Fred Weasley
'Kalm aan Fred, ik denk dat ik er nog twee heb. Mijn oom zou voor morgen avond een uil naar me sturen met een nieuw pakje met pillen. Want hij dacht dat de volle maan volgende week was.. Geen reden tot pan..' Zijn mond valt open en ik zie dat er maar één pilletje in zit. 'Ik bedoel, ik heb er een.' Hij stopt de pil in mijn hand. Ik wil iets zeggen maar hij is me voor. 'Gebruik jij hem maar, ik red het wel zonder aangezien het me vaker is overgekomen dat ik mijn pillen vergat en ik er eigenlijk aan gewend ben geraakt.' Ik schud mijn hoofd en pak Ralfs hand. Daar doe ik de pil in en ik sluit zijn hand.
'Jij bent een sterkere wolf. Jij kan mij in bedwang houden. Als jij geen pil hebt...' In angst kijk ik naar mijn familie. 'Ik weet niet of ik je tegen kan houden als je mensen wilt gaan vermoorden. Ik ga vanavond gewoon ergens ver weg in een hol zitten en dan kom jij me opzoeken als je getransformeerd bent, oké?' Ik kijk hem streng aan. George komt aangelopen.
'Oh god, Mam gaat Campbell slachten geloof ik. Ze heeft haar woede ingehouden, ik heb ma nog nooit gezien terwijl ze haar woede inhield! Dat is geen goed teken..' Ik knik. Dat is inderdaad geen goed tegen. Als ze Campbell niet accepteert, is de kans dat ze Ralf accepteert nog minder. Ik weet niet wat ik wil zeggen en Campbell komt na een tijdje ook aangelopen. Hij trekt George mee waardoor Ralf en ik alleen achter blijven.
'Ik eh... Ik denk dat het beter is dat we even wachten. Als mam boos is wordt ze onredelijk en dat willen we niet hebben.'
Draco Malfoy
Ik sta in mijn eentje op het erf terwijl iedereen met elkaar aan het praten is. Ik wacht tot Ginny klaar is met praten met haar vader, maar ze lijkt erg boos. Het gevoel wat ik net ook had, dat ze mij gebruikt om op te staan tegen haar ouders, wordt enkel erger.
Dus Fred en George mogen wel kiezen wie ze leuk vinden en ik niet- Natuurlijk; waarschijnlijk hebben ze nog niet verteld met wie ze verkering hebben. Misschien oordeel je dan anders hoewel ik dat betwijfel want laat ik jou maar ergens aan herinneren; jij had een auto behekst die Ron gebruikte naar Zweinstein te komen. Ron doet wel meerdere domme dingen en iemand kan daarop reageren en dat heeft Draco gedaan. Ze zijn beide fout geweest maar jij kan het licht niet in Dracos ogen zien schijnen; je wilt me gewoon niet gelukkig zien terwijl ik dat voor het eerst ben. Voor het eerst geeft iemand om me. Bekijk het maar. Het was niet mijn bedoeling om af te luisteren, maar ik stond gewoon dichtbij. Ik ren naar Ginny toe en trek haar weg van haar vader, die mij boos aankijkt.
'Ginny, rustig. Ik ga wel naar Zweinstein terug als ik hier niet gewenst ben. Ik denk dat het misschien niet de beste keuze ooit was om mij mee te nemen hier naartoe. Geen enkel lid van jou familie vertrouwt mij en eerlijk gezegd kan ik ze dat ook niet kwalijk nemen. Dus ik denk dat ik maar moet gaan.' Ik zeg niks en kijk haar alleen even aan.
Spoiler alert: you will save yourself