IRATUS
Alyssia was al aangeschoven en we hadden het over haar reactie op de muziek.
Jo vroeg verlegen iets, waarop iedereen knikte.
Toe ik mijn naam hoorde en die van Alyssia keek ik op. '... Darkness, Iratus heeft het gedaan. Als ze mij gewoon door had laten neuriën was er helemaal niets gebeurt.
Darkness antwoordde: 'Uhm, Jo. Toen jij neuriede deed het al pijn, en toen die muziek opstond ook.'
Ik kreeg een kleine herinnering in mijn hoofd.
'Quinn, kom eens even hier?' had Martyr een keer gezegd, als een moeder die een kind wil berispen. 'Ja?'
'Je hielp dat kind opstaan.'
'Want hij viel door mijn schuld. Natuurlijk help ik hem dan opstaan.'
'Nee, zo werkt het hier niet. We zijn slecht, schat.'
'Dan hoef ik ook geen sorry te zeggen,' zei ik stoer.
'Zo mag ik het horen!'
Dat was het moment dat ik mijn nieuwe naam koos.
'Jo, kom eens even hier,' zei ik met schijnbare ingehouden woede. Ik stikte zowat van het lachen vanbinnen.
'Eigenlijk was het wel mijn schuld,' zei ik sarcastisch. 'Dat was eerder als muziek herkenbaar als wat jij deed.'
Ik grijnsde breeduit toen ik zag dat ze gepikeerd was. 'Mijn neuriekunsten zijn geweldig,' zei Jo verontwaardigd. Ik glimlachte even.
'Jouw neuriekunsten. Natuurlijk. Wat wou je doen? De Kraken op me afsturen?'
'Nee. Dit!'
Haar voet ging omhoog en vooruit en ik ving hem op. 'Zoals Martyr altijd zegt: "Neem het nooit tegen verstandiger en oudere mensen op. Dan verlies je gegarandeerd.'
Snel trok ik aan Jo's been en ze ging onderuit.
Vergeet die prologen maar (Ava, wil je die verwijderen?). Iratus heeft haar naam gekregen van haar 5 jaar oudere zus, Aryane, die VWO deed. Iratus kwam op haar achtste bij de Club.
[ bericht aangepast op 4 mei 2016 - 20:50 ]
i wanna vincent van gogh cry in a corner