• Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om?

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Personages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Caleb Finnigan – 19 [Lisa]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk– 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Esau Konings – 20 [Jeffrey]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mickey Eggebeen – 22 [Natas]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson – 20 [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]
    Vyvyanne – 19 [Jeffrey/Alicia]

    Verwante topics:
    Rollenstory.
    Rollentopic.

    [ bericht aangepast op 4 april 2014 - 22:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Esau knikte.
    'Anders is het leven wel erg saai.'

    Hielke liep voorbij de mensen, hij had een paar bijzondere figuren er al tussen zien zitten en vroeg zich af wat hen hier had gebracht. Hij hoorde iets over dat hun piloot Harlem heten van zijn achternaam mij het ging snel door hem heen. Hij haalde een kauwgompakje uit zijn broekzak, misschien als hij er eentje deelde met de gene die naast hem kwam zitten dat hij een gesprek op gang kon brengen. Het viel hem op dat hij ook veel mensen herkende van de vlucht van Nederland naar Niguela. Hij was snel nog even naar de wc gegaan toen ze in haar verhaal zat te lezen. Ze leek in slaap gevallen te zijn, waarschijnlijk moe van de hele reis.
    Ze leek wakker te schrikken toen Hielke weer plaats nam.
    'Sorry ik wou je niet wakker maken!' Stamelde hij, ze keek hem even vragend aan alsof ze hem niet begreep. 'Shit, euhm sorry.'
    'It's okay, my name is Emma,' ze leek even verbaast maar keek daarna vriendelijk naar hem.
    'Hielke,' hij gaf haar zijn hand en ze schudde die. 'Het is een Nederlandse naam,' Hij was blij, ze hadden vaak Duitse of Engelse gasten dus zijn Engels was niet al te beroerd.
    'Aah oke,'

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 14:20 ]

    'Dat is waar,' knikte Dolly. Ze stopte één oordopje in haar oor. 'Maar weet je, ik kan nu wel muziek luisteren én naar jou luisteren én naar jou kijken. Kan jij dat met een boek?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Maeghan glimlachte. 'Dat was zo'n 2 jaar geleden, naar Spanje.'
    _

    Neil zag dat Maeve aan het indommelen was en pakte zijn iPod tevoorschijn. Al gauw schalde de muziek in zijn oren en dommelde hij ook langzaam weg.

    'Ik ben wel eens naar Spanje geweest,' zei Alex. 'Maar wij gingen gewoon in de auto.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [Maartje, Søren zit al naast Hugo, maar ze kan wel naast Piper zitten. (: ]

    Søren schudde zijn hoofd.
    'Belachelijk.'
    Hij vond de jongen maar vreemd. Hij kon het ook niet hebben dat hij niet naar hem vroeg, terwijl Søren intussen al meer dan genoeg over hem te weten was gekomen. Hij was niet eens interessant en Søren wel! Waarom zou iemand niet in hem geïnteresseerd zijn?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Esau schudde langzaam zijn hoofd.
    'Je hebt gelijk, dat kan ik niet,' en hij legde zijn boek weg.
    Hij pakte het oordopje van Dolly en deed dat in zijn oor, om hem vervolgens weer vlug uit te doen.

    'Wat? Is mijn muziek niet goed genoeg voor je?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Esau schudde zijn hoofd en haalde zijn schouders op.
    'Helaas.'

    Maeghan grinnikte. 'Ik had geen zin om uren in de auto te zitten, dus vandaar het vliegtuig,' grijnsde ze.

    Dolly keek hem een paar seconde verbaasd aan. Toen pakte ze het boek van zijn schoot en drukte die in zijn gezicht. 'Ga maar weer lezen. Als je mijn muziek niet leuk vindt, ben je mijn aandacht ook niet waard."


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nou, dat is ook vriendelijk!' zei Esau, terwijl hij het boek weer neerlegde.
    'Ik keur jou toch ook niet af op je boekensmaak?'

    'Boeken en muziek zijn ook niet hetzelfde,' vond Dolly. Ze stopte haar oordopjes beide in haar oren en begon met het nummer mee te zingen. 'When you call my name, it's like a little prayer! When I'm on your way, you're gonna take me back!' Dat ze de tekst compleet verkeerd zong, maakte haar niet uit en dat mensen haar verbijsterd aankeken, had ze al niet meer door.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Esau trok één dopje weer uit haar oor.
    'Ik dacht toch echt dat we een diepzinnig gesprek aan het houden waren.'

    Dolly pakte het dopje uit zijn hand. 'Dat dacht ik ook, maar de diepzinnigheid viel me tegen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain