George Weasley
Hij knikte met zijn hoofd en ik liep richting het deur toe.
‘Maar ik denk dat we misschien wat ruimte tussen ons moet creëren want je vader vond ons te klef.’ hij deed een aantal passen weg van mij en ik keek hem verbaasd aan.
‘Is dit beter?’
'Uhu,' murmelde ik goedkeuren en rolde even met mijn ogen voordat ik op het deur klopte.
'Overigens, mam weet alleen dat je een jogen bent, iets met mij hebt en Campbell Saunders heet en van klammfels komt. Verder weet ze niets.' Zei ik snel.
Heel wat korte maar snelle voetstappen liepen richting het deur toe en even bleef het stil tot de deur open vloog. Ik begon stompzinnig te glinlachen toen mijn moeder voor de deur verscheen. Eerst trok ze haar wenkbrauwen op en liet een brede glimlach zien, tot ze zich omdraaide naar Campbell en op haar kiezen beet. Shit, dit gaat nu al fout.
'George,' riep ze en deed alsof ze Campbell niet zag en trok me in een knuffel.
'Leuk om je weer te zien, waar zijn de anderen?'
'Uhm,' murmelde ik en trok me uit haar greep.
'Fred is bij Ralf, Ginny en Draco zijn bij pa geloof ik.'
Haar gezicht gaf een rode kleurtje maar haar lach verdween niet.
'En, en dit is Campbell Saunders. Je weet wel.. de jongen waarover je een brulbrief had gestuurd.' Shit, verdomme ik..
'Heeft Ginny de zoon van Malfoy hierheen gebracht?'
Ik keek mam geschrokken aan die Campbell volledig leek te negeren.
'Ja, pap praat al met Ginny.' Zei ik snel en wierp Campbell een blik toe.
'Mam, ken je Campbell Saunders al? Ik weet dat het vreemd is dat ik iets met een jongen heb zonder dat je het wist of zelfs toestemming of zo voor gaf maar Campbell is echt een hele leuke jongen. Hij is beleefd en aardig, echt waar.' Zei ik snel zodat de grote brok in mijn keel verdween. Mam keek me maar met gekruiste armen aan en knikte maar herhaaldelijk met haar hoofd.
'Beleefd en aardig? Nou, kom maar naar binnen Campbell, kunnen we in de woonkamer wat bespreken.'
Ik glimlachte en probeerde langs mam heen te lopen maar ze hield me al tegen.
'Alleen Campbell, George.'
Heftig beet ik op mijn lip en keek Campbell even aan.
'Nou mam, nu doe jij wel onbeleefd tegenover jouw eigen kinderen. Mag ik tenminste naar binnen om een..'
'George,'
Ik zuchtte en keek Campbell weer aan voordat ik wat meer naar achteren liep en mijn armen kruiste.
'Fijn. Campbell is echt een goede jongen, mam, niet net als de andere studenten van klammfels..'
Wat ik zei leek de rode kleurtje van mijn moeder maar feller te maken en ik draaide me om en liep maar richting Fred en Ralf toe.
'Oh god, mam gaat Campbell slachten geloof ik.' Zei ik haasrig tegen de twee jongens en gging met een hand door mijn haren.
'Ze heeft haar woede ingehouden, ik heb ma nog nooit gezien terwijl ze haar woede inhield! Dat is geen goed teken..'
Ralf Auron
'Jongens... Ginny... Ik denk dat jullie moeder het fijn zou vinden als jullie bij ons thuis niet zo... Klef zijn...' ik voelde me rood worden tot de Fred de deur van de auto open trok en toen pas merkte ik dat we aan waren gekomen. Meteen trok Fred me uit de auto en ik scheurde mijn blik van hem vandaan om naar zijn huis te kijken. Het was letterlijk gigantisch... hoog. Het stond ook bijna zo scheef dat ik zou denken dat het gemakkelijk kapot om kon vielen. Ik voelde hoe Fred me opeens verder weg trok tot we buiten gehoor afstand van de anderen waren. Hij hield de doosje voor mijn neus waarin zijn pillen in horen te zitten, maar ze waren leeg.
'Vannacht is het volle maan! Mijn pillen zijn op en zometeen verander ik hier in een moordend beest! kan ik er wat van jou hebben?' Vraagt hij gespannen. Ik zag dat zijn handen aan het trillen waren dus greep ik ze beiden vast.
'Kalm aan Fred, ik denk dat ik er nog twee heb. Mijn oom zou voor morgen avond een uil naar me sturen met een nieuwr pakje met pillen. Want hij dacht dat de volle maan volgende week was..' ik grabbelde in mijn zakken en liet hem mijn pakje zien. Ik haalde de eerste eruit en probeerde de andere eruit te grabbelen
'Geen reden tot pan..' mijn mond viel open toen ik door kreeg dat de pakje helemaal leeg was. Zenuwachtig keek ik Fred aan en liet de pakje vallen.
'Ik bedoel, ik heb er een.' Ik beet op mijn lip en greep weer naar Fred zijn hand waar ik mijn laatste pil in propte.
'Gebruik jij hem maar, ik red het wel zonder aangezien het me vaker is overgekomen dat ik mijn pillen vergat en ik er eigenlijk aan gewend ben geraakt.' Jup, dat was een leugen. Als ij geen pil neem dan beginnen mijn handen al eerder te trillen, begin ik te zweten word ik duizelig en gevoeliger ook. En ik verdwijn dan conpleet, dus ga ik zelf knock uit terwijl de duivel mijn weerwolf lichaam zou gaan besturen.
'Oh god, mam gaat Campbell slachten geloof ik. Ze heeft haar woede ingehouden, ik heb ma nog nooit gezien terwijl ze haar woede inhield! Dat is geen goed teken..' hoorde ik George plotseling die naast ons kwam staan. Ergens was ik dankbaar dat hij kwam want nu kan Fred niet zo gemakkelijk tegenstribbelen.
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••