IRATUS
Ik wist inderdaad dat ik iets vergeten was zodra ze het had gezegd. Ik kon er niet op komen. Wat was dat ene dat ik over het hoofd had gezien. Veel tijd om er over na te denken had ik niet. Een schip kwam uit het water. The Flying Dutchman.
'Zo zo! Kijk eens wie we daar hebben! Jack Sparrow!' zei Davy Jones met een boosaardige grijns. 'Waar is je lieve dochtertje? Of wacht, je hoeft al niet te antwoorden, ik kan haar pijn laten voelen als ik dicht bij haar ben, wanneer ik maar wil!'
Een gil, als late echo van de mijne, kwam uit Jo's mond.'Ah, daar is ze. Jo kom je weer mee? Vrijwillig? Of moet ik eerst de Kraken op iedereen afsturen?' zei Jones lachend.
De Kraken. Dat was ik vergeten.
Ik wist dat Jo het niet zou toestaan, Martyr en ik stonden er verloren bij... Jo opende haar mond...
En de kapitein van The Flying Dutchman schreeuwde het uit van woede. Een rake illusie had hem vol getroffen en ik keek hem uitdagend aan, tot ik me over Jo boog.
'Gaat het?' vroeg ik vertwijfeld. 'Jo...'
Ze gilde weer, en sperde haar ogen paniekerig open. Ik keek achter me. De zweep was opgeraapt, omhoog getrokken, Davy Jones staarde me vuil aan.
'Heb je ook nog zoveel lef, nadat je mijn woede hebt ondergaan? Ik ken je angsten meisje, en deze is vers, gloednieuw.'
Ik schreeuwde toen het ding weer neerdaalde, met een vernietigende kracht. De angst was nieuw, ik kon er niet tegen...
'Martyr, doe iets, alsjeblieft,' gilde ik, als reactie van de tweede slag, nog erger dan de eerste, omdat hij over alle andere striemen heen zwiepte.
i wanna vincent van gogh cry in a corner