• Om aan te haken op all day zeiken..

    What grinds your gears?


    Sarah = ongewoon sexy

    Dat er in elke groep van ''goede'' mensen altijd anderen zijn die roet in het eten gooien, waardoor iedereen die hele groep haat, terwijl de rest allemaal goeie bedoelingen heeft en chill is. Bijvoorbeeld in fandoms (5sos fam, harmonizers, directioners en dan met name larries) of feministen. Heel vervelend.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik haat het als internetwinkels zich niet aan de levertijd houden (cat) Nog twee weken extra wachten is echt vervelend.

    Oh, en ik haat het ook dat mijn kleding allemaal lelijk staat en dat ik geen broeken meer heb die ik niet haat. En dat iedereen altijd body goals heeft, dat is kut.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Furiosa schreef:
    (...)

    Oh, die mogen zich niet eens feministen noemen als je het mij vraagt. Zulke mensen vind ik echt vervelend, ze zijn niet voor gelijke rechten, maar willen beter zijn.


    Is het idee van feminisme sowieso niet een beetje uit de tijd? In Nederland zie ik echt best veel gelijkheid tegenwoordig, op bepaalde minder intelligente culturen na dan.
    Voor mijn gevoel hebben vrouwen zelfs meer macht, maar is dit alleen nog niet zichtbaar op alle gebieden. Denk bijvoorbeeld aan politiek. Alleen is daar dan weer een goede reden omdat daar de leeftijd gewoon veel hoger ligt ten opzichte van het bedrijfsleven, dus dat is over 10-20 jaar ook totaal anders denk ik.


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Is het idee van feminisme sowieso niet een beetje uit de tijd? In Nederland zie ik echt best veel gelijkheid tegenwoordig, op bepaalde minder intelligente culturen na dan.
    Voor mijn gevoel hebben vrouwen zelfs meer macht, maar is dit alleen nog niet zichtbaar op alle gebieden. Denk bijvoorbeeld aan politiek. Alleen is daar dan weer een goede reden omdat daar de leeftijd gewoon veel hoger ligt ten opzichte van het bedrijfsleven, dus dat is over 10-20 jaar ook totaal anders denk ik.


    Nope, zelfs in Nederland krijgen vrouwen over het algemeen nog steeds minder betaald dan mannen voor hetzelfde werk, dus feminisme is nog steeds niet uit de tijd. Maar als ik jouw eigen bericht over vrouwelijke collega's als voorbeeld neem, vrouwen mogen wel betere banen hebben en meer macht, dingen die ze doen worden nog steeds vaak afgeschoven op 'omdat ze vrouw zijn doen ze dat' en niet omdat het gewoon onprofessioneel gedrag is wat mannen net zo goed kunnen vertonen. Het lijkt klein, maar het gebeurd zo vaak dat er nog tegen vrouwen gezegd wordt als ze bijvoorbeeld heftig op iets reageren 'dat ze vast ongesteld zijn' en niet serieus genomen worden, zelfs op de werkvloer.
    Maar in Nederland mogen we best van geluk spelen dat dit het enige is, haha. Ik weet niet of je Amerika onder de minder intelligente culturen rekent, want daar is seksisme namelijk echt een groot probleem.

    Maar ik sta als feminist voor gelijke rechten. Dus ook voor huiselijk geweld tegen mannen wat niet erkent wordt, want dat hoort ook bij gelijke rechten. Mannen en vrouwen moeten gelijk erkend worden.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2015 - 17:07 ]


    Your make-up is terrible

    Ik heb echt haat aan het woord 'bae' en iedereen die 'kanker' als bijvoegelijknaamwoord gebruikt


    26 - 02 - '16

    Wanneer je met iemand afspreekt en vervolgens hoor je dat diegene nieuwe plannen met andere mensen heeft gemaakt.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Mensen die zich dommer voordoen dan ze daadwerkelijk zijn. Het is niet schattig, aantrekkelijk of sexy. Het is bloedirritant.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2015 - 17:19 ]


    She's imperfect but she tries

    Furiosa schreef:
    (...)

    Nope, zelfs in Nederland krijgen vrouwen over het algemeen nog steeds minder betaald dan mannen voor hetzelfde werk, dus feminisme is nog steeds niet uit de tijd. Maar als ik jouw eigen bericht over vrouwelijke collega's als voorbeeld neem, vrouwen mogen wel betere banen hebben en meer macht, dingen die ze doen worden nog steeds vaak afgeschoven op 'omdat ze vrouw zijn doen ze dat' en niet omdat het gewoon onprofessioneel gedrag is wat mannen net zo goed kunnen vertonen. Het lijkt klein, maar het gebeurd zo vaak dat er nog tegen vrouwen gezegd wordt als ze bijvoorbeeld heftig op iets reageren 'dat ze vast ongesteld zijn' en niet serieus genomen worden, zelfs op de werkvloer.
    Maar in Nederland mogen we best van geluk spelen dat dit het enige is, haha. Ik weet niet of je Amerika onder de minder intelligente culturen rekent, want daar is seksisme namelijk echt een groot probleem.

    Maar ik sta als feminist voor gelijke rechten. Dus ook voor huiselijk geweld tegen mannen wat niet erkent wordt, want dat hoort ook bij gelijke rechten. Mannen en vrouwen moeten gelijk erkend worden.


    Dat is inderdaad wel een punt. En minder betaald krijgen kan natuurlijk niet. Een ander slecht ding, wat ik wel eens hoor, is dat vrouwen geen vast contract krijgen omdat de verwachting is dat ze kinderen krijgen (of ze moeten aangeven dat ze dit niet zullen doen, wat ook idioot is).

    Eerlijk gezegd weet ik hier ook niet zoveel van af. Bij het bedrijf waar ik werk is de gelijkheid wel gewoon compleet. Ondanks dat ik klaag over mijn vrouwelijke collega, ik heb echt genoeg super leuke en heel professionele vrouwelijke collega's. Was dus niet om vrouwen belachelijk te maken ofzo.
    Het enige is misschien dat vrouwen alsnog als vrouwen bekeken worden op de werkvloer, dus soms zie ik wel eens een mooie vrouw die door de gang loopt, en dan zie je alle mannen staren. Anderzijds doen vrouwen dit onderling vast ook op een eigen manier :"D

    Ik had het over minder intelligente culteren binnen Nederland, dus Amerika niet nee. Daar weet ik wel van dat het een stuk minder is, maar dat is ook een vrij conservatief land (Kuch gaymarriage kuch).

    Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij jouw mening hoor, het enige waar ik bij Feministen iets op tegen heb is dat sommigen een beetje doorslaan. Dan gaat het zo ver, dat ze zichzelf te kort doen en het juist averechts werkt


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad wel een punt. En minder betaald krijgen kan natuurlijk niet. Een ander slecht ding, wat ik wel eens hoor, is dat vrouwen geen vast contract krijgen omdat de verwachting is dat ze kinderen krijgen (of ze moeten aangeven dat ze dit niet zullen doen, wat ook idioot is).

    Eerlijk gezegd weet ik hier ook niet zoveel van af. Bij het bedrijf waar ik werk is de gelijkheid wel gewoon compleet. Ondanks dat ik klaag over mijn vrouwelijke collega, ik heb echt genoeg super leuke en heel professionele vrouwelijke collega's. Was dus niet om vrouwen belachelijk te maken ofzo.
    Het enige is misschien dat vrouwen alsnog als vrouwen bekeken worden op de werkvloer, dus soms zie ik wel eens een mooie vrouw die door de gang loopt, en dan zie je alle mannen staren. Anderzijds doen vrouwen dit onderling vast ook op een eigen manier :"D

    Ik had het over minder intelligente culteren binnen Nederland, dus Amerika niet nee. Daar weet ik wel van dat het een stuk minder is, maar dat is ook een vrij conservatief land (Kuch gaymarriage kuch).

    Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij jouw mening hoor, het enige waar ik bij Feministen iets op tegen heb is dat sommigen een beetje doorslaan. Dan gaat het zo ver, dat ze zichzelf te kort doen en het juist averechts werkt


    Ja, dit gebeurt andersom ook. Erg veel op social media en tumblr, zie ik dan. Mannen met sixpack worden als 'eye candy' behandeld en dat gaat mij ook iets te ver als ik eerlijk ben.


    26 - 02 - '16

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad wel een punt. En minder betaald krijgen kan natuurlijk niet. Een ander slecht ding, wat ik wel eens hoor, is dat vrouwen geen vast contract krijgen omdat de verwachting is dat ze kinderen krijgen (of ze moeten aangeven dat ze dit niet zullen doen, wat ook idioot is).

    Eerlijk gezegd weet ik hier ook niet zoveel van af. Bij het bedrijf waar ik werk is de gelijkheid wel gewoon compleet. Ondanks dat ik klaag over mijn vrouwelijke collega, ik heb echt genoeg super leuke en heel professionele vrouwelijke collega's. Was dus niet om vrouwen belachelijk te maken ofzo.
    Het enige is misschien dat vrouwen alsnog als vrouwen bekeken worden op de werkvloer, dus soms zie ik wel eens een mooie vrouw die door de gang loopt, en dan zie je alle mannen staren. Anderzijds doen vrouwen dit onderling vast ook op een eigen manier :"D

    Ik had het over minder intelligente culteren binnen Nederland, dus Amerika niet nee. Daar weet ik wel van dat het een stuk minder is, maar dat is ook een vrij conservatief land (Kuch gaymarriage kuch).

    Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij jouw mening hoor, het enige waar ik bij Feministen iets op tegen heb is dat sommigen een beetje doorslaan. Dan gaat het zo ver, dat ze zichzelf te kort doen en het juist averechts werkt


    Dat is inderdaad ook heel bizar. En daarom hebben we feminisme nodig. 8D

    Zulke opmerkingen gebeuren vaak ook gewoon zonder slechte bedoelingen, maar het zit er gewoon zo erg in dat het gewoon normaal lijkt te zijn om zoiets te denken en te zeggen over vrouwen. Daar zit het probleem meer, denk ik zelf. De wereld om ons heen doet het, dus doen wij het ook, automatisch. Zelfs vrouwen onder elkaar. Maar zoiets moet niet op hormonen of iets dergelijks afgeschoven worden, want het is gewoon onprofessioneel gedrag en waarschijnlijk heeft die persoon gewoon een rotkarakter. Aan de andere kant kan een vrouw net zo goed gelijk hebben als ze iets zegt, maar kan de ander dat gewoon niet hebben en reageren ze zo. (niet in jouw geval, natuurlijk, maar over het algemeen)
    Haha, dat doen vrouwen inderdaad ook. :'D Daar ga ik ook helemaal niks over zeggen en eerlijk gezegd vind ik het niet erg als er gekeken wordt naar iemand, zolang het daar bij blijft, hehe.

    Ghehe, oké! Het valt trouwens wel te merken dat culturen het automatisch over beginnen te nemen in Nederland, zo had ik laatst een meneer die zichzelf 'democratisch moslim' noemde, of iets in die trant, en hij vertelde dat hij alles samendeed en verdeelde met zijn vrouw (zoals koken en boodschappen doen) en zijn vrouw hoefde geen 'handdoek' op haar hoofd te dragen.


    Your make-up is terrible

    ‘Ik heb hoofdpijn.’
    ‘Aw, ik heb elke dag hoofdpijn.’

    Please fuck off.
    (cat)


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Oh, en ik heb een hekel aan het woord "slipje". Don’t ask me why. Brr.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Furiosa schreef:
    (...)Haha, dat doen vrouwen inderdaad ook. :'D Daar ga ik ook helemaal niks over zeggen en eerlijk gezegd vind ik het niet erg als er gekeken wordt naar iemand, zolang het daar bij blijft, hehe.


    NU WIL IK HET WETEN (A)


    Sarah = ongewoon sexy

    Markey schreef:
    Oh, en ik heb een hekel aan het woord "slipje". Don’t ask me why. Brr.


    Dat klinkt ook gewoon alsof een pervers iemand het zegt :"D



    Als je hem niet kent, verplicht kijkvoer:

    [ bericht aangepast op 18 sep 2015 - 19:11 ]


    Sarah = ongewoon sexy