• Mijn vader had vroeger een leerachterstand waardoor hij nu (hij is 48 jaar) niet normaal Nederlands kan schrijven. Nu is het al 2 jaar lang zo dat ik hem áltijd moet verbeteren en hij maakt me helemaal gek ermee. Hij twijfelt altijd of hij een E-mail of een krabbeltje wel goed heeft geschreven en dan moet ik het altijd verbeteren enzo. Vele van jullie zullen niet snappen hoe frustrerend het is je vader steeds dezelfde kutfouten te zien maken. Zoals: Geschijden, jij heb en ik bent. VRESELIJK. Ik zeg hem al 2 jaar lang dat hij ermee op moet houden mij ermee lastig te vallen, maar hij blijft me ermee lastig vallen. Ik had vandaag echt een heel opgewekt humeur en ik was echt overblij. Totdat het overbekende 'Gaby.....' weer kwam. Ik schoot uit m'n voegen en heb hem al schreeuwend duidelijk gemaakt dat ik vanaf nu geen WOORD meer voor hem controleer. Ik zei tegen hem dat hij maar eens een cursus Nederlands moest gaan doen of zijn boekjes over de Nederlandse spelling (want die heeft hij) er maar eens bij moest pakken.

    Pfoee, lekker dat dat er even uit is, bedankt voor het lezen. : D


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik vind dat je je een beetje aanstelt. Wees blij dat je een gewone vader hebt. Ik moet hetzelfde doen voor de vriend van mijn moeder en ik flip niet.


    Alis volat propriis

    twiddict schreef:
    Ik vind dat je je een beetje aanstelt. Wees blij dat je een gewone vader hebt. Ik moet hetzelfde doen voor de vriend van mijn moeder en ik flip niet.

    Mijn vader? Gewoon? ucherdekuch ;x


    *insert philosophical cringe expression here*

    Eigenlijk vind ik niet dat je zo had moeten uitvallen maar het gewoon tegen hem had moeten zeggen.


    -

    Genius schreef:
    Eigenlijk vind ik niet dat je zo had moeten uitvallen maar het gewoon tegen hem had moeten zeggen.

    Ik heb dus al 2 jaar lang elke keer normaal gezegd dat ik er niet meer tegen kon, maar je zal wel gelijk hebben. :'3


    *insert philosophical cringe expression here*

    YoYoYoghurt schreef:
    (...)
    Mijn vader? Gewoon? ucherdekuch ;x

    Hij leeft, en hij woont gewoon bij je in huis. Naar mijn maatstaven is dat waar je blij mee moet zijn.


    Alis volat propriis

    YoYoYoghurt schreef:
    (...)
    Ik heb dus al 2 jaar lang elke keer normaal gezegd dat ik er niet meer tegen kon, maar je zal wel gelijk hebben. :'3

    Ik snap dat je het vaker hebt gezegd, lijkt me ook logisch dan. Maar het schreeuwend duidelijk maakt bevordert de sfeer ook niet echt ;x


    -

    ik kijk ook wel eens wat na als mijn vader het niet zeker weet, en moet hem ook altijd helpen met Duitse en Engelse tekstjes, ook als hij een website moet bouwen vraagt hij mij altijd of ik de teksten na wil kijken en ik vind het ook geen probleem?

    Plus, ik denk ook niet dat je vader het leuk vind dat hij zijn eigen dochter telkens moet vragen of hij iets wel of niet goed heeft geschreven, wees blij dat je hem kan helpen en hem niet aan iedereen hoeft te laten uitleggen waarom hij fouten maakt in een email of krabbel of weet ik wat..

    twiddict schreef:
    (...)
    Hij leeft, en hij woont gewoon bij je in huis. Naar mijn maatstaven is dat waar je blij mee moet zijn.

    Daar heb je helemaal gelijk in. :Y)


    *insert philosophical cringe expression here*

    YoYoYoghurt schreef:
    (...)
    Daar heb je helemaal gelijk in. :Y)

    Yeah =)


    Alis volat propriis

    Genius schreef:
    (...)
    Ik snap dat je het vaker hebt gezegd, lijkt me ook logisch dan. Maar het schreeuwend duidelijk maakt bevordert de sfeer ook niet echt ;x

    Weet ik, weet ik, daar werk ik ook aan bij maatschappelijk werk. xd


    *insert philosophical cringe expression here*

    Kan begrijpen dat je het op den duur irritant begint te vinden.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Hij kan er toch niets aan doen?
    Stel je, je eens voor in zijn plaats...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Ik snap dat het frustrerend is. Maak hem eens op een normale manier duidelijk dat je het écht niet meer wilt, omdat je er moeite mee hebt. Dan komt het waarschijnlijk beter aan en binnen als dat je schreeuwt. Of help hem met zoeken naar een cursist die kan helpen met analfabeten. Dat is trouwens niets om je voor te schamen. En ik vind het rot voor jou dat je vader je er lastig mee valt. Maar bekijk het eens op een andere manier. Hij vertrouwt jou erin dat jij hem kunt helpen en hij zal zich er waarschijnlijk al ongemakkelijk en onzeker genoeg over voelen. Dus probeer geen ruzie te maken en zoek samen naar een oplossing?


    Wie du mir, so ich dir.

    Denk niet dat ze zit te wachten op reacties van 'Bekijk het eens vanuit je vaders standpunt' enz. Ze wilde dit gewoon ff kwijt en dat mag. Daar is het stamcafé voor. Kan me voorstellen dat het freakin' annoying is als er honderdduizend keer word gevraagd om het na te kijken.


    FML

    Dutchess schreef:
    Denk niet dat ze zit te wachten op reacties van 'Bekijk het eens vanuit je vaders standpunt' enz. Ze wilde dit gewoon ff kwijt en dat mag. Daar is het stamcafé voor. Kan me voorstellen dat het freakin' annoying is als er honderdduizend keer word gevraagd om het na te kijken.
    Het 'bekijken op een andere manier' is niet direct negatief :Y) -tenminste zo bedoelde ik het niet-. Want ik snap haar helemaal en vind het heel rot voor haar, maar misschien kan ze het zo wel oplossen. (nerd)


    Wie du mir, so ich dir.