• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

De rode lijn:

Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:

Personages

Personages

Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – ThranduiI
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Theatre

Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic
    Speeltopic 2

[ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:42 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Ik wil niet zeuren, maar het is fijn als iedereen even de "regels" doorleest, waarin ook staat dat we enkele aanhalingstekens gebruiken om het een zo mooi mogelijk geheel te laten. (:

Gawain Strongbow
    Veranderd. ;s
    Gawain kwam hard de stad binnen gegaloppeerd op zijn bonte hengst Aino. Hij sprong soepel van de rug van het dier en liep richting het trainingsveld. De jonge rekruten keken direct om toen hij aan kwam lopen. 'Ga door.' mompelde hij, toen ze stopten met vechten. De jongens luisterden en startten opnieuw een zwaardgevecht. Aino volgde zijn ruiter braaf terwijl ze tussen de vechtende jongens doorliepen. Gawain stopte bij een koppel en keek toe hoe de jongen met kort, rood haar op de grond viel en vervolgens het puntje van het zwaard van zijn tegenstander tegen zijn kin aangedrukt kreeg . Een geirriteerde zucht verliet zijn mond. 'Sta op.' gromde Gawain en trapte een keer tegen de schouder van de jongen. Hij krabbelde snel overeind en keek Gawain voorzichtig aan. 'Je moet beter leren vechten. Anders red je het niet.' Gawain pakte zijn zwaard van de grond en drukte die in zijn hand. 'Kom op, nog een keer.' De jongen knikte, draaide zich om en vocht weer opnieuw tegen zijn tegenstander. Gawain bleef even staan kijken, maar liep toen tevreden door. Tot aan de stallen, waar hij Aino afzadelde en in zijn stal plaatste. Gawain was officieel niet de trainer van de jonge rekruten, maar hij kon het niet laten om zich er af en toe mee te bemoeien. Het was heerlijk om die jongens dwars te zitten en tegelijkertijd iets te leren. Hij gaf Aino wat te eten en liep toen weer naar buiten.
    'Gawain!' Een van de bedienders van de koning kwam op hem af gerend. 'De koning wilt u spreken.' Hij boog voor hem en Gawain volgde hem rustig naar de koning, benieuwd waar het over zou gaan

Whoaaahh. Alles in de niet-ik vorm! Goed he x]
    Ok, de laatste zin niet x]. Domper.

[ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 14:57 ]

You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

@ Stapper,

Zou je er de volgende keer op willen letten dat we in de verleden tijd schrijven? Dan klopt alles weer. (:
    (En er staat nog één keer ik, in de laatste zin. :p)

[ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 14:54 ]

Ik ben heel trots op je (: Al schrijven we dit verhaal in de verleden tijd ;).

[ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 15:11 ]

Wat. Waarom in de verleden tijd? ;s Nu word het steeds minder leuk om mee te doen hoor.. ;l

En oeps. Das dan weer een domper, van die laatste zin x].

Prisca was zoals gewoonlijk in de weide opzoek naar planten en kruiden die ze kan gebruiken om medicijnen van te maken. Zij is eigenlijk soort van genezeres onder de hobbits en ze deed het met plezier. Haar broer Bilbo vond het allemaal gewoonweg vreemd wat ze deed en begreep er niet veel van eigenlijk, ze kon hem ook geen ongelijk geven. Waarschijnlijk was Prisca de enige vrouwelijke hobbit die overweg kon gaan met mess, dan heb ik het niet over keukenmessen die je gebruikt voor eten, maar echte messen om dieren of andere wezens te doden.
    Met haar mand vol planten en kruiden liep ze rustig terug, terwijl ze steeds dichterbij haar woonplaats kwam hoorde ze een omroeper. Hij wou dat elk hobbit man en vrouw naar het plein moest komen. Zonder aarzelen liep ze naar het plein toe. Vele mannen en vrouwen stonden voor haar, ze keek of ze Bilbo zag, maar zag hem niet.
    Een oude man van rond de tachtig ongeveer stond op een stoel en begon een bief voor te lezen. Je hoorde veel oeeh's en aah's en toen de man uitgesproken was keek iedere hobbit elkander aan. De oude man begon zijn mond weer open te doen en iedereen war voor een moment stil. Ze hadden hulp nodig en zoals gewoonlijk boden een paar mannen aan, de meeste vrouwen keken heel angstig. Langzam wurmde ze er door heen en deed haar mond open. 'Ik bied me ook aan om mee te gaan' zei ze. Meteen waren vele ogen op haar gericht. 'Een hobbit vrouw die mee gaat op zo'n gevaarlijke tocht, dat is absurd.' Hoorde ze iemand roepen. Uit haar zak haalde ze een kleine mes tevoorschijn en gooide dat op diegene af die tegen haar had gesproken en het miste diegene op een haar. 'Iemand anders nog klachten' vroeg ze en schonk een glimlach toe aan de mannen die meegingen op deze tocht. Ze wist dat het gevaarlijk was, maar dat boeide haar niet. Ze konden haar nog goed gebruiken niet alleen in gevecht, maar ook als er gewonden zouden vallen.

Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

Chase Hidden
    Zoals altijd als er iets belangrijk verteld moest worden, stond Chase direct vooraan. Hij luisterde aandachtig naar wat de man te vertellen had en stak bij de laatste zin gelijk zijn hand in de lucht. 'Ik ga mee!' Riep hij en dulde geen tegenspraak. Een aantal hobbits naast hem keken hem verbaasd aan, maar daar reageerde hij niet op. Chase hield van avontuur en wilde meer van de wereld leren en wanneer kon dat nou beter dan nu? Bovendien zou hij nu ook nog eens wat betekenen voor de wereld en had hij een goed verhaal voor een boek. Hij stak tevreden zijn duimen achter zijn bretels en wiebelde heen en weer op zijn grote, harige voeten terwijl hij rond keek in de menigte of er nog meer hobbits waren die mee wilden.
    Zijn blik viel op Prisca, die een mes wierp naar een ander. Chase kende haar niet goed en daar was hij tot nu toe blij mee. Prisca was anders dan de andere hobbitvrouwen, ze was te mooi en ze had een prachtige stem. Althans, dat is wat Chase altijd aan moest horen van zijn vrienden, wanneer ze weer eens wat samen dronken. Zijn wenkbrauwen vlogen verbaasd omhoog toen hij hoorde dat ook zij mee zou gaan. Die had hij niet zien aankomen. Maar ach; Hoe meer Hobbits, hoe beter!

[ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 15:09 ]

Stapper schreef:
    Wat. Waarom in de verleden tijd? ;s Nu word het steeds minder leuk om mee te doen hoor.. ;l

En oeps. Das dan weer een domper, van die laatste zin x].

Omdat het lelijk is als er in twee verschillende tijden wordt geschreven. Voordat ik het inschrijftopic opende, heb ik al neergezet in welke tijd we zouden gaan schrijven. ;D

Dat laatste stukje is perfect, dunkt mij.

Prisca sprak eigenlijk nooit met haar eigen stem, ze deed het voornamelijk met gebaren. Alleen soms kon het niet anders en moest ze haar stem wel gebruiken om iets te zeggen, zoals nu het geval bleek te zijn. Ze hoorde wat geroezemoes, maar probeerde geen aandacht te besteden. Ze wist zeker, zonder haar zouden ze het misschien niet eens overleven, althans zo dacht zij dan. Haar blik gleed over een jonge hobbit, Chase. Ze kende hem eigenlijk amper net als de meeste andere hobbits, al kende ze wel heel goed hen kinderen. Met haar mand vol met planten en kruiden ging ze staan bij de rest van de hobbits die de tocht zouden gaan maken. Ze kon heel snel inpakken en wegwezen, dat was gen enkel probleem voor haar.
    Natuurlijk had de oude man, hun koning ook even opgekeken toen ze zich aanbood. Een vrouw behoort eigenlijk zo'n missie niet eens te doen. Vrouwen behoren thuis, huishoudelijke dingen doen. Maar zij was heel anders dan andere vrouwen, waarschijnlijk de enige hobbit vrouw die zo is.

Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

Galahad zat met de andere elfen aan de lange eettafels. Ze hadden vanavond een feestmaal, en de harpspelers speelden melodieus op hun harpen. Heer Elrond zat aan het hoofd van de tafel, en iedereen stond op het punt om eten op te scheppen toen een zwarte raaf op de tafel neerdaalde, er zat een briefje aan zijn poot en heer Elrond maakte het voorzichtig los, om vervolgens hardop de boodschap op te lezen.

Venomis schreef:
    (...)

Omdat het lelijk is als er in twee verschillende tijden wordt geschreven. Voordat ik het inschrijftopic opende, heb ik al neergezet in welke tijd we zouden gaan schrijven. ;D

Het is ook lelijk dat we in alles gaan schrijven, waar ik amper in schrijf xD. Nu moet ik echt moeite doen x].

Stapper schreef:
    (...)

Het is ook lelijk dat we in alles gaan schrijven, waar ik amper in schrijf xD. Nu moet ik echt moeite doen x].

-dat heb ik nou juist met de ik vorm, ik schrijf dat amper. Al probeer ik nu wel in ik vorm gewoon verhalen te schrijven, maar rpg gewijs zou ik dat nooit doen, hehe. Je leert het vanzelf wel na een tijdje om verledentijd en hij/zij vorm te schrijven

Stapper schreef:
    (...)

Ik snap dat het inderdaad vervelend is, maar het is wel heel goed voor je schrijven, moet je maar denken. ;D

Venomis schreef:
    (...)

Ik snap dat het inderdaad vervelend is, maar het is wel heel goed voor je schrijven, moet je maar denken. ;D

Precies. Ik ben mn nieuwe Hobbit - verhaal dus ook maar in de derde verleden tijd gaan schrijven x].