• Je hebt verschillende mineralen, en dan bedoel ik de 'gekleurde stenen'.
    Voorbeelden: jade, avonturijn, amethist, obsidiaan, rozenkwarts...
    Ieder mineraal heeft zijn eigen herkomst en betekenis, en er wordt gezegd dat ze ook speciale kenmerken hebben.

    Ik geloof zelf niet dat het dragen van een mineraal in een armband of ketting bepaalde dingen bevorderd maar ben wel geïnteresseerd in de stenen.
    Welke past nou eigenlijk het best bij jou?



    Not all those who wander are lost.

    Hoe bedoel je?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik dacht dat je mineralen als voedingsstof bedoelde toen ik de titel las.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb zelf een ketting met een goudsteen die ik altijd draag en die een beetje een "geluksbrengertje" is voor mij, maar dat het me speciale krachten geeft geloof ik niet echt, haha. Zo ziet-ie er ongeveer uit:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rozenkwarts ^^. Weet niet meer wie me dat verteld heeft en waarom tho.


    i put the fun in funeral

    Peridoot, de maandsteen van augustus.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 20:06 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik geloof dat iemand me een keer verteld heeft dat labradoriet bij me past. Dacht ik. Was al een tijd geleden... :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Novoselic schreef:
    Ik heb zelf een ketting met een goudsteen die ik altijd draag en die een beetje een "geluksbrengertje" is voor mij, maar dat het me speciale krachten geeft geloof ik niet echt, haha. Zo ziet-ie er ongeveer uit:



    Ik heb ook zoiets, maar dan van lichtgroenejade. Die draag ik weleens als ik een lastige toets heb.


    Not all those who wander are lost.

    EWOKKY.

    Aquamarijn is mijn geboortesteen. En daarnaast wel geïntrigeerd in obsidiaan, mede omdat het zo'n belangrijk voorwerp is in Game of Thrones. Eigenlijk vind ik stenen in het algemeen mooi en ik raap ze ook vaak op. :v) Kan net zo goed een zwerfsteen zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Bergkristal ^^


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Moth schreef:
    EWOKKY.

    Aquamarijn is mijn geboortesteen. En daarnaast wel geïntrigeerd in obsidiaan, mede omdat het zo'n belangrijk voorwerp is in Game of Thrones. Eigenlijk vind ik stenen in het algemeen mooi en ik raap ze ook vaak op. :v) Kan net zo goed een zwerfsteen zijn.


    Jubjub :Y)

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 21:04 ]


    Not all those who wander are lost.

    Oh kennelijk is het smaragd... Geen flauw idee waarom ik altijd rozenkwarts dacht. Waarschijnlijk vond ik die gewoon mooi x'D.


    i put the fun in funeral

    Ik heb het eigenlijk op moeten zoeken, maar januari zou granaat zijn.
    Heb er ook uitleg bij gekregen, en de uitleg staat onder de spoilerknop.


    Een bijzondere steen die de weg van Noah met zijn ark verlicht zou hebben. In de Griekse mythologie is de steen verbonden met de arme Persephone. Hades had de graangodin ontvoerd naar zijn dodenrijk en had haar granaatappelpitjes te eten gegeven. Wie eenmaal iets gegeten heeft in het duistere rijk van Hades kan niet meer terug. De naam van de steen zou afgeleid zijn van het Latijnse ‘granatus’, wat zaad betekent. Het is de steen voor ridders en krijgers, onder andere de kruisridders droegen de steen als amulet. Zwaarden en harnassen werden versierd met deze steen. De granaat is hard en is in het verleden door Aziatische stammen voor kogels gebruikt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Haerolin schreef:
    Ik heb het eigenlijk op moeten zoeken, maar januari zou granaat zijn.
    Heb er ook uitleg bij gekregen, en de uitleg staat onder de spoilerknop.


    Een bijzondere steen die de weg van Noah met zijn ark verlicht zou hebben. In de Griekse mythologie is de steen verbonden met de arme Persephone. Hades had de graangodin ontvoerd naar zijn dodenrijk en had haar granaatappelpitjes te eten gegeven. Wie eenmaal iets gegeten heeft in het duistere rijk van Hades kan niet meer terug. De naam van de steen zou afgeleid zijn van het Latijnse ‘granatus’, wat zaad betekent. Het is de steen voor ridders en krijgers, onder andere de kruisridders droegen de steen als amulet. Zwaarden en harnassen werden versierd met deze steen. De granaat is hard en is in het verleden door Aziatische stammen voor kogels gebruikt.


    Ik vind altijd gewoon dat wat je zelf mooi vindt bij je past ^^

    Volgens mijn geboortemaand heb ik avonturijn, toevallig heb ik daar meerdere steentjes van, hoewel ik jade mooier vind.


    Not all those who wander are lost.

    Mijn moeder is spiritueel, dus ik heb een duizendtal stenen in huis. Zelf hou ik heel erg veel van Labradoriet en Aquamarijn.
    Nu ben ik wel benieuwt waar jij van houd!

    Personelijk vind ik obsidiaan en granaat mooi :)

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 21:30 ]


    Be a warrior, never give up!