• © JamesPotter & Sinistra



    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en Rider openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.




    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Chocolet

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Chocolet

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 14:10 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    'Niet dat jij dat had kunnen weten natuurlijk,' zegt Lily, 'Het is al knap dat je überhaupt een dreuzelsport kent. De meesten kijken mij alleen maar vreemd aan, wanneer ik uitleg dat dreuzels nog nooit gehoord hebben van zwerkbal.' Ik grinnik even ongemakkelijk. Ik had verschillende dreuzeldingen geleerd vanwege haar. Dat mocht zij echt nooit te weten komen, dan lijk ik een stalker!
    Ze kijkt mij bewonderend aan. Ik vraag me af waarom, maar vraag er niet na. Nadta ik heb voorgesteld om op een cursus te gaat, lacht ze even. 'Dat gaat je nooit lukken. Hoewel je er niet aanzit, wanneer je mijn haar uit de knoop haalt. Misschien moet je gewoon ander haar vinden om aan te zitten.' Ik grinnik even en kijk haar aan. 'Lekker veel vertrouwen, Lils.' Zeg ik lachend en ik kijk haar aan. Dan pakt ze mijn polsen stevig vast en ik kijk erna. Dan kijk ik weer naar haar gezicht. 'Of we moeten je gewoon de hele tijd zo vasthouden. Dan kan het gewoon niet.' Ik lach even . 'Jawel hoor!' Zeg ik lachend en ik buk om mijn haar langs onze handen te laten gaan. Ik ga weer rechtop staan en zie dat haar blik van mijn ogen naar mijn haar glijdt.
    'En ik maak niet echt toekomstplannen. Hoewel de orde er voor mij ook wel in zal zitten. Aangezien ik een potentieel doelwit ben, wat die achterlijke "dooddoenertjes" hier al goed duidelijk hebben gemaakt.' Ik knik even en bijt op mijn lip. 'Waarschijnlijk word ik ook doelwit, want ik zoen dreuzeltelgen.' Zeg ik zacht. 'En ik ben er trots op een bloedverrader te zijn.' Ik merk dat ze mijn polsen nogsteeds vast heeft en een glimlach komt op mijn gezicht. Heerlijk dit! Al begint het wel ietsjepietsje koud te worden.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Het was mij opgevallen dat Potter mij zonder problemen Lils noemde, terwijl we elkaar normaal altijd gewoon bij achternaam noemden. Eigenlijk was dat standaard geworden, omdat Potter makkelijker hatelijk klonk. En een stuk onpersoonlijker was. Waarschijnlijk had ik hem de afgelopen uren daarom ook vaker James genoemd. Aangezien die wat... uhm... persoonlijker waren.
    'Waarschijnlijk word ik ook doelwit, want ik zoen dreuzeltelgen,' klonk het zacht vanuit zijn mond. Er vormde zich een brok in mijn keel en ik een schuldgevoel overspoelde mij. Het was natuurlijk onzin, maar toch. Ik voelde mij verantwoordelijk voor het feit dat hij een potentieel doelwit was van die stomme dooddoeners. 'En ik ben er trots op een bloedverrader te zijn,' vervolgde hij. Er verscheen een geforceerde glimlach op mijn gezicht, waarna ik ongemakkelijk naar de grond keek. Dat kon hij allemaal wel leuk zeggen, maar straks overkwam hem iets en, hoewel ik dat eigenlijk niet toe wilde geven en ik dat ook zeker niet hardop zou zeggen, zou ik dat vreselijk vinden. Het idee alleen al zorgde ervoor dat ik kippenvel kreeg en rilde. Daardoor merkte ik meteen de kou weer op, terwijl ik daar eigenlijk eerder niet echt last van had gehad.
    'Ik wil niet dat je een doelwit wordt,' mompelde ik, terwijl ik nog steeds naar mijn voeten staarde en zijn polsen losliet.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Een glimlach verschijnt op haar gezicht, maar ik vraag me af of hij echt is. Ze kijkt naar de grond. Voelt ze zich nou schuldig? Ik was gisteren degene die haar kuste en vervolgens wegrende. Ik bijt op mijn lip en kijk haar aan. Ik voel hoe ze rilt en ik kijk bezorgd. 'Ik wil niet dat je een doelwit wordt,' zegt ze en ze laat mijn polsen los. Ik leg mijn hand onder haar kin en zorg dat ze me weer aankijkt. 'Lily, dan maakt mij echt niks uit. Als ik bij de Orde ga, dan ben ik sowieso doelwit en trouwens, het is mijn leven. Ik doe wat ik wil. Mochten sommige daar anders over denken, dan kan ik me altijd nig verdedigen. Ik haal geen slechte cijfers op school.' Zeg ik. 'En al trouw ik met een dreuzel of een snul, het boeit me niks. Ik trouw met een mens en dat zijn allemaal mensen,'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    {Sorry, sorry, sorry, sorry !! Sorry voor mijn late reactie.}

