa klopt,

    zo beter??


    Helemaal toppie!! (Y)


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Layla

    Ik liep de trap af, terwijl ik mijn bandenopslag mijn ketting klemde. Of om anders te zeggen, mijn Miraculous.
    "Ehh, hoi," zei ik toen ik een meisje zag voorbijlopen. Ze keek om naar me. "Darkness zei dat ik aan jou kon vragen waar mijn kamer is"
    Het meisje keek me vriendelijk aan en zei toen: "Oh ja, tuurlijk. Ik ben trouwens Maya, en jij?"
    Ik schuifelde een beetje met mijn voeten. Hopelijk hadden ze hier niks tegen vossen.
    "Ik ben Layla, maar ik word liever Volpina genoemd", zei ik.


    You are my piece of paradise.

    DANIËL
    Nadat Maya me een weg heeft gewezen naar de kamer die van Jo bleek te zijn, laat ik mijn ogen over alles heen glijden. Als ik de muur zie is het ook niet echt moeilijk te raden wiens plek dit is.
    Het punt is: Ik hou niet van water. Ooit ben ik er in gevallen, en bijna verdronken. Dus ik loop de gang op, om Iratus te gaan halen. Ik weet nu zo'n beetje wat ze kan, en er staan nogal wat kamers leeg hier. Het nieuwe meisje, Volpina, kan ook met illusies omgaan. Ik weet alleen niet of zij er ook voor kan zorgen dat ze echt worden.
    Sluipend ga ik naar beneden voor mijn zus, maar ik wil het eerst nog goedmaken met Jo. Ik zie nog net door het duister heen hoe ze valt... 'Jo, gaat het?'
    Maar ze word niet wakker, moeizaam sleep ik haar mee naar binnen.
    'Iratus?'
    'Wat?' zegt ze chagrijnig. Ik gebaar naar Jo. 'Jij kunt haar genezen.'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    IRATUS
    Ik kan haar genezen. Natuurlijk. Waarom deed ik dat niet bij Alyssia. Wat ben ik een idioot... Ik kan zo een heel mens vormen met mijn illusies.
    Snel haal ik me iets in mijn hoofd dat ze opstaat en dat doet ze. Haar ogen gaan open. 'Dank je,' verzucht ze.
    Iets trekt aan mijn zwarte shirt, en ik zie dat het Daan is. 'Kan jij een kamer voor me maken?'
    Ik ren de trap op. 'Ja hoor.'
    'Tadaa,' zeg ik, al ik klaar ben met Daniëls slaapkamer.
    'Maar nu wil ik weer naar beneden, ik heb iets te bespreken...'

    [ bericht aangepast op 10 mei 2016 - 10:37 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    "Darkness zei dat ik aan jou kon vragen waar mijn kamer is" zegt een het nieuwe meisje.
    Waarop ik "Oh ja, tuurlijk. Ik ben trouwens Maya, en jij?" antwoordde.
    "Ik ben Layla, maar ik word liever Volpina genoemd", zei ze.
    'Oke, kom maar mee Volpina. Ik denk dat je deze kamer leuk vindt' zeg ik.
    'Ja super' zegt Volpina.
    'Nou ga maar lekker bedenken wat je in je kamer wil, en als je het heb bedacht vraag je maar aan Iratus of ze het wil regelen.' zeg ik terwijl ik de kamer uitloop.
    Waarom gaat niemand gewoon slapen, ik bedoel het is al 1 uur s'nachts, beetje laat ofzo. denk ik bij mezelf.


    Just be yourself