• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

De rode lijn:

Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:

Personages

Personages

Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – ThranduiI
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Theatre

Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic
    Speeltopic 2

[ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:42 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Thorin gebaarde dat ze naar de uitgang moest komen. Het was schemerdonker in de mijngang door het opgewaaide gruis en hij hield er niet van als dat in zijn luchtwegen kwam, hoewel hij er niet voor zou terugschrikken als er een reden was om de gang te betreden.
    ‘Ik heb een brief gekregen van een of andere tovenaar,’ liet hij haar weten. ‘Hij heeft een expeditie op touw gezet om Smaug te verjagen en ik wil dat jij met me meegaat.’

Alesia knikte en bleef knikken totdat Galahad uit het zicht was, ze realiseerde toen pas dat er geen enkele kans was dat heer Elrond haar mee zou laten gaan.
    Met een bedroeft gezicht ging ze naar huis, voordat ze bij de deur was bekeek ze de omgeving. Wou ze hier voor altijd blijven? Niet wetende wat er in de rest van de wereld zich afspeelde dan alleen de verhalen uit haar boeken.
    Nog geen tien minuten later had ze haar spullen gepakt, ze moest en zou mee gaan. Haalde diep adem en liep terug naar de feestzaal.
    Alesia voelde plots de moed in haar schoenen zakken en liep met lood in haar naar heer Elrond.
    Hij was klaar met zijn gesprek en eten en keek haar vragend aan.
    'Zeg het eens kleine elf,' Alesia keek hem ongemakkelijk aan. 'Is er iets waarmee ik je van dienst kan zijn?' Ze knikte. 'Je bent toch niet je tong kwijt Saralinde?'
    'Nee heer, natuurlijk niet,' wist Alesia uit te brengen.
    'Dan vertel mij, wat gaat er om in jou gedachte?'
    'Ik wil mee,' zei Alesia. 'Met Galahad en uw zoon heer.' Alesia was verbaast van zichzelf, ze had het echt gezegt!
    Elrond lachte schuddend zijn hoofd.
    'Kleine elf, wie ben ik om jou tegen te houden? Ik zie geen andere elfen hier die moedig genoeg zijn om mee te gaan en daarbij kan Ignatius de Blauwe allehulp gebruiken bij deze queeste.' Alesia was verbaast, dit had ze echt niet verwacht. Ze bedankte heer Elrond door hem - ongebruikelijk - een knuffel te geven, kreeg een rood hoof, mompelde haar excuses en ging snel weg. Bang dat heer Elrond zijn gedachte zou veranderen.

‘Geweldig.’
    Dat vond ze gedeeltelijk ook echt, maar Gengi had even tijd nodig om de waarheid uit Thorins ogen te lezen. Hij oogde namelijk redelijk kalm. Niet in paniek, niet opgewonden over de komende strijd.
    Zelf wilde ze met alle liefde voor haar thuis ten strijde trekken tegen Smaug, maar een enkele brief zou hun overwinning niet garanderen. Dat zou Thorin ook wel moeten beseffen. Honderden en honderden dwergen waren al opgestaan tegen het beest, maar het had niet geholpen.
    ‘Dus er is deze keer iemand bereid ons te helpen?’ vroeg ze met een diepe frons in haar dikke wenkbrauwen. Ze snoof minachtend. Smaugs macht begon vast en zeker langzaam uit te breiden naar omliggende plaatsen. Iedereen werd nu bang. Zij als dwergen hadden intussen niets meer te vrezen van de draak, doordat ze noodgedwongen hadden moeten vluchten. Gengi voelde alleen nog maar haat, haat naar dat gewetenloze beest en minachting voor de lieden die hen toentertijd niet te hulp wilden komen.
    ‘Het zal me benieuwen.’

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Galahad zat al op het paart en had zijn spullen gepakt. Hij had één licht zwaard meegenomen, en keek achterom of Alesia kwam. Toen het te lang leek te duren en hij op het punt stond te gaan, kwam ze ineens tevoorschijn.

‘Ja. Iemand heeft alle volken van Middle Earth opgeroepen om de beste krijgers te sturen.’ Hij staarde even naar de horizon, alsof hij de omtrekken van de Lonely Mountain zou kunnen zien, maar de hemel was te roerig. Slechts bij heel helder weer was het mogelijk de contouren te onderscheiden.
    ‘Ik heb Dwalin erop uitgestuurd om zoveel mogelijk dwergen te verzamelen, zodat we kunnen terugnemen wat van ons is nadat Smaug verjaagd of gedood is.’

Gengi leunde op haar houweel en keek heel ergens anders naar, alsof ze niet verlangde naar de stad onder de berg. Hoewel dat een stukje van haar jeugd was, was dat niet wat ze wilde herwinnen. Jeugd. Net als Thorin en alle andere dwergen was ze er van overtuigd dat Erebor aan haar toebehoorde, aan haar en haar volk.
    'Dat is erg vooruitgedacht. Stond er een strategie in die brief? Smaug is erg machtig...' Ze sloeg haar armen voor haar imposante boezem over elkaar, omdat ze dat eigenlijk niet had willen opmerken, maar haar verstand wist dat dat de waarheid was. Haar gevoel wilde dat alleen niet accepteren.

