• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2015 - 20:48 ]


    Tijd voor koffie.

    Wiarda schreef:
    Ik realiseer me nu pas dat Dantes meeserwerk La Divina Commedia waarschijnlijk de eerste fanfic is waarin hij interactie van zichzelf met zijn onbereikbare, beroemde (en dode) idool beschreef.

    Dante was de eerste fanboy, confirmed.

    Hoe is het afgelopen met de gymles?


    Tijd voor koffie.

    Square schreef:
    (...)

    Fanboy definitief, maar de eerste? Daar heb ik zo mijn twijfels over. (nerd)

    Oké, goed, de eerste die ik ken die RPF schreef. Jezus z'n volgelingen niet inbegrepen, dan.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mercator schreef:
    (...)

    Ik vind dat de relatie van Achilles en Patroklos juist zo interessant is omdat het juist niet zeker is of het een heteroseksuele of een homoseksuele relatie is. De woorden die Homerus gebruikt kunnen op meerdere manieren geïnterpreteerd worden en de thematiek ook.
    Je zou het inderdaad kunnen zien als een homoseksuele relatie die vergelijkbaar is met paiderastaia (relatie tussen oudere en jongere man), maar aan de andere kant zie je in Griekse literatuur vaak een heel intens vriendschappelijke band tussen mannen (bovendien zijn ze familie).


    Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Als volkomen platonisch verhaal is het ook heel sterk, en je kunt het zeker zo uitleggen - vooral interessant als je bedenkt dat er in hedendaagse relaties tussen mannen niet te veel emotie mag worden getoond, omdat ze "mannelijk" moeten zijn (koel, stoer, rationeel) en anders watjes/tienermeiden/gay worden genoemd (waar ik mezelf nu dus eigenlijk net schuldig aan heb gemaakt, min of meer, al bedoelde ik het uiteraard niet denigrerend). Het is zo goed om eens een vriendschap te zien waarin iemand níét bang is om hardop te zeggen dat hij van de ander houdt. Heck yeah het verwerpen van toxic masculinity.
    Maar, hoewel de platonische lezing ook prachtig is, verkies ik stiekem toch de romantische. De geschiedenis lijkt soms zo verschrikkelijk hetero. Nu en dan is het toch wel heel fijn om iets te kunnen interpreteren als iets anders dan dat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    OMG OMG OMG

    die nieuwe aflevering van Supernatural :x


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ga een andere stage zoeken. Het vroeg opstaan is niet zo'n probleem, maar het in het donker fietsen is echt dood eng. Vandaag is Martijn er niet omdat hij niet lekker is, dus moet ik alleen over die pikdonkere dijk :/

    [ bericht aangepast op 9 okt 2015 - 5:52 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wacht wat, hebben we de concept versie van ons pws nu al ingeleverd? Ik dacht dat we vanmiddag de laatste dingen zouden afronden....


    Stenenlikker

    Square schreef:
    (...)

    Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Als volkomen platonisch verhaal is het ook heel sterk, en je kunt het zeker zo uitleggen - vooral interessant als je bedenkt dat er in hedendaagse relaties tussen mannen niet te veel emotie mag worden getoond, omdat ze "mannelijk" moeten zijn (koel, stoer, rationeel) en anders watjes/tienermeiden/gay worden genoemd (waar ik mezelf nu dus eigenlijk net schuldig aan heb gemaakt, min of meer, al bedoelde ik het uiteraard niet denigrerend). Het is zo goed om eens een vriendschap te zien waarin iemand níét bang is om hardop te zeggen dat hij van de ander houdt. Heck yeah het verwerpen van toxic masculinity.
    Maar, hoewel de platonische lezing ook prachtig is, verkies ik stiekem toch de romantische. De geschiedenis lijkt soms zo verschrikkelijk hetero. Nu en dan is het toch wel heel fijn om iets te kunnen interpreteren als iets anders dan dat.



    Jaa ik ben het wel met je eens (maar ze blijven familie, iew). En ik kan me ook wel vinden in jouw idee over de heteroseksuele geschiedenis. Toevallig is mijn allerfavorietste persoon in de geschiedenis van deze wereld Oscar Wilde en veel homoseksueler tref je het natuurlijk niet aan , maar als ik homoseksuelen historische figuren moet noemen kom ik niet echt verder dan Sappho, Shakespeare en Lord Roseberry.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Altijd leuk als je een 10 krijgt voor een samenvatting die je hebt gemaakt voor een aankomend schoolexamen :3

    // Waarom luister ik dit liedje? Nu moet ik steeds weer aan arme Eva en haar begrafenis denken meh

    [ bericht aangepast op 9 okt 2015 - 9:30 ]

    Keates schreef:
    Ik ben jaloers op iedereen die momenteel/binnenkort/pas geleden een diploma of iets in die vorm hebben behaald. Hun doel. Ik geef nog steeds geen ene moer om het zogenaamde papiertje dat men een diploma noemt. Maar het betekend voor veel mensen wel dat ze hun doel hebben behaald.
    En ik? Ik zal de komende jaren nog steeds aan de studie zijn en misschien ga ik niet eens voor dat conservatoriumdiploma. Aangezien het mij om het niveau gaat dat ik wil behalen en niet het papiertje.
    Toch heb ik het gevoel nog helemaal niets succesvols in mijn leven bereikt te hebben. En op sommige dagen als deze vraag ik me af of ik dat überhaupt wel zal doen. Of dat ik ook inene net als mijn kennis mijn muziekcarriëre voorbij zien gaan en ik in een winkel als inpakker moet werken. Zou niet best zijn.
    Maar als eens in de zoveel tijd iemand me zou vertellen dat ik wél vorderingen heb gemaakt en goed bezig ben, zou dat fijn zijn. Ik mag dan wel niet veel geven om een vel papier, maar wel om de dingen die men tegen me zegt. Negatief of positief.


    Ik mag dan wel helemaal niets over muziek weten, maar ik vind het echt geweldig wat je doet. Het is idd vast moeilijk om niet zo'n concreet doel te hebben, en diploma's zijn papiertjes die er leuk uitzien, maar zoveel maakt het echt niet uit. Ik bewonder het juist heel erg dat je heel hard werkt en vecht voor wat je wilt.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Mercator schreef:
    (...)


    Jaa ik ben het wel met je eens (maar ze blijven familie, iew). En ik kan me ook wel vinden in jouw idee over de heteroseksuele geschiedenis. Toevallig is mijn allerfavorietste persoon in de geschiedenis van deze wereld Oscar Wilde en veel homoseksueler tref je het natuurlijk niet aan , maar als ik homoseksuelen historische figuren moet noemen kom ik niet echt verder dan Sappho, Shakespeare en Lord Roseberry.


    Over Caesar wordt het ook gezegd. ^^


    Ik heb zin in in iets van chocola, maar ik heb echt niks in huis. Dan maar Nutella eten uit de pot. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het is zo fijn om spontaan een vrije dag te hebben.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Guys ik heb trek. En mijn ogen branden like a sonofa- door die wel hele vreemde droom (waarvan ik hoop dat het eenmalig is) waardoor ik meerdere malen wakker werd.
    Niet voor herhaling vatbaar D:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    I hate myself for what I'm doing, why can't I stop?


    Your make-up is terrible

    Op naar de begrafenis. (flower)

    Myotis schreef:
    Op naar de begrafenis. (flower)


    Sterkte.... Mag ik vragen van wie?