• © JamesPotter & Sinistra



    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en Rider openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.




    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Chocolet

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Chocolet

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 14:10 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Mijn Topics)

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 19:39 ]


    -

    (MINEEEEEEEEEEE

    )


    Happy Birthday my Potter!

    [Mijn topics]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    James Potter

    Lily knikt en ik haal mijn hand door mijn haar. 'Lijkt mij wel handig, aangezien Aaron verzonnen heeft dat ik op jullie moet wachten om samen met jullie te gaan eten en ik ondertussen bijna omval van de honger,' zegt ze en ik grinnik zacht. 'Ik eigenlijk ook wel, maar ik heb altijd honger.' Zeg ik zacht en lachend. Ik schud mijn haar weer door de war. Ik voel haar zachte handen in mijn zij. Ik glimlach even en kijk Lily aan.
    'Tenzij je liever in je handdoekje wilt ontbijten, hoewel dat ook zou kunnen inhouden dat je naakt gaat ontbijten, aangezien vast iemand wel de kans aangrijpt om de handdoek van je af te trekken.'
    Ik lach nerveus en kijk naar mijn handdoek. 'Een van mijn fangirls zou dat vast willen doen.' Ik leg de nadruk op fangirls en grinnik even. 'Maar jij zou dat ook niet erg vinden he?' Voeg ik er plagend aan toe. 'Grapje!' Zeg ik en ik steek mijn tong uit. Mijn ogen vinden haar ogen en mijn hart slaat een tel over. Ze waren echt zo mooi.
    Mijn gedachte gaat terug toen ik haar mooie groene ogen voor het eerst zag.

    De jongen die we net zagen binnenlopen begon weer tegen het meisje te praten. Ik negeerde ze. Ik grijnsde even naar Sirius en ging door met het gesprek over Zwerkbal. Hij wilde blijkbaar Drijver worden. Mijn ogen gleden over zijn gezicht en en ik lachte vrolijk.
    'Ik hoop dat je in Zwadderich komt!'
    Ik keek op toen ik dat woord hoorde. Het was de jongen met het vetzwartige haar.
    'Zwadderich?' Vroeg ik verbaast. 'Wie wilt er nou in Zwadderich? Ik denk dat ik meteen weer van school zou gaan, jij niet?’ vroeg ik aan Sirius tegenover. Hij lachte niet.
    ‘Mijn hele familie heeft op Zwadderich gezeten,’ zei hij.
    ‘Allemachtig,’ zei ik. ‘En je leek me best aardig!’
    Nu grijnsde Sirius.
    ‘Misschien breek ik wel met de traditie. Waar zou jij voor gaan, als je kon kiezen?’
    Ik hief een denkbeeldig zwaard op. ‘“Griffoendor, bekend om zijn dapperheid!” Net als mijn vader.’ De zwartharige jongen maakte een schamper geluidje en ik keek hem aan.
    ‘Heb je daar problemen mee?’
    ‘Nee,’ zei de jongen, al gedroeg hij zich niet zo. ‘Als je liever sterk dan slim wilt zijn –’
    ‘En waar wil jij dan heen? Volgens mij ben je geen van beide!’ viel Sirius hem in de rede.
    Ik proeste het uit. Het roodharige meisje ging rechtop zitten en kreeg een kleur. Ik keek haar aan en toen zag ik ze: de mooiste ogen ooit. Ze waren amandelvormig en een prachtige kleur groen. 'Kom Severus, dan zoeken we een andere coupé!'
    'Ooooooo....' Riepen Sirius en ik tegelijk en we praatten het meisje na.
    De jongen, blijkbaar Severus, en het meisje liepen de coupe uit. 'We zien je wel weer, Secretus!' Riep ik en ze smeten de coupe dicht en Sirius en ik schaterden het uit.
    De tweede keer dat ik haar ogen zag, was in de leerlingenkamer. Ze bleek Lily te heten. Vlak voordat we gingen slapen. Ik glimlachte naar haar, maar ze leek me te herkennen en keek mij boos aan.
    De eerste keer dat ik wat voor haar voelde was op een warme dag in Juni in ons tweede jaar. Ze moest van Anderling naast mij zitten en ze keek mij aan. Die blik vergeet ik nooit meer. Sirius zag mijn blik en moest lachen. Hij werd eruit gestuurd.
    De eerste keer dat ik haar mee uitvroeg was in het derde jaar, vlak voor valentijnsdag. Ze weigerde en bleek uitermate geschokt. Ik was enorm verdrietig, maar ik was er snel overheen. Als ik haar mee uit zou vragen totdat ze ja zei, zou het vast goed komen.
    Het is nu bijna twee jaar geleden en het is nog niet gelukt. Wacht maar, ooit lukt het.