‘Het kan me niet zoveel schelen hoe ze het klaarspelen,’ gaf Thorin toe. ‘Ik vind het maar niks dat er straks elfen naar Erebor trekken, maar ik ga liever met ze mee dan dat ze zonder mij gaan.'

'Alsof die zich raad weten met onze gangen, onze trappen en kamers... Onze schatten!'
    Voor een moment had Gengi haar handen stevig om het handvat van haar houweel geklemd en stampte ze driftig op de grond. Ze hervond haar zelfbeheersing gelukkig snel en rechtte haar rug alsof er niets aan de hand was. Ze bleef alleen wel zwaar door haar neus ademen.
    'Nee, we moeten ze voor zijn.'

Thorin schudde zijn hoofd. ‘Ik laat mijn volk niet weer aan het drakenvuur blootstellen als anderen dat graag vrijwillig doen.’
    Hij hoopte dat het hen lukte om Smaug uit de berg te lokken, zodat de anderen hun woonstede niet hoefden te betreden. Zo niet… dan zou hij het niets anders dan de hoofdpoort laten zien. Geen enkele geheime toegang zou hij aan hen openbaren, omdat hij wist dat ze er dan niet eenmaal gebruik van zouden gaan maken…

Gengi spuwde op de grond. Haar speeksel was vermengd met gruis uit de mijn.
    'Als Smaug verslagen is, kan iedereen worden gedood die teveel gezien heeft,' vond ze.

Angel Elthenen

Angel keek even rond. toen ze binnen kwam had ze niemand gezien, Halbaron bleek niet thuis te zijn. maar misschien wist Evonyn waar hij heen was. En toen ze op het punt stond om door te lopen hoorde ze opeens een mannelijke stem van uit een hoek van de kamer. En toen ze zich omdraaide keek ze recht in de ogen van een elf, en geen gewone elf, dacht ze bij zich zelf, Maar een elf uit Rivendell.
    'Hallo,'hoorde ze hem met een glimlach zeggen . 'Als je Halbaron of Evonyn zoekt, die zijn ergens anders, maar vraag me niet waar.'
    Even stond Angel perplex, ze wist niet wat ze moest zeggen. 'Ik zoek inderdaad Halbaron,'kwam het uiteindelijk van uit haar mond. 'Ik hoorde dat er iets word ondernomen tegen over een draak en dat hij mannen zoekt, en ik wil mij graag aanmelden.'
    Angel wist niet wat deze elfen man van Halbaron wilde, misschien was hij hier ook vanwege het gerucht. Voor de tweede keer liet ze haar ogen over zijn lichaam gaan. ergens kende ze hem ergens van. Maar ze wist niet waar ze hem ooit eerder had gezien.
    'Wat was uw naam, heer?' vroeg ze toen uit nieuwsgierigheid.

(Ik heb het stukje dat Elrohir sprak er in gezet, ik hoop niet dat het erg is?)

[ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 13:29 ]

A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

hey sorry ik wis nog nie dat ie open was en ga me nu suf zitten lezen xD

Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

"Mijnheer Thranduil, ik bied mijn eigen vrijwillig aan om met het genootschap mee te gaan om Smaug te doden." Zei Larduin tegen zijn koning. Hij was immers naar binnen geglipt. Iets wat hij beter niet had kunnen doen, maar hij houdt er wel van om risico's te nemem

[ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 14:19 ]

Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

Ithilwen Cûtalion

Ithilwen staarde hem aan. Zei hij...? Gaf hij haar... nou net toestemming? Ze knipperde met haar ogen en probeerde haar verbazing te verbergen.
    'Eh... mijn eh.... zwaard!' Ze was nog niet uitgesproken of ze bedacht zich dat dit behoorlijk oneerbiedig was. 'Ik neem de voorkeur aan mijn zwaard, mijn heer.' Ithilwen kon het niet laten om een blik op zijn gezicht te werpen om zijn stemming te peilen. Zijn gezicht was vlak, maar vriendelijk. Hij straalde niet meer de kille, majestueuze woede uit zoals toen ze de kamer was binnengestormd. Hij had een wijze uitstraling van iemand die precies wist wat men van hem verwachtte.
    'Mijnheer Thranduil, ik bied mijn eigen vrijwillig aan om met het genootschap mee te gaan om Smaug te doden.' klonk ineens een stem achter haar. Ithilwen schrok op en keek verbaasd naar achter. Op de open deur stond een jonge elf met korte bruine haren en serieuze bruine ogen. Er waren maar weinig elfen met zo'n uiterlijk en Ithilwen staarde hem nieuwsgierig aan. Blijkbaar was ze niet de enige die zijn fatsoen kon bewaren om te kloppen. Ze mocht hem wel.

Alesia zwaaide overduidelijk, waarschijnlijk wou Galahad net weggaan.
    'Waar is Elrohir? Ik dacht dat hij ook mee zou komen?' Vroeg Alesia terwijl ze haar spullen op de grond legde, ze had deze handig in elkaar gevouwen.