• © JamesPotter & Sinistra



    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en Rider openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.




    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Chocolet

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Chocolet

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 14:10 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Daniëlle Jane Westlize

    'Heb ik dat gezegd dan? Dom wicht.'Lacht Bellatrix spottend.Woedend kijk ik haar aan.Och, Lijpos toch. Ik doe je vriendinnetje niks hoor.'Vervolgd ze.Ik wordt rood en sis:'Ga weg.En laat hem met rust.En laat mij ook met rust.'Bellatrix richt haar wand op me en zegt vals:'Je moet wel een stok hebben om mee te duelleren, Westlize. Expelliarmus!'En mijn wand schiet uit mijn hand.Shit!Bellatrix vangt mijn wand. 'Wat toevallig dat ik er wel een heb.'Hoor ik een stem zacht zeggen.Daarna hoor ik dezelfde stem roepen: 'Petrificus Totalus!'En Bellatrix verstijfd.Snel pak ik mijn wand,waarna ik een woedende stem hoor.


    'Waar denken jullie mee bezig te zijn?!'Ik draai me om en zie professor Anderling staan.'Nou, ik, ehm.'Begon Remus. 'Bellatrix schold ons uit en ontwapende Daniëlle. Toen werd ik boos en verstijfde haar.'Ik slik even,als ik naar Anderlings gezicht kijk.'En ik begon met duelleren,omdat ze me beledigde.'Zeg ik snel.'En dat geeft jou een goede reden om mevrouw Zwarts te verstijven?'Vraagt Anderling aan Remus.Blijkbaar heeft ze me genegeerd.Anderling wordt nog bozer op,Remus en Zwarts en uiteindelijk zegt ze dat Griffoendor en Zwadderich tien punten aftrek hebben.Beiden. 'Ik ga naar de Ziekenzaal'Zegt Remus tegen mij en hij loopt weg.Anderling onstijfd Zwarts en ik loop naar buiten.Als ik buiten ben besluit ik maar naar de Drie Bezemstelen te gaan.


    Een maal aangekomen,zie ik Aaron zitten.Meteen loop ik naar hem toe.'Hey.'Zeg ik tegen hem.Hij ziet wat bleekjes.Misschien is hij gewoon verkouden.'Oh.Jij bent het.Hoi.'Zegt hij.Raar kijk ik hem aan.En met een zucht ga ik aan de bar zitten en bestel een boterbiertje.Ik reken af als ik mijn boterbiertje op heb,en loop dan weer de kou in.Genietend loop ik door de sneeuw.De winter is altijd al mijn favoriete seizoen geweest.Ik heb echt zin,om zwerkbal te spelen!Maar helaas,in de winter doen we dat bijna nooit.Als ik weer bij het kasteel ben,moet ik even lachen.Het is hier echt prachtig en magisch.Weer in het kasteel word ik overspoelt met warmte.Heerlijk!


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Hoi! Ik ben weer terug! Kan iemand me even een samenvatting geven van wat er precies gebeurd is?)


    -

    IsA20 schreef:
    (Hoi! Ik ben weer terug! Kan iemand me even een samenvatting geven van wat er precies gebeurd is?)


    (wanneer ging je weg? wat was er toen gebeurd?)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    IsA20 schreef:
    (Hoi! Ik ben weer terug! Kan iemand me even een samenvatting geven van wat er precies gebeurd is?)


    [Welkom terug! Was het leuk?

    Lily en James zoenen weer en Severus en Rose staan daar toevallig ook]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik ging weg toen Bella zei dat James en Lily zich als Griffoendors moesten bewijzen door om 3 uur naar het verboden bos te komen (Pagina 2, post 1)

    Het was heel leuk! Ben naar Frankrijk geweest.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 17:31 ]


    -

    IsA20 schreef:
    Ik ging weg toen Bella zei dat James en Lily zich als Griffoendors moesten bewijzen door om 3 uur naar het verboden bos te komen (Pagina 2, post 1)

    Het was heel leuk! Ben naar Frankrijk geweest.


