Martyr
Na alleen de simpele woorden 'hallo en hai' met elkaar te hebben uitgewisseld, bestaat het gesprek tussen mij en Daniël alleen uit zwijgen.
'Weetje,' zeg ik dus maar,'je zus wou je niet in de steek laten.' De jongen kijkt me aan, zijn ogen vullen zich met tranen.
'Waarom zou ik naar je luisteren? Quinn zegt dat ik moet opassen voor je.' Ik schiet in de lach.
'O, ja? En waarom dan wel niet?'
'Je bent te slim, zo slim dat het bijna eng is, dat vertelde ze me. ' Ik begin nog harder te lachen. Heeft hij dat verzonnen? Ik kan haast niet geloven dat Iratus ooit zoiets over me zou zeggen. Moet ik me beledigt voelen of juist geprezen? De jongen lijkt me aan. Ja, Iratus heeft het echt gezegd, zijn ogen stralen angst uit. Waarom viel me dat niet eerder op?
'Nou ik denk dat ze er nu wel anders over denkt, aangezien ze je nu naar me toen stuurt. '
Ik begin te lopen. 'Kom we gaan naar het huis,'zeg ik tegen Daniël.
Als we er zijn, zie ik 'Geen ruzie in de club' op de koelkast hangen. Ik schrijf 'Meer comuniseren met elkaar!' eronder. Want, denk ik, iedereen meer comuniseert is er al een heel stuk opgelost van de ruzies.
[ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 16:37 ]
i wanna die with you once or twice.