    Severus Snape

    Ja, ik heb wel lekker geslapen." Zei Rose, maar ik zag aan haar dat ze doorhad dat ik net naar de tafel van Gryffindor, maar ik lette er al niet meer op, ik had echt geen zin in Potter, ook al was Lily nog wel bij hem.
    "Je was zo gauw weg vanochtend dat ik nauwelijks mijn cadeautjes kon open maken, maar ach, mij boeien cadeautjes toch niet." Maar toch leek ze er zo vrolijk onder voor ze begon aan een pakje waar een paars olifantje.
    "Wat is er aan de hand ?" Blijkbaar viel het haar alsnog op dat ik weer eventjes naar de Gryffindor tafel gluurde maar ik kon Lily en zelfs James was nergens te vinden, eerst rouwde ik daar totaal niet om, maar de gedachte dat hij samen met Lily ergens was stond me totaal niet aan.
    Ik moest Lily sowieso nog spreken over haar cadeautje, maar ik had Rose beloofd om bij haar te blijven en ik breek geen beloftes.
    Ik stond op en stak mijn hand uit naar Rose. "Zullen we een wandeling rond het meer gaan maken ? Ik heb gehoord dat de sneeuw de omgeving een mooie twist geeft."

    { Wow, dat was een kort stuk :s}


    Credendo Vides

    [Donderdag of Vrijdag reageer ik! Mn laatste dagje hier:'( ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Rose Black

    Severus stond op en reikte zijn hand uit naar mij. 'Zullen we een wandeling rond het meer gaan maken ? Ik heb gehoord dat de sneeuw de omgeving een mooie twist geeft,' vroeg hij mij. Ik stopte alle cadeautjes in mijn tas en nam zijn hand aan. Severus leek een beetje uit zijn doen, maar ik was altijd al slecht geweest in het lezen van gezichten en emoties. Misschien was hij juist in zijn nopjes, maar ik ging deze keer met 'uit zijn doen'. 'Severus,' zei ik toen. 'Als je niet wilt, hoef je echt niet de hele tijd bij mij te blijven. Als jij dat fijn vindt, mag je ook met je vrienden gaan.' Ik hoopte dat hij bij mij zou blijven maar als dat zou betekenen dat hij een vreselijke kerst had, hoefde hij echt niet bij mij te blijven. Ik vond het belangrijker dat hij een leuke kerst had, dan dat hij bij mij zou blijven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Severus Snape ]

    "Severus, als je niet wilt, hoef je echt niet de hele tijd bij mij te blijven, als jij dat fijn vindt, mag je ook met je vrienden gaan."
    Vrienden, had ik eigenlijk wel echt vrienden ?
    Hier bij Slytherin, niet echt, de meesten vermeide mij tenzij ze me nodig hadden voor een schoolvak waar ze slecht voor stonden.
    Daarnaast werd ik sinds mijn 1e jaar gepest en de jongeren die dat deden waren nu grotendeels mijn zogenaamde vrienden en gelukkig was meer dan de helft van hen naar huis.
    De enige die in Slytherin een beetje normaal tegen me deden waren op één hand te tellen, Rose daarbij zeker meegerekend.
    "Nee, ik blijf graag bij je." Mijn woorden waren gemeend en hopelijk pikte ze dat er ook uit op want ik had geen zin dat ze zich zorgen om me zou maken.
    "Ik breng graag mijn kers met je door."
    Net nadat ik die woorden had uitgesproken begon het nog weer erger te sneeuwen in de grote zaal zodat de vlokken net onze hoofden raakten, althans voor de mensen die stonden, iets verderop zag ik een aantal tweedejaars die zowat op de bank gingen staan om de vlokken te proeven met hun smaakpapillen wat er op sommige momenten er meer uitzag alsof ze een hond imiteerden.
    Toch moest ik eventjes zachtjes lachen voor ik me weer omdraaide naar Rose, iets wat ik normaal niet zo snel doe, maar iets aan deze kerstmis heeft me wat meer opgevrolijkt dan anders.
    "Wacht, laat mij even." Voor ze nog iets kon zeggen stak ik mijn hand uit en veegde een paar vlokjes sneeuw uit der haar.
    "Waar zullen we allemaal heen gaan ?" Vroeg ik haar daarna met een glimlach.


