• In dit topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan:
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar één van de crewleden die zich bezighouden met SOTY te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wiarda schreef:
    Mag je eigenlijk verhalen schrijven en dan pas rond september besluiten of je ze online zet of niet? Want dan zou ik gewoon voor de komedie gaan, als ik jou was. Dan houd je (bijna) al je opties nog open tot het einde.


    Het is allebei komedie, dat sowieso. ^^ En ja, dat kan natuurlijk ook nog... hm. Ik weet echt niet wat het handigst is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ai, een goede story lijn verzinnen is lastig....
    Toch maar Mijn Topics, misschien doe ik mee als ik een goed verhaal heb....

    Phraese schreef:
    Ai, een goede story lijn verzinnen is lastig....
    Toch maar Mijn Topics, misschien doe ik mee als ik een goed verhaal heb....


    Klopt helemaal, ik had mazzel dat na een beetje prutsen ineens alles in elkaar paste en ik al sinds half december rondloop met een idee, wat ik nu mooi uit kan werken ^^
    Ik heb het deze keer eens helemaal anders gedaan. Ik ben begonnen met één zin: "Wat als alle reacties op bepaalde situaties vastliggen in de genetica van een persoon." en van daaruit ben ik verder gaan bouwen. Ik moet zeggen dat het goed werkt. Met wat artikeltjes over Google erbij en een verknipte moeder-dochterrelatie was mijn hele verhaal compleet en ik heel er blij XD


    For those I love, I will sacrifice

    Syeira schreef:
    (...)

    Klopt helemaal, ik had mazzel dat na een beetje prutsen ineens alles in elkaar paste en ik al sinds half december rondloop met een idee, wat ik nu mooi uit kan werken ^^
    Ik heb het deze keer eens helemaal anders gedaan. Ik ben begonnen met één zin: "Wat als alle reacties op bepaalde situaties vastliggen in de genetica van een persoon." en van daaruit ben ik verder gaan bouwen. Ik moet zeggen dat het goed werkt. Met wat artikeltjes over Google erbij en een verknipte moeder-dochterrelatie was mijn hele verhaal compleet en ik heel er blij XD


    Haha,

    Ik heb al 6K geschreven en maar 1400 woorden zijn echt verhaal. Mijn biografieën zijn misschien een klein beetje te uitgebreid.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2015 - 18:02 ]


    What would Emma do?

    Ik heb ongeveer 3200 woorden aan verhaal, en nog een grove 1700 extra voor wat backgroundinformatie die ik voor mezelf bijhoudt op de computer. Als je alle woorden gaat tellen die ik op papier heb staan ben je nog wel een poosje bezig ^^ Ik moet eigenlijk gewoon een apart schrijfblok maken voor het bouwen van de personages en de wereld... Goh, waar zou dat lege schrift voor Nederlands van vorig jaar toch zijn XD


    For those I love, I will sacrifice

    Een van mijn biografieën is 4000 woorden waard :'D De andere 2200, maar ik trek van beide ongeveer 1000 af voor de lijst die ik gebruikt heb. En dan heb ik nog eens 500 woorden voor mijn plot en de rest is gewoon verhaal.


    What would Emma do?

    Haha. Hoe verwerk je al je tekst en sla je het op?


    For those I love, I will sacrifice

    Ik heb een stuk of zes aparte documenten ;)


    What would Emma do?

    Pff. Ik doe het met twee. Eén voor de daadwerkelijke story en eentje voor de backgroundinfo. Ik heb het HP eigenlijk niet goed uitgewerkt op de computer. Ze is er gewoon, wat heel fijn schrijft ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Hoe beginnen jullie precies? Misschien helpt dat me een beetje om iets te verzinnen...

    Phraese schreef:
    Hoe beginnen jullie precies? Misschien helpt dat me een beetje om iets te verzinnen...


    Ik had eerst een keuze gemaakt voor welk genre ik zou kiezen, en daarna ben ik op boekensites gaan kijken wat voor boeken er in dat genre staan, daar krijg je echt een shitload aan inspiratie van ;)


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Taytay schreef:
    (...)

    Ik had eerst een keuze gemaakt voor welk genre ik zou kiezen, en daarna ben ik op boekensites gaan kijken wat voor boeken er in dat genre staan, daar krijg je echt een shitload aan inspiratie van ;)



    Dankje. Ik dacht aan avonturen/reisverhalen :)

    I sucketh at beginning a story. Mijn proloog was wel oke, maar in hoofdstuk een voelt het zo alsof ik middenin een verhaal begin. Dat is ook wel een beetje zo, omdat mijn hoofdpersonage al haar hele leven in dezelfde setting is als nu (behalve dan een paar dingetjes, maar die veranderen haar dagelijks leven nog niet enorm). En ik wil niet saai beginnen (ik ben ook heel slecht in een alledaags leven schetsen) dus ik heb al wel een redelijke gebeurtenis erin gegooid (een goede vriend van het hoofdpersonage wordt ontslagen en verdwijnt voorgoed uit de story) en ik weet niet of dat fijn is voor de lezers omdat ze die persoon nog helemaal niet hebben leren kennen (naast een paar korte beschrijvingen) D:
    Eh ja, mijn punt is dus, hoe doen jullie dat? En denken jullie dat wat ik net zei erg vervelend is voor lezers, of valt dat mee?

    Het zou wel kunnen, maar het leest wel irritant. Misschien kan je dat personage eerst nog beter voorstellen,
    en dan een paar dagen later bv ontslaan. Zo kennen de lezers het personage.