• In dit topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan:
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar één van de crewleden die zich bezighouden met SOTY te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ga mijn reactie heel nuttig proberen te houden :') Wie heeft er al een idee?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik doe hem toch maar even tussen mijn topics voor de zekerheid, al weet ik nog niet of ik mee ga doen. :Y) Eens kijken of ik iets kan bedenken...


    Your make-up is terrible

    Zowel avontuur als misdaad lijken me super tof, maar misdaad houd ik sowieso niet lang vol en komedie is niet m'n ding, dus dat wordt avontuur. :W Nu nog iets bedenken, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nenya schreef:
    Zowel avontuur als misdaad lijken me super tof, maar misdaad houd ik sowieso niet lang vol en komedie is niet m'n ding, dus dat wordt avontuur. :W Nu nog iets bedenken, haha.


    Precies hetzelfde. Al heb ik al wel een idee :Y)
    Nu mijn hoofdpersonage uitwerken.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 22:33 ]

    Ik heb al sinds ik mijn verhaal voor de vorige editie heb afgerond een ander idee in mijn hoofd, maar daar moet ik dan wel nog wat dingetjes voor in elkaar zetten en wellicht een beetje puzzelen met het plot om het passend te krijgen, en zodat het binnen het genre past.
    Ik ben wel al supernieuwsgierig naar wat alle anderen gaan maken. De genres zijn zeker een uitdaging, omdat ze meer eisen van het plot dan van de setting - zoals vorig jaar het geval was. En je dus heel erg op moet passen met wat je schrijft en hoe je het schrijft. Met bijvoorbeeld sciencefiction kan je een wereld verzinnen waarin je van alles kon laten gebeuren en dat viel dan binnen het genre. Dat heb je nu niet, wat me heel nieuwsgierig maakt naar wat mensen gaan verzinnen.


    For those I love, I will sacrifice

    Ungoliant schreef:
    (...)

    Precies hetzelfde. Al heb ik al wel een idee :Y)
    Nu mijn hoofdpersonage uitwerken.


    Ik heb nog totaaaal geen idee, haha.


    Your make-up is terrible

    Nenya schreef:
    Zowel avontuur als misdaad lijken me super tof, maar misdaad houd ik sowieso niet lang vol en komedie is niet m'n ding, dus dat wordt avontuur. :W Nu nog iets bedenken, haha.


    Vraag me af of er inzendingen in het thema komedie gaan komen...


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mijn topics. Mijn idee is bedacht, titel is ook bedacht, samenvatting in orde, alleen nog een cover en dan is mijn aanmelding af.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Hoe snel bedenken jullie? D: ik voel me ellendig omdat mijn inspiratie nog in 2014 zit.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    De mijne nog in 2013. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Offside schreef:
    Hoe snel bedenken jullie? D: ik voel me ellendig omdat mijn inspiratie nog in 2014 zit.


    Het idee was er ineens heel random


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mijn inspiratie is al jarenlang zoek. Ik ben nog aan het broeden voor een idee en ik ben heel erg benieuwd wat jullie zullen schrijven. Ik denk dat ik zelf voor het komedie genre zou gaan. :3


    26 - 02 - '16

    Ik ga voor avontuur, dat zal voor mij al moeilijk genoeg worden opzich. Ik ben een dramatische romantiekschrijver bij uitstek, dus dit wordt al lastig. Komedie en misdaad is mij veel te ingewikkeld.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik ben heel erg van het uitschrijven wat personages van iets vinden, maar een verhaal daar omheen maken is voor mij ontzettend lastig. Ik kan personages de meest grappige dingen laten denken of zeggen, maar het verhaal er omheen maken is problematisch.


    26 - 02 - '16

    Dat is wel vervelend inderdaad. Ik kan niet zo goed verplicht grappig zijn (enerzijds omdat niet iedereen mijn humor heeft, anderzijds omdat ik het dan heel geforceerd in de tekst moet stoppen). Maar ik ben heel tevreden met mijn idee voor avontuur:

    Samenvatting:

    'Zij heet Pandora,' zegt de vrouw, schijnbaar achteloos. In haar ogen ziet Matthias echter een onuitgesproken verdriet en een woede die ze niet kan uitdrukken. Pandora kijkt hem angstig aan. Ze is bang voor blanke mannen, schiet het door zijn hoofd. Toch kan hij zijn blik niet afwenden.
    Het is 1820 en de achttienjarige Matthias vertrekt verlangend naar Suriname. Zijn vader bezit daar een plantage en nu hij oud genoeg is mag hij eindelijk met zijn vader mee. Het leven in de West is echter heel anders dan hij had verwacht: hij vindt het klimaat onprettig, het sociale leven saai en hij blijkt toch niet zo goed tegen het hardhandige behandelen van de slaven te kunnen. En dan heb je ook nog Pandora, de jongste dochter van de huisslavin. Pandora is anders, anders dan alle anderen en ze leeft in continue angst. Samen vluchten ze de jungle in, op zoek naar de Morrons, op zoek naar een plek waar Pandora zich echt thuis kan gaan voelen.


    Ik heb het voor mijzelf iets makkelijker gemaakt door het ook historisch te maken, want ik kon werkelijk waar niets avontuurlijks in onze tijd bedenken haha.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.