IRATUS
Hij schudt zijn hoofd en staat zelf op. 'Was het niet duidelijk genoeg?' vraagt hij. Ik zwijg. 'Blijkbaar niet, maak je geen zorgen. Ik zorg er wel voor dat je het voortaan niet vergeet.'
Opeens vang ik weer zijn stem op, maar dan in mijn hoofd. Ik probeer me te verzetten, maar ik verspil mijn energie. Hij negeert het. Alles staat stil in mijn hoofd, maar dan begint het te draaien.
Ik zie vaag hoe Martyr glimlacht, maar ik gun hem het genoegen niet. Dan stopt alles.
'Wat heb je gedaan?'
Er spookt een hele tijd een zin door mijn hoofd die, naar mijn mening, veel te kinderachtig is verwoord.
Je mag Martyr niet tegenzitten. Ik schud mijn hoofd even, maar het vliegt niet weg. 'Hoelang blijft dit,' vraag ik hem met, ugh, een schuldige stem. 'Wat is er gebeurd, alsjeblieft, zeg het me. Kay schudt zijn hoofd want hij "wil me liever in onzekerheid houden". Ronja kijkt hem walgend aan en legt me het hele verhaal voor. Misschien ben ik niet de enige die vind dat Martyr het oneerlijk speelt.
Martyr lijkt niet zo blij met deze wending, maar hij schiet in de lach als hij mijn talloze tirade van allemaal scheldwoorden hoort.
Het werkt niet. Na het laatste woord ('betweter') is zijn grijns zo breed dat ik hem van zijn gezicht wil meppen. Snel creëer ik een beeld van, even improviseren, tientallen schorpioenen die waarheid worden (maar zonder gif, want zo erg haat ik hem ook weer niet), en ik laat hem achter, terwijl ik naar de tv-kamer boven loop. Ik kijk niet om.
[ bericht aangepast op 29 april 2016 - 20:13 ]
i wanna vincent van gogh cry in a corner