• Ik vroeg me af wie hier allemaal Horrible Histories kijkt?
    Voor degenen die het niet kennen: het is een ("kinder" )- serie van de BBC waarin de, veelal Britse, geschiedenis op een ludieke manier wordt vertelt.
    Helaas zijn ze met de opnames gestopt maar de series zijn erg vermakelijk om naar te kijken en vaak leer je ook nog dingen bij.
    Dankzij het volgende liedje(ja ze maken ook liedjes) weet ik bijv. alle koningen en koninginnen van Engeland sinds William the Conqueror uit mijn hoofd, in de juiste volgorde. Toch handig zo'n serie :)

    http://www.youtube.com/watch?v=aJd4lKYlpRs#aid=P-7UIy2dmI8

    Maar zoals ik al aangaf, ik ben benieuwd wie het hier nog meer kijkt! :)

    [ bericht aangepast op 11 april 2014 - 19:23 ]


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Er is niet eens een meervoudsvorm van history...


    Your make-up is terrible

    Zeker wel, het meervoud van History is namelijk histories.
    Maar goed, dit topic is er niet voor om dat te discussiëren ;)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Lol die hebben we in de les gekeken. :'D

    En 'histories' is inderdaad een meervoud van history.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord.


    26 - 02 - '16

    Nee, ergens wel eens vaag voorbij horen komen, maar voor de rest niets mee gedaan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    De boeken zijn awesome. Je leert er veel uit maar ze zijn toch vooral leuk om te !lezen


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    Er is niet eens een meervoudsvorm van history...


    Jawel. ^^ Niet in de betekenis van geschiedenis, want daar is er maar één van, dat klopt, maar history kan ook verhaal betekenen. Dan is het dus wel mogelijk meerdere histories te hebben.

    En yes, ik ken Horrible Histories. *O* Ik heb er niet heel veel van gezien, maar ik vind het wel leuk gedaan. Ik ken dat liedje van Henry VIII zo ongeveer uit mijn hoofd, ghehe. Het is soms een beetje flauw, maar het is dan ook een kinderprogramma. Eigenlijk vind ik het geweldig dat ze over geschiedenis, iets dat veel mensen enorm saai vinden, zo'n grappig en interessant programma hebben kunnen maken. Het is gewoon echt leuk om te kijken, ook als je niet van geschiedenis houdt. Dus ja, ik vind het geweldig en ik snap eigenlijk niet waarom ik het nog nooit op de Nederlandse tv heb gezien. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan