• © JamesPotter & Sinistra



    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en Rider openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.




    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Chocolet

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Chocolet

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 14:10 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    Lily kijkt mij met samengeknepen ogen aan, en ik word er eigenlijk best bang van. 'Wij moeten niks doen. Aangezien we dat normaal ook niet zouden doen en ik door jou achterlijke egoïstische gedrag niet de hele toekomst in de soep laat lopen. Als dat daadwerkelijk mijn zoon is, ga ik nu zo snel mogelijk een oplossing zoeken om hem terug naar huis te krijgen. Oftewel IK ga naar Perkamentus en vragen of hij een oplossing weet. Daarna ga IK een val zetten voor Bellatrix. Wat JIJ gaat doen, interesseert mij vrij weinig.' Ik bijt op mijn lip. Ik doe mijn mond open om iets te zeggen, maar klap hem weer dicht. Fijn, Lily haat me. Dat deed ze al, maar nu is het twintig keer zo erg. Ik haal mijn hand door mijn haar en zucht. 'Sorry.' Mompel ik, maar ik weet dat het niet werkt. Ik sta op en loop weg. Ik heb tijd nodig, tijd voor mezelf. Vlak buiten de grote zaal, zie ik de roodharige jongen. Hij slaapt. Ik loop er langs heen, ik praatte later wel. Ik heb geen zin in nu, al zou het wel helpen als ik Harry en zijn vrienden naar Lily en Perkamentus toebreng. Ik twijfel, maar doe het niet.
    Frisse lucht, dat had ik nodig! Ik ren via de andere kant naar buiten en langzaam verschijnt er een gewei op mijn hoofd. Ook begint er haar te groeien en krijg ik hoeven. Na de transformatie verstop ik mijn kleren en ren een rondje over het terrein. Mensen zouden denken dat het gewoon een verdwaald beest was. Of dat ik was weggelopen van de kerstman. Ik schraap mijn gewei aan een steen, dat kwam het dichtste bij mijn haar door de war doen. Ik zucht even en ga in de witte poeder liggen. Wat moest ik doen? Haat Lily mij nu voor eeuwig? Ik burl* even en laat mijn hoofd vallen. Het was koud, maar mijn dikke vacht hielp mij warm te blijven. Misschien moest ik gewoon Sirius, Remus en Peter om hulp vragen. Waar zijn hun eigenlijk? Ik zucht zacht. Laat ik eerst zelf maar even alles snappen voordat ik het hun uitleg.

    (*burlen is een geluid van een hert)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    James Potter

    Lily kijkt mij met samengeknepen ogen aan, en ik word er eigenlijk best bang van. 'Wij moeten niks doen. Aangezien we dat normaal ook niet zouden doen en ik door jou achterlijke egoïstische gedrag niet de hele toekomst in de soep laat lopen. Als dat daadwerkelijk mijn zoon is, ga ik nu zo snel mogelijk een oplossing zoeken om hem terug naar huis te krijgen. Oftewel IK ga naar Perkamentus en vragen of hij een oplossing weet. Daarna ga IK een val zetten voor Bellatrix. Wat JIJ gaat doen, interesseert mij vrij weinig.' Ik bijt op mijn lip. Ik doe mijn mond open om iets te zeggen, maar klap hem weer dicht. Fijn, Lily haat me. Dat deed ze al, maar nu is het twintig keer zo erg. Ik haal mijn hand door mijn haar en zucht. 'Sorry.' Mompel ik, maar ik weet dat het niet werkt. Ik sta op en loop weg. Ik heb tijd nodig, tijd voor mezelf. Vlak buiten de grote zaal, zie ik de roodharige jongen. Hij slaapt. Ik loop er langs heen, ik praatte later wel. Ik heb geen zin in nu, al zou het wel helpen als ik Harry en zijn vrienden naar Lily en Perkamentus toebreng. Ik twijfel, maar doe het niet.
    Frisse lucht, dat had ik nodig! Ik ren via de andere kant naar buiten en langzaam verschijnt er een gewei op mijn hoofd. Ook begint er haar te groeien en krijg ik hoeven. Na de transformatie verstop ik mijn kleren en ren een rondje over het terrein. Mensen zouden denken dat het gewoon een verdwaald beest was. Of dat ik was weggelopen van de kerstman. Ik schraap mijn gewei aan een steen, dat kwam het dichtste bij mijn haar door de war doen. Ik zucht even en ga in de witte poeder liggen. Wat moest ik doen? Haat Lily mij nu voor eeuwig? Ik burl* even en laat mijn hoofd vallen. Het was koud, maar mijn dikke vacht hielp mij warm te blijven. Misschien moest ik gewoon Sirius, Remus en Peter om hulp vragen. Waar zijn hun eigenlijk? Ik zucht zacht. Laat ik eerst zelf maar even alles snappen voordat ik het hun uitleg.

    (*burlen is een geluid van een hert)


    [Arme James! Trouwens k had van mn nichtje van 9 een kleurplaat van een zeemeermin gekregen,en k had zin om die zeemeermin te maken van iemand uit de oude tijd. En nu heb ik zeemeermin Lily! Hihi]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    xxxHappiness schreef:
    (...)

    [Arme James! Trouwens k had van mn nichtje van 9 een kleurplaat van een zeemeermin gekregen,en k had zin om die zeemeermin te maken van iemand uit de oude tijd. En nu heb ik zeemeermin Lily! Hihi]


    (Gewoon een soort Ariël dus;p)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    (Gewoon een soort Ariël dus;p)


    (Aaaah, Ariel is één van mijn favo disney prinsessen. Samen met Belle en Rapunzel ^^

    )


    Happy Birthday my Potter!

    JamesPotter schreef:
    (...)
    (Gewoon een soort Ariël dus;p)


    [Nee,Lily de zeemeermin! Met echt oranje haar! Niet rood xd.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Rider schreef:
    (...)

    (Aaaah, Ariel is één van mijn favo disney prinsessen. Samen met Belle en Rapunzel ^^

    )



    [Mijn favo disney prinses is: Jasmine! Btw ik kijk net rond bij het zwembad,en er ligt een Ariël handdoek! Whahaha]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    xxxHappiness schreef:
    (...)


    [Mijn favo disney prinses is: Jasmine! Btw ik kijk net rond bij het zwembad,en er ligt een Ariël handdoek! Whahaha]


    (Mijne is Mulan, al is dat niet echt een prinses.^^)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    xxxHappiness schreef:
    (...)

    [Nee,Lily de zeemeermin! Met echt oranje haar! Niet rood xd.]


    (Hahaha, xd)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    (Hahaha, xd)
    (dat zei ik ook xd)

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 14:50 ]


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood

    Chocolet schreef:
    (...) (dat zei ik ook xd)

    (Shhhh... Ze ging me plaatjes van Lily en Ariel laten zien om het te vertellen xd)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Peter Pippeling

    Ik word wakker. Ik kijk om me heen. Dan zie ik James liggen, maar waarom in Remus zijn bed? Ik haal me schouders op. En ik loop naar buiten. Even een ochtendwandeling. En als ik plotsing een hert zie, loop ik naar hem toe. Ik aai over zijn bol. 'Hoi James.' zeg ik. ik zie mensen raar naar me kijken, maar ik trek me er niks van aan. Ik kende het al dat de mensen raar naar je gaan kijken. Dan ga ik liggen op de grond. In het witte sneeuw. Ik kijk naar de lucht en daarna naar James. Dan bedenk ik me dat ik james heb zien liggen op bed. 'huuh hoe kom jij hier zo snel?'

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 15:24 ]


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood

    James Potter

    In de verte zie ik Peter aan komen lopen. Hij aait over mijn kop-of hoofd, ik weet niet wat ik
    nu moet zeggen- en kijkt mij aan. 'Hoi James.' Zegt hij en ik knipper even met mijn ogen. Hij gaat in de sneeuw liggen en ik kijk hem aan. Lily haat me echt, schiet er door mijn hoofd. 'Huuh, hoe kom jij hier zo snel?' Vraagt hij, ik sta op en met mijn hoeven maak ik letters. 'Hoezo? Ik ben hier al best lang.' Ik wenk hem mee en zodra hij meeloopt en we op een veilige plek zijn, verander ik weer in een mens. Ik loop naar een plek waar we kleren bewaren en kleed me snel aan. 'Hoe bedoel je? "Hoe kom jij hier zo snel?" '


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Vastberaden liep ik richting het kantoor van Perkamentus. De woede die in mij vlamde, zorgde ervoor dat iedereen en alles dat in mijn weg stond aan de kant vloog. Deuren gingen vanzelf open en ik liet zelfs zonder dat dat echt de bedoeling was een eerstejaars Zwadderaar door de lucht vliegen. Ik had het wel eens vaker gehad dat mijn emoties mijn magie bestuurde en er dingen gebeurden die ik niet met opzet deed, vroeger al, maar dit was wel heel erg. Waarschijnlijk omdat ik helemaal van de kaart was en ik boos was, om mijzelf gewoon een houding te geven. Die jongen met rode haren had niks moeten zeggen, dan was er nu niks aan de hand geweest.
    Toen ik bij de waterspuwer was die de ingang van het kantoor van het schoolhoofd aangaf, hield ik halt. 'Uhm.. smekkies in alle smaken, zak met zuurtjes, droptoverstokken, mintkikkers, peperduiveltjes, ketelkoeken, ballonbruisballen,' somde ik snel op en stopte bij het correcte wachtwoord. "Ballonbruisballen" was dus blijkbaar zijn wachtwoord voor het komende jaar. Handig om te weten. Snel stapte ik op een van de traptreden en voelde mijzelf naar boven gaan. Bij de grote houten deur aangekomen wilde ik kloppen, maar ook deze vloog open. Ik zag een verbaasd en geschrokken kijkende Perkamentus achter zijn bureau zitten.
    'Oeps, sorry professor,' mompelde ik en voorzichtig sloot ik de deur. 'Dat was niet de bedoeling.'
    'Ga rustig zitten mejuffrouw Evers. Voor u nog iets laat ontploffen,' zei de oude man en hij grinnikte zachtjes. Ik trok een wenkbrauw op. Blijkbaar vond hij het dus grappig? Ik snapte die man soms echt niet, maar hij was in ieder geval was slim en aardig, dus was het wel handig dat hij schoolhoofd was.
    'Ja, natuurlijk.' Vlug ging ik op de stoel zitten die hij aangewezen had en keek de man aan. Hij had weer die blik waarvan ik het gevoel kreeg dat hij dwars door mij heen keek. Zijn hele houding spoorde aan om te vertellen wat ik te vertellen had, dus deed ik dat ook. 'Er is gisteren echt iets heel vreemds gebeurd. Er zijn drie kinderen uit de toekomst per ongeluk hierheen gekomen met een tijdverdrijver en aangezien sommige mensen,' ik kuchte even een zachte "Potter" , 'vragen blijven stellen over de toekomst, kan deze erg beschadigd raken. Het leek mij dus slim om die kinderen zo snel mogelijk terug te krijgen naar hun eigen tijd. Ik weet alleen niet hoe.' Hopeloos keek ik de oude man aan. Ook hij leek zich even geen raad te weten, maar stond uiteindelijk toch op om naar een plank vol boeken te lopen.
    'Ik weet ook niet precies hoe je iemand de toekomst in kan sturen. Het is voor zover ik weet ook nog nooit eerder gebeurd. Tijdrijzen is immers zeer gevaarlijk. Maar ik heb wel een paar boeken die je misschien verder kunnen helpen. Je bent een slimme heks, Lily, ik weet zeker dat je een oplossing zult vinden. Vooral met de hulp van de wijze studenten waar je mee omgaat. Ik geloof dat een aantal al eerder dingen hebben uitgevonden,' zei hij met een speelse knipoog. Een aantal... ik wist natuurlijk dat Severus zijn hele toverdrankenboek altijd vol krabbelde met nieuwe spreuken en aanpassingen van recepten, maar dat was maar één iemand.
    'Dus u wilt dat ik het zelf uitzoek?' vroeg ik hem verbaasd. De man knikte echter, terwijl zijn mondhoeken omkrulden tot een glimlach.
    'Ik heb gehoord van professor Banning dat je uiterst bedreven bent in het vak bezweringen, dus misschien moet je maar eens goed gebruik daarvan maken, in plaats van alleen de mooiste kerstcadeautjes beheksen, zodat ze nog mooier worden.' Ik staarde de man een tijdje aan, bedacht mij dat ik zat te staren en stond snel op om de boeken aan te pakken.
    'Oké, nou dan houd ik u wel op de hoogte, professor. Is het goed als ik mijn intrek neem in de meisjestoiletten waar Jammerende Jenny zit? Dan heb ik namelijk geen last van andere leerlingen.'
    Na de goedkeuring van Perkamentus ging ik op weg naar de toiletten om daar de boeken te dumpen. Ondertussen dacht ik na over wie die "uitvinders" zouden kunnen zijn. Het waren niet mijn vriendinnen, dan had ik het wel geweten. De enigen die dus overbleven waren dus Potter en zijn vriendjes. Maar wat die allemaal uitgevonden zouden moeten hebben, was mij een raadsel. Het waren immers een stel klieren eersteklas. Hoewel ze wel uitblonken in vele vakken, vooral in gedaanteverwisseling en verweer tegen de zwarte kunsten.
    Ik zuchtte nog eens diep, toen ik alles weg gestopt had onder een niet werkende wasbak en ging maar eens op weg naar het verboden bos. Nu moest ik eerst het hele gebeuren met Bellatrix maar eens regelen. Anders was ik dood voor ik die Harry en zijn vrienden kon helpen.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 16:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Peter Pippeling

    Ik zie dat hij in het sneeuw 'Hoezo, ik ben hier al best lang.' heeft geschreven. Hij wenkt me en ik loop mee. Hij veranderd in een mens en vraagt 'Hoe bedoel je?' Hoe kom jij hier zo snel?' 'Nou, ik zag je liggen in het bed van Remus.' zei ik.'en ik ging een ochtendwandeling maken, en zag jou.' Even bedacht ik me of dat James wel was. Natuurlijk is dat James. Ik keek in de ogen van James, en daarna om me heen. Ik ging zitten in het sneeuw en keek vooruit. Ik legde me stok naast me neer. Het was lekker rustig buiten, daar genoot ik van. Ik dacht aan die jongen in dat bed.
    Die jongen in bed leek op James, maar had de ogen van Lily. En waarom in Remus zijn bed? Aan mijn gezicht kon je vast zien dat ik zat te denken.toen vroeg ik 'Waarom ligt er iemand in Remus zijn bed?'

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 18:44 ]


    Do you want a Happymeal? Yeah, with extra happy! -Calum Hood

    James Potter

    'Nou, ik zag je liggen in het bed van Remus en ik ging een ochtendwandeling maken, en zag jou.' Zegt Peter en opeens snap ik het. Hij heeft natuurlijk Harry gezien. Ik plof naast Peter neer en begin te rillen. Zo'n dikke vacht is veel fijner. 'Waarom ligt er iemand in Remus zijn bed?' Vraagt hij dan en ik bijt op mijn lip. Was Peter wel te vertrouwen? Natuurlijk is Peter te vertrouwen! Wat een domme vraag. 'Dat is Harry.' Mompel ik. 'Harry Potter, mijn zoon. Ik snap het zelf ook helemaal niet.' Ik kijk Peter aan. 'Hij komt uit de toekomst, zegt hij.' Ik zucht even en haal dan de sluipwegwijzer uit mijn zak. 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.' Zeg ik en ik kijk naar de kaart. Mijn blik valt op een naam, die erg dicht naar ons toe komt. 'Lily Evers.' Zeg ik zacht. Ik kijk om de boom heen en zie inderdaad haar rode haar. Snel duik ik terug. 'Ze haat me nog erger als anders' fluister ik tegen Peter. 'Bellatrix komt zo en ze gaat nu een val maken, ik moet haar helpen! Anders gaat ze misschien wel dood.' Bij het woordje dood slik ik moeizaam. 'Maar ze mag me niet zien!'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!