    Met een klap wordt ik wakker en voel dat ik weer rood word. Ik heb haar net een of twee minuten wezenloos staan aanstaren. Ik bijt op mijn lip. 'Sorry... Ik.. Uhm... Ik ga maar eens aankleden' zeg ik en ik draai me vlug om. Idioot dat ik was. Waarom heb ik haar aangestaard. Dat is gewoon eng voor haar. Ik ren de trap op en bots bijna tegen Aaron aan.
    'Sorry!' Mompel ik en ik gooi de handdoek van me af. Ik begin naakt kleding te verzamelen. Snel kleed ik me aan en kijk Aaron dan aan. 'Hoe zou jij een meisje onder de Mistletoe lokken?' Vraag ik hem dan en ik kijk hem aan. De manieren van Sirius en Remus bleken vorig jaar niet te helpen en met die van Peter zette ik mezelf bijna in de fik. Misschien wist Aaron wat. Hij was tenslotte ook een jongen. 'Want.... Euhmm... Peter... Nee... Sirius! Ja Sirius! Hij wou een meisje kussen. Heb jij nog ideeën?'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Een van mijn fangirls zou dat vast willen doen.' Ik zuchtte even. Ik had altijd een hekel aan die stomme achterlijke fangirls. Ze waren oppervlakkig en vertoonden in dusdanige mate kudden gedrag, dat ik ooit eens gedacht heb dat ze wel familie moesten zijn van schapen. 'Maar jij zou dat ook niet erg vinden he?' zei Potter plagend en ik rolde met mijn ogen. We waren weer bij Potter zijn standaard gedrag aangekomen, hoewel het mij nog niet écht irriteerde. Zolang het onschuldig bleef, was het ook niet zo erg. Hij ging alleen altijd te ver. 'Grapje!' klonk het uit zijn mond, waarna hij zijn tong uitstak. Ik kon het nu dan ook niet laten, hoofdschuddend te lachen.
    Ik keek de jongen, nog steeds met een glimlach op mijn gezicht aan en opende mijn mond. Precies op het moment dat ik iets terug wilde zeggen, merkte ik dat hij weg was. Niet echt, maar ik kon aan zijn ogen zien dat hij niet echt meer keek. Zijn gedachten waren heel ergens anders. 'James?' vroeg ik voorzichtig. Geen antwoord. 'James!' verliet nu iets harder mijn mond. Waar zat hij met zijn gedachten. 'JAMES!' Bezorgd bestudeerde ik hem even, maar alles leek verder in orde. Ik wachtte dus maar geduldig af en kwam ondertussen tot de conclusie dat ik het eigenlijk helemaal niet zo erg vond, dat hij alleen een handdoekje omhad. Hij zag er immers niet slecht uit, hoewel ik dat nooit over hard zou toegeven.
    Eindelijk merkte ik dat hij weer aanwezig was. 'Sorry... Ik... Um... Ik ga maar eens aankleden.'
    'Jammer,' mompelde ik en ik sloeg mijn hand gelijk voor mijn mond, maar het was te laat. Ik had het serieus hardop gezegd. Domme Lily, domme domme Lily. Gelukkig was Potter al verdwenen en bestond er een kans dat hij het niet gehoord had. Ik lieg mij zakken op één van de traptreden en staarde voor mij uit, met mijn kin op de leuning. Ik snapte mijzelf nog steeds niet. Waarom deed ik überhaupt aardig tegen Potter? Ja, hij was niet lelijk en best lief als hij niet te irritant deed, hij luisterde zelfs naar mij gisteren, toen ik echt even niet wist bij wie ik terecht zou kunnen, maar Severus zou woedend zijn, als hij wist hoe ik met zijn aartsvijand omging. En ik wilde mijn beste vriend niet verraden.


    Happy Birthday my Potter!

    (Ik kan vanaf morgen twee weken niet reageren, dus ik probeer Remus en Jason weg te laten lopen om te zorgen dat niemand vast zit)

    Remus Lupos

    Op dat moment hoor ik een woedende stem. 'Waar denken jullie mee bezig te zijn?!' Als ik me omdraai kijk ik recht in het gezicht van professor Anderling.
    'Nou, ik, ehm' Ja, waar was ik eigenlijk mee bezig? 'Bellatrix schold ons uit en ontwapende Daniëlle. Toen werd ik boos en verstijfde haar.' Ik kijk naar het gezicht van professor Anderling. Het staat op onweer. 'En dat geeft jou een goede reden om mevrouw Zwarts te verstijven?' vraagt ze. Ik bedenk me dat het verstandig is om mijn mond dicht te houden. Ik merk dat mijn hoofdpijn erger word en ik ga zitten. 'Meneer Lupos, kijk me aan als ik tegen je praat' Met mijn ogen half dichtgeknepen kijk ik haar aan. 'Voor jullie beiden' ze wijst naar mij en Bellatrix '10 punten aftrek, wegens vechten in de Grote Zaal' Ik laat mijn hoofd weer zakken en knik. Alle stemmen lijken nog steeds van ver weg te komen. 'Ik ga naar de Ziekenzaal' zeg ik tegen Daniëlle. Ik zie dat professor Anderling haar toverstok op Bellatrix richt, die meteen weer tot leven lijkt te komen. Ik loop snel weg naar de ziekenzaal voordat Bellatrix me te pakken kan krijgen of ik hier in elkaar zak. Ik heb het gevoel dat het laatste ieder moment kan gebeuren.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2013 - 13:50 ]


    -

    [Kan Severus reageren?]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jason Broock

    Ik schrik op uit mijn gedachten als Lupos langs komt lopen. Zijn gezicht is heel bleek. Bijna zo wit als de sneeuw. Ik kijk hem na, me afvragend wat hij gaat doen.
    Dan sta ik op. Ik merk dat ik het ijskoud heb en mijn spieren protesteren. 'Ik ga naar binnen' zeg ik tegen Jay en Narcissa en loop dan naar binnen.
    Ik ga naar de Grote Zaal. Als ik binnen kom zie ik dat Lupos Bellatrix vloert. Ik weersta de neiging om te klappen, en een glimlach siert mijn mond als Lupos wordt uitgefoeterd door Anderling. Dan zie ik Lucius aan de tafel van Zwadderich zitten, en ik besluit dat ik beter naar de leerlingenkamer kan gaan. Daar graaf ik in de berg cadeautjes en pak een berg snoepgoed, kattenbrokjes (die hopelijk voor Sinistra zijn bedoeld) en een roze spijkerbroek uit. Mijn wenkbrauwen schieten omhoog als ik het briefje lees dat bij de broek zit.

    Hey, Broekie,
    Hier een broek voor het geval je de andere al hebt ondergepist. De kleur staat je vast geweldig. Het is in ieder geval beter dan de vodden die je normaal gesproken aanhebt, dus ik zou hem snel aandoen.
    Iemand.


    Ik gooi het briefje in het vuur. Als ik erachter kom wie dit heeft gestuurd vermoord ik hem. Ik kijk naar de felroze broek. Dan bedenk ik me dat Angela hem misschien wel zou willen hebben, dus pak de broek weer in met een zwaai met mijn toverstok en krabbel Angela's naam erop. Dan ga ik naar boven om te douchen.


    -

    [Ik kan niet reageren...duss wie wilt Daniëlle en Aaron tijdelijk even doen? Want het is echt druk! Sorry x noa. Btw we hadden net regen.In Turkije!!!]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Mij gaat dat niet lukkrn, sorry)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Aaron ging toch eten met Lils en James? Dan kan ik hem wel een soort van bespelen in mijn posts, zodat hij wel gewoon gegeten heeft. Verder is het denk niet echt nodig hoor. De dagen gaan niet heel snel en er zijn een heleboel mensen afwezig, dus inspringen na je vakantie zal geen groot probleem zijn denk ik.)


    Happy Birthday my Potter!

    (Ik laat Aaron wel meelopen met James)

    James potter

    Nadat ik antwoord heb gekregen glimlach ik. Ik wist dat dat niet zou helpen. Dat stelde Remus vorig jaar ook al voor. Ik loop naar de spiegel en doe mijn haar goed. 'Ah, ben je er weer?' Krast de spiegel en ik rol met mijn ogen. Aaron en ik lopen naar beneden. Ik wist dat Lily nog wat zei voordat ik weg ging, maar ik heb geen idee wat. Ik zie dat ze op de trap zit en ik glimlach even. 'Hey!' Zeg ik vrolijk. Ik hoor Aaron ook hoi zeggen. 'Zullen we dan maar gaan? Ik heb eigenlijk best wel trek.' Ik wrijf over mijn buik en grijns even. 'Lils, Wat zei je trouwens voordat ik wegging? Ik hoorde het niet.' Ik haal mijn hand door mijn haar en kijk haar aan.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Plots hoorde ik de jongens weer achter mij, beiden zeiden mij namelijk gedag. Snel sprong ik op, maar greep de leuning, omdat ik ietwat duizelig werd. Ik moest echt nodig eten. 'Zullen we dan maar gaan? Ik heb eigenlijk best wel trek.' Ik rolde met mijn ogen, toen Potter over zijn buik wreef. Ik viel haast flauw van de honger en dan kwam hij met zijn "eigenlijk best wel trek," terwijl ik net een halfuur had zitten wachten op hem, terwijl zijn haar nog even goed moest doen. Ik durfde te wedden dat hij veel te veel tijd voor de spiegel doorbracht, met zijn altijd warrige haar.
    'Lils, wat zei je trouwens voordat ik wegging? Ik hoorde het niet.' Ik grinnikte zachtjes, mooi dat hij het niet gehoord had.
    'Ik zei dat je op moest schieten, omdat je mij anders net zo goed naar de grote zaal kon dragen, ik val serieus bijna om van de honger. Helaas had je het dus niet gehoord, maar dat was mij al duidelijk toen het zo lang duurde,' zei ik hem dus met een knipoog. Hij moest weten dat ik iets veel korters had gezegd, maar dat ging ik dus mooi niet herhalen.
    'Komen jullie dan mee?' vroeg Aaron en ik knikte en liep achter hem aan de trap af.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'Ik zei dat je op moest schieten, omdat je mij anders net zo goed naar de grote zaal kon dragen, ik val serieus bijna om van de honger. Helaas had je het dus niet gehoord, maar dat was mij al duidelijk toen het zo lang duurde,' zegt Lily en ik kijk haar schattend aan. Ze zei iets korters, waarschijnlijk alleen schiet op ofzo. 'Komen jullie dan mee?' Vraagt Aaron en ik knik. 'Ow enne, willen jullie alsjeblieft niet tegen Remus en Peter en al helemaal niet tegen Sirius zeggen dat ik gevallen ben?' Zeg ik dan vlug. 'Dat krijg ik anders nog maanden te horen.' Ik grinnik even. Als we bij het portret van de dikke dame zijn, moppert ze even, maar gaat daarna weer verder met drinken.
    We lopen de trap af naar de grote zaal. Ik zie Danielle en haar zusje aan de tafel zitten. Als ik goed kijk, staan Anderling en Bellatrix erbij. Zacht kreun ik. 'Wie heeft haar nou weer uit de kast gehaald?' Fluister ik tegen Lily.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Ow enne, willen jullie alsjeblieft niet tegen Remus en Peter en al helemaal niet tegen Sirius zeggen dat ik gevallen ben? Dat krijg ik anders nog maanden te horen,' zei Potter. Zijn woorden zorgden ervoor dat er een grote grijns mijn lippen sierde en ik keek de jongen ondeugend aan, een blik waarbij mijn ogen altijd twinkelden van plezier, zoals mijn moeder mij altijd vertelde. Ik was echter over het algemeen braaf en lief, waardoor de blik zeldzaam was. Maar Potter verdiende wel een schaamtevol momentje.
    'Oké, niet vergeten Lily, vertel iedereen op Hogwarts dat Potter is gevallen met jawel, alleen een handdoekje om, en zonder hulp niet meer overeind kon komen. Op Remus, Peter en Sirius na. Die mogen het van de rest horen,' zei ik dan ook vrolijk hardop tegen mijzelf, zodat Potter het goed kon horen. 'Zo goed James?' vroeg ik poeslief en knipperde even heel overdreven. Ondertussen waren we in de grote zaal aangekomen. Mijn blik volgde die van Potter naar Bellatrix en ik zette snel een stapje schuin naar achter, zodat ik half achter hem kwam te staan.
    'Misschien is ze zelf uit de kast gekomen,' grinnikte ik even, waarna mijn blik uiterst serieus werd. 'Ik zit diep in de problemen. Ik heb haar daar ingestopt,' fluisterde ik vervolgens en mijn honger was abrupt verdwenen. Toch liep ik door naar de eettafel. Ik was immers een Gryffindor en als Bellatrix mij terug wilde pakken, dan was ik daar klaar voor. Mijn hand lag dan ook al om het hout van mijn stok gevouwen, klaar om in de verdediging te gaan, als Anderling weg zou gaan en Bellatrix haar kans aan zou kunnen grijpen.


    Happy Birthday my Potter!