    (uhmm, James vroeg aan Ron wie de moeder van Harry was, die antwoorde Lily. Lily was boos en James vroeg wat ze moesten doen. Lily was nu helemaal boos en liep weg. James was ok verdrietig en ging in het gras zitten op het terrein. Peter kwam naar hem toe en James vertelde het verhaal. Lily ging naar Perkie en hij zei dat ze het zelf moest oplossen. Toen ging Lily naar het bos om Bellatrix te foppen. Peter zei ondertussen dat James zijn exuses moest aanbieden. Dat deed hij en Lily en James kuste. Peter liep weg. Lily en James maakten samen sneeuwpoppen en vermomedn ze als dreuzels.Ze gingen in een boom zitten en Bella en Rudolphus(of Regulus, ik ben het vergeten) kwamen. Lily deed de stem van Voldemort en James van de dreuzels. Nadat ze angstig waren weggerend vielen Lily en James uit de boom van het lachen. Toen kietelde James haar en kuste haar daarna. Lily kuste terug en draaide hun om. Ze gooide sneeuw in James'gezicht en rende weg. James rende haar achterna en ze hadden een soort sneeuwballen gevecht. Toen gingen ze over hun toekomst praten. Sneep en Rose waren ondertussen binnen aan het praten en besloten naar buiten te gaan. Toen James Sneep zag, kuste hij Lily weer, in de hoop dat Sneep het zag. tada, einde)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (ow, het was toch Regulus die met Bella meekwam)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Remus Lupos

    Ik loop naar de ziekenzaal. De gang begint langzaam te draaien. Ik probeer me ergens aan vast te klampen, maar ik sta in mijn eentje midden in de gang. Ik strompel naar de muur toe, maar de gang draait harder en harder, alsof ik in een dreuzeldraaimolen zit. Ik voel de misselijkheid opborrelen en wil naar de wc rennen, maar alles draait om me heen. Ik wil net op de grond gaan zitten als ik in elkaar zak. Mijn hoofd bots met een klap op de grond en alles veranderd in een groot waas. Het zweet gutst over mijn rug en ik haal gejaagd adem. Ik bedenk me dat ik hier moederziel alleen in een gang lig, niet in staat ook maar iets te ondernemen, terwijl ik niet bepaald supergezond ben. Kan iemand me helpen? denk ik wanhopig.

    Jason Broock

    Gedoucht en en wel loop ik de leerlingenkamer binnen. Ik kijk rond en probeer te bedenken wat ik kan doen. Ik zie dat het waterige zonnetje iets minder waterig is, en dat een paar eerstejaars een sneeuwballengevecht houden. Ik haal mijn schouders op. Waarom ook niet. Ik pak mijn wintermantel en een groen met zilveren sjaal en loop naar buiten. Jay en Narcissa zie ik nergens meer, dus ik neem aan dat zij weer terug naar binnen zijn. Ik zie verderop een groot hert. Vol verbazing kijk ik ernaar. Voor zover ik weet leven hier geen herten, maar ik ben tenslotte ook geen bioloog. Ik zie dat een van Potters vriendjes er tegen begint te praten. Die is waarschijnlijk niet helemaal honderd procent in zijn bovenkamer. Hij en het hert lopen richting het verboden bos en ik besluit ze te volgen. Dan verdwijnen ze ineens en even later zie ik Pippeling (ik kom ineens weer op zijn naam) en Potter uit de struiken tevoorschijn komen. Ik loop verder het verboden bos in, langs Pippeling en Potter, naar... Eigenlijk heb ik geen idee waar precies.
    Na een tijdje te hebben gelopen zie ik een groep terzielers. Ik rommel in mijn zakken en vind daar een paar worstjes. Ik gooi ze naar de dieren die ze zwijgend verslinden.
    Als ik trek krijg kijk ik op mijn horloge. Het is een dreuzeluitvinding, maar ik vind dit wel een handige. Het is half drie, en ik besluit terug te lopen naar het kasteel. Dan zie ik Bellatrix en Regulus ineens tussen de bomen staan. Ik besluit op een afstand te blijven. Dan zie ik een paar mensen staan. Het zijn duidelijk dreuzels en ze beginnen tegen Bellatrix te kletsen en zeggen dingen in de trant van "Ik aanbid je" en "Ik hou van je". Dan hoor ik een onmiskenbare stem waarvan mijn nekharen overeind gaan staan. Het is de stem van Jeweetwel. Hij foetert Bellatrix uit en ze trekt wit weg. Dan begint een of andere dreuzel te kletsen over kinderen krijgen en Bellatrix en Regulus rennen weg.
    Dit was echt bizar.
    Dan komen Potter en Evers lachend een boom uit. Ze schateren van het lachen, zoenen en houden dan een sneeuwballengevecht. Ik heb het gevoel dat ik in een soort heel vage film terecht ben gekomen, waarvan ik sommige stukken mis. Bijvoorbeeld: Het is algemeen bekend dat Evers een hekel heeft aan Potter, en nu staan ze met elkaar te zoenen. Ik ga achter mijn boom zitten en luister naar de vogeltjes. Na een tijdje besluit ik dat ik echt honger heb en sta op. Ik zie dat Potter en Evers weer staan te zoenen. Ik voel me een beetje een ongewenst projectiel en loop zo zacht mogelijk weg. Maar met mijn onhandigheid struikel ik natuurlijk en ik val . Ik probeer iets vast te grijpen en krijg Evers' sjaal te pakken. Die glijdt af en ik beland met haar sjaal in de sneeuw.
    Goed bezig, Jason, denk ik bij mezelf. Dit is echt falend.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 21:51 ]


    -

    { Maar Sneep en Rose zijn nog helemaal niet buiten... en wie weet komen ze wel helemaal niet langs Lily en James.... }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    { Maar Sneep en Rose zijn nog helemaal niet buiten... en wie weet komen ze wel helemaal niet langs Lily en James.... }


    (Jawel toch? Een had sneeuwvlokken in het haar,)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    (Jawel toch? Een had sneeuwvlokken in het haar,)


    { Eventjes een citaat uit mijn stukje (;

    Net nadat ik die woorden had uitgesproken begon het nog weer erger te sneeuwen in de grote zaal zodat de vlokken net onze hoofden raakten, althans voor de mensen die stonden, iets verderop zag ik een aantal tweedejaars die zowat op de bank gingen staan om de vlokken te proeven met hun smaakpapillen wat er op sommige momenten er meer uitzag alsof ze een hond imiteerden.}

    [ bericht aangepast op 5 aug 2013 - 21:12 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    { Eventjes een citaat uit mijn stukje (;

    Net nadat ik die woorden had uitgesproken begon het nog weer erger te sneeuwen in de grote zaal zodat de vlokken net onze hoofden raakten, althans voor de mensen die stonden, iets verderop zag ik een aantal tweedejaars die zowat op de bank gingen staan om de vlokken te proeven met hun smaakpapillen wat er op sommige momenten er meer uitzag alsof ze een hond imiteerden.}


    (Oh, fack, sorry. Ik moet echt leren lezen cd)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik pas mijn stukje even aan


    -

    Rider schreef:
    (MINEEEEEEEEEEE

    )


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    [Ik heb dit even snel kunnen schrijven omdat ik eigenlijk mijn mail ging checken en beantwoorden. Maar verwacht niet dat ik de aankomende week nog post.]

    Sirius Zwarts

    Met een kreun kom ik uit bed. Gapend haal ik een hand door mijn haar heen en begin me dan aan te kleden. Veel zin om iets te doen heb ik niet, maar ik heb wel honger dus ik loop naar de eetzaal toe. Met een zucht ga ik aan de tafel van Griffoendor zitten als ik iemand opeens hoor roepen:
    'SIRIUS! REMUS! Jullie geloven nooit wat ik zag!' Roept iemand opeens. Verstoord kijk ik op terwijl ik een hap van mijn broodje neem. Ik zie Peter staan en zwaai even naar hem om aan te geven waar ik zit.
    'Lily zoende James.' Zegt hij dan. Mijn mond valt open van verbazing, maar dan grijns ik even. Ik sta op en loop naar Peter toe. Grijnzend sla ik hem even op zijn schouder.
    'Waar zijn ze nu?' Vraag ik met een grijns aan hem terwijl ik wacht op het antwoord.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki