Mercator schreef:
(...)
Jaa ik ben het wel met je eens (maar ze blijven familie, iew). En ik kan me ook wel vinden in jouw idee over de heteroseksuele geschiedenis. Toevallig is mijn allerfavorietste persoon in de geschiedenis van deze wereld Oscar Wilde en veel homoseksueler tref je het natuurlijk niet aan , maar als ik homoseksuelen historische figuren moet noemen kom ik niet echt verder dan Sappho, Shakespeare en Lord Roseberry.
Ik weet er nog wel een paar! Da Vinci, Michelangelo, Alan Turing, Alexander de Grote uiteraard, en er is een hele Wikipediapagina over de seksualiteit van Abraham Lincoln. :'D
Ennn ja, incest is doorgaans een zeer sterke nee, dat absoluut. Maar goed, Zeus en Hera zijn broer en zus (en hun ouders ook), dus veel erger dan dat kan het niet. Om eerlijk te zijn kijk ik een beetje over familiebanden heen in Griekse mythologie, want anders is het nauwelijks leesbaar uit een modern perspectief. :') Ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen daarover struikelen, ja, want als iemand Tonks/Draco voorstelde als Harry Potter ship zou ik dat ook uit mijn AO3 search results filteren.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan