• Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om?

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Personages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    Caleb Finnigan – 19 [Lisa]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk– 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Esau Konings – 20 [Jeffrey]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Mickey Eggebeen – 22 [Natas]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    Rebekah Mikaelson – 20 [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]
    Vyvyanne – 19 [Jeffrey/Alicia]

    Verwante topics:
    Rollenstory.
    Rollentopic.

    [ bericht aangepast op 4 april 2014 - 22:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou, misschien zou het helpen als jij het volgende diepzinnige onderwerp aansnijdt, Dotje.'

    Dotje was een van haar bijnamen, maar was nog nooit door Esau gebruikt en daarom trok ze verbaasd haar wenkbrauwen op. 'Zal ik eens wat verzinnen, Ezzie?' zei ze. 'Misschien kunnen we het hebben over de keuze van je naam. Esau is lelijk.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Helaas had ik geen keuze in mijn naam,' zei Esau ietwat treurig.
    'Maar aan jouw naam te zien had jij dat ook niet,' glimlachte Esau.

    'Oh, maar ik denk dat Dolly heel goed bij mij last,' vond ze. 'En Dotje is een erg toepasselijke bijnaam, want ik ben vernoemd naar de Dolly Dots.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Ik ben namelijk vernoemd naar Esau.'

    'Van Jacob? Want kijk dat is dus de reden dat ik je naam lelijk vind. Omdat het een bijbels-achtige naam is. En no offence tegenover de Christenen, maar er zijn wel mooiere namen dan namen uit de bijbel. Want weet je, ik zat op een Christelijke basisschool - oh wacht, daar zat jij natuurlijk ook op! - en die verhalen zijn er echt ingepeperd. En omdat ik zo'n fantastisch geheugen heb, weet ik natuurlijk al die namen nog.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Slade trok zijn neus op. Hij kon niet uitleggen waarom, maar hij vond Metallica-luisteraars altijd maar wannabe metalheads. Bovendien ontging het hem niet dat het meisje nogal verveeld leek en zodoende verslapte zijn aandacht ook weer voor haar chagrijnige gezicht. Hij zette zijn koptelefoon op en begon enthousiast mee te zingen met Skid Row.

    *
    Hugo had niet zoveel zin om verder een gesprek aan te knopen. Hij was moe omdat hij nauwelijks had kunnen slapen in die twaalf uur die ze al hadden afgelegd. Hij stopte een kauwgompje in zijn mond en sloot zijn ogen. Dit vliegtuig was een stuk minder luxe ingericht dan de vorige waar ze in zaten en een televisiescherm was er ditmaal niet om hem te vermaken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja, van Jacob. Maar niet die van de Christenen, die van de Moslims!'

    'Nou ja, dat maakt het niet beter,' zei Dolly. 'Weet je wat? Ik noem je vanaf nu gewoon Ezzie. Dat is veel leuker dan Esau.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Goed, dan noem ik jou Dotje, Dotje.'

    'Best. Zo noemen wel meer mensen me, dus daar heb ik geen problemen mee.' Ze pakte haar oordopje en gaf hem aan Ezzie. 'Wil je nog een poging doen? Ik heb een nieuw nummer opgezet.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Goed, ik doe nog één poging.'
    Hij pakte het oordopje aan en deed het weer in zijn oor, nieuwsgierig naar het nieuwe nummer.

    Maeghan schrok wakker uit haar dutje van een plotseling opwellend misselijk gevoel en een bonkend gevoel in haar hoofd. Ze sprong overeind en haastte zich richting het toilet.
    'Uit de weg!' riep ze.

    'Cause I still haven't found what I'm looking for!' zong Dolly het nummer van U2 alweer mee. Ze keek nieuwsgierig naar Ezzie's gezicht, om zijn reactie te peilen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Esau fluisterde het nummer mee, zodat niemand hem kon horen, maar hij genoot er wel van.