    Credendo Vides

    (Ooooh, ik dacht dat ik hier al op had gereageerd. Blijkbaar dus niet... lekker blond weer van me :p)

    Lily Evers

    Potter dwong mij hem aan te kijken, door zijn hand onder mijn kin te leggen en mijn hoofd wat omhoog te duwen. Wanhopig probeerde ik zijn blik nog te ontwijken, maar uiteindelijk legde ik mij er toch maar bij neer, dat ik heb wel aan moest kijken. 'Lily, dan maakt mij echt niks uit. Als ik bij de Orde ga, dan ben ik sowieso doelwit en trouwens, het is mijn leven. Ik doe wat ik wil. Mochten sommige daar anders over denken, dan kan ik me altijd nig verdedigen. Ik haal geen slechte cijfers op school. En al trouw ik met een dreuzel of een snul, het boeit me niks. Ik trouw met een mens en dat zijn allemaal mensen,' zei hij. Zenuwachtig wipte ik heen en weer.
    'Maar ik.... ik wil niet dat je iets overkomt,' zei ik dus uiteindelijk maar. Wacht, had ik dat hardop gezegd.


    Happy Birthday my Potter!

    [Cute! K ben weer in NL. Gister mn eerste dag terug sloop k mn laptop]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    James Potter

    Lily wipt zenuwachtig op en neer en zegt: 'Maar ik.... ik wil niet dat je iets overkomt,' Ik kijk haar even bezorgd aan. Is ze ziek ofzo? Ik schud onmerkbaar mijn hoofd. Nee, dan had ze wel gezegd dat ze zich niet lekker voelde. 'Dat is lief.' Zeg ik zacht en ik glimlach even. Mijn blik valt op twee gestaltes achter haar. Zodra ik ze herken, moet ik moeite doen om niet te lachen. Sneep en Zwarts. Wauw, nieuw stel? Ik kijk Lily weer aan en haal voorzichtig een pluk haar uit haar gezicht. 'Ik wil ook niet dat jou iets overkomt.' Fluister in voordat ik zacht mijn lippen opnieuw op die van haar druk. Heel stiekem hoop ik dat Sneep dit ziet. Dat lijkt me nou echt leuk. Wat ben ik toch gemeen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Ik zat dit zo te lezen van James en ik zo van:"Awh!"Iedereen kijkt mij raar aar. En dan doet James zo vqn dat hij hoopt dat Severus t ziet. Dat is gemeen! Haha! Lily zoen terug!]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    xxxHappiness schreef:
    [Ik zat dit zo te lezen van James en ik zo van:"Awh!"Iedereen kijkt mij raar aar. En dan doet James zo vqn dat hij hoopt dat Severus t ziet. Dat is gemeen! Haha! Lily zoen terug!]


    (Hehe, ik kon het niet laten;p )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    (Hehe, ik kon het niet laten;p )



    [Haha! James Potter als je ouders hier van horen dan ben je de klos!!! K herinner me nu pas dat ik nog alles moet inhalen met Daniëlle en Aaron ergens,neerzet kutt haha


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    xxxHappiness schreef:
    (...)


    [Haha! James Potter als je ouders hier van horen dan ben je de klos!!! K herinner me nu pas dat ik nog alles moet inhalen met Daniëlle en Aaron ergens,neerzet kutt haha


    (Whahahah, tja, het is en het blijft James he? En hahaha, ze zaten beiden aan de tafel van griffoendor;p)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    (Whahahah, tja, het is en het blijft James he? En hahaha, ze zaten beiden aan de tafel van griffoendor;p)


    [Het blijft idd James. En ja maar Dani had ruzie en dat moet k dr in doen. Dus wens me sterkte en ik laat Aaron gewooon euummm........naar iemans gaan haha!]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded