• [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 14:48 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Misschien is het jullie opgevallen dat ik na elk stukje van jullie een keer schrijf. Sorry als je het irritant vind, maar eigenlijk vind ik dit gewoon veel te leuk.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    (Zo nors is Darkness ook weer niet hoor :d)
    (Zouden we niet beter een praattopic maken om dit soort berichten te ontwijken?)


    You are my piece of paradise.

    (ik vind het wel funny dat ik nog niets heb geschreven xD)

    Alleen schreef:
    (Zo nors is Darkness ook weer niet hoor :d)
    (Zouden we niet beter een praattopic maken om dit soort berichten te ontwijken?)

    Dat is best wel een goed idee. Ik ga het aan Ava vragen.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Het praattopic


    You are my piece of paradise.

    Je hebt het al gemaakt.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jo
    "Oh ja, iets te enthousiast?" vroeg ik verlegen. En het merendeel van de mensen schudden ja.
    "Oeps, weetje Darkness, Iratus heeft het gedaan! Als ze mij gewoon had laten door neuriën was er helemaal niets gebeurt!" zei ik, ik weet niet wrm ik het zei want het was niet het slimste wat ik kon doen.
    "Euhm Jo, kom eens even hier!" zei Iratus met ingehouden woedde.

    [ bericht aangepast op 30 april 2016 - 22:54 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Darkness


    "Uhum, Jo. Toen jij neuriede deed het al pijn, en toen die muziek opstond ook", zei Darkness.


    You are my piece of paradise.

    IRATUS
    Alyssia was al aangeschoven en we hadden het over haar reactie op de muziek.
    Jo vroeg verlegen iets, waarop iedereen knikte.
    Toe ik mijn naam hoorde en die van Alyssia keek ik op. '... Darkness, Iratus heeft het gedaan. Als ze mij gewoon door had laten neuriën was er helemaal niets gebeurt.
    Darkness antwoordde: 'Uhm, Jo. Toen jij neuriede deed het al pijn, en toen die muziek opstond ook.'
    Ik kreeg een kleine herinnering in mijn hoofd.

    'Quinn, kom eens even hier?' had Martyr een keer gezegd, als een moeder die een kind wil berispen. 'Ja?'
    'Je hielp dat kind opstaan.'
    'Want hij viel door mijn schuld. Natuurlijk help ik hem dan opstaan.'
    'Nee, zo werkt het hier niet. We zijn slecht, schat.'
    'Dan hoef ik ook geen sorry te zeggen,' zei ik stoer.
    'Zo mag ik het horen!'
    Dat was het moment dat ik mijn nieuwe naam koos.


    'Jo, kom eens even hier,' zei ik met schijnbare ingehouden woede. Ik stikte zowat van het lachen vanbinnen.
    'Eigenlijk was het wel mijn schuld,' zei ik sarcastisch. 'Dat was eerder als muziek herkenbaar als wat jij deed.'
    Ik grijnsde breeduit toen ik zag dat ze gepikeerd was. 'Mijn neuriekunsten zijn geweldig,' zei Jo verontwaardigd. Ik glimlachte even.
    'Jouw neuriekunsten. Natuurlijk. Wat wou je doen? De Kraken op me afsturen?'
    'Nee. Dit!'
    Haar voet ging omhoog en vooruit en ik ving hem op. 'Zoals Martyr altijd zegt: "Neem het nooit tegen verstandiger en oudere mensen op. Dan verlies je gegarandeerd.'
    Snel trok ik aan Jo's been en ze ging onderuit.


    Vergeet die prologen maar (Ava, wil je die verwijderen?). Iratus heeft haar naam gekregen van haar 5 jaar oudere zus, Aryane, die VWO deed. Iratus kwam op haar achtste bij de Club.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2016 - 20:50 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Ronja

    Ik kijk met een frons naar Quinn, ik kan haar gewoon geen Iratus noemen, zo snel wordt ze helemaal niet boos, die Jo's voet vastheeft.
    'Dat is geen eerlijk gevecht.' zeg ik dan lichtelijk geïrriteerd. 'Slecht? Oké. Maar een oneerlijk gevecht? Niet doen.'


    obsessive rage

    NeverTouchMe schreef:
    IRATUS
    Alyssia was al aangeschoven en we hadden het over haar reactie op de muziek.
    Jo vroeg verlegen iets, waarop iedereen knikte.
    Toe ik mijn naam hoorde en die van Alyssia keek ik op. '... Darkness, Iratus heeft het gedaan. Als ze mij gewoon door had laten neuriën was er helemaal niets gebeurt.
    Darkness antwoordde: 'Uhm, Jo. Toen jij neuriede deed het al pijn, en toen die muziek opstond ook.'
    Ik kreeg een kleine herinnering in mijn hoofd.

    'Quinn, kom eens even hier?' had Martyr een keer gezegd, als een moeder die een kind wil berispen. 'Ja?'
    'Je hielp dat kind opstaan.'
    'Want hij viel door mijn schuld. Natuurlijk help ik hem dan opstaan.'
    'Nee, zo werkt het hier niet. We zijn slecht, schat.'
    'Dan hoef ik ook geen sorry te zeggen,' zei ik stoer.
    'Zo mag ik het horen!'
    Dat was het moment dat ik mijn nieuwe naam koos.


    'Jo, kom eens even hier,' zei ik met schijnbare ingehouden woede. Ik stikte zowat van het lachen vanbinnen.
    'Eigenlijk was het wel mijn schuld,' zei ik sarcastisch. 'Dat was eerder als muziek herkenbaar als wat jij deed.'
    Ik grijnsde breeduit toen ik zag dat ze gepikeerd was. 'Mijn neuriekunsten zijn geweldig,' zei Jo verontwaardigd. Ik glimlachte even.
    'Jouw neuriekunsten. Natuurlijk. Wat wou je doen? De Kraken op me afsturen?'
    'Nee. Dit!'
    Haar voet ging omhoog en vooruit en ik ving hem op. 'Zoals Martyr altijd zegt: "Neem het nooit tegen verstandiger en oudere mensen op. Dan verlies je gegarandeerd.'
    Snel trok ik aan Jo's been en ze ging onderuit.


    Vergeet die prologen maar (Ava, wil je die verwijderen?). Iratus heeft haar naam gekregen van haar 5 jaar oudere zus, Aryane, die VWO deed. Iratus kwam op haar negende bij de Club.


    Ik wou even zeggen dat we ergens in een land zonder naam worden, en niet in Nederland. Om verwarrende schoolsystemen enzo te voorkomen (ik ben een Belg)
    En ik wil ook even zeggen dat de enige die mijn personage Allyssia mag noemen Iratus is, op de andere word ze razend.


    You are my piece of paradise.

    Martyr

    Ik kijk naar Ronja.
    'Hoezo oneerlijk? Eerst probeerde Jo haar anders om ver te krijgen met worden. Wil je ontkennen dat dat minder erg is dan het letterlijk doen?'
    Iedereen kijkt me verontwaardigd aan.
    'Alle twee doen pijn. Evenveel, okal doet Iratus alsof het haar niks kan schelen dat zij de schuld krijgt. Laten we het er op houden dat jullie allebei even veel schuld hebben. Hup naar boven, dan kunnen jullie nadenken over wat goed is en niet.'
    'Ze zijn geen kleuters,' zegt Ronja.
    'Jawel, ze gedragen zich zo en worden dus ook zo gestraft,' zeg ik.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2016 - 8:44 ]


    i wanna die with you once or twice.

    -

    [ bericht aangepast op 2 mei 2016 - 8:15 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Jo
    'Hup naar boven, dan kunnen jullie nadenken over wat goed is en niet.' zei Martyr.
    'Ze zijn geen kleuters,' zei Ronja erachteraan.
    'Jawel, ze gedragen zich zo en worden dus ook zo gestraft,'
    Toen ik dat hoorde kwam een golf woede omhoog, ik ben geen klein kind meer! Waarom denkt iedereen dat! Ik ben het niet!
    "Jo kom naar Papa!" had ik hem horen zeggen.
    "Wat is er Papa!?" "Oh mijn kleine meid! Je bent nog veel te jong om op dit schip te wonen, ik weet dat je dit niet leuk zal vinden maar... voor je eigen veiligheid ga je met Ronja mee naar het vaste land." "Maar papa! Ik wil niet weg! Ik wil op zee blijven!" had ik gezegd. "Nee Jo, daar ben je nog te klein voor!"
    Samen met Ronja stapte ik in een klein zeilbootje en voer weg. Ik had een uur zitten huilen totdat er een groot, zwart schip naar ons toe voer. De vliegende Hollander, het schip van Davy Jones. Er kwamen 2 wezens op me af en staken hun zwaard in Ronja. Ik kon niets doen, ik was té jong, té kinderlijk, té klein...

    Voordat ik het door had rolde de eerste traan al over mijn wang...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Alleen schreef:
    (...)

    Ik wou even zeggen dat we ergens in een land zonder naam worden, en niet in Nederland. Om verwarrende schoolsystemen enzo te voorkomen (ik ben een Belg)
    En ik wil ook even zeggen dat de enige die mijn personage Allyssia mag noemen Iratus is, op de andere word ze razend.

    Ow, ja... Dan kent Aryane gewoon toevallig Latijn, nou goed. En ik ben gevleid. Is Iraus zo aardig? (sorry, bij dat ene hoofdstuk had ik op een antwoord van jouw kant moeten wachten)

    [ bericht aangepast op 2 mei 2016 - 15:08 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner