Heather Greyson - Fire type - Houndoom, Flareon, Arcanine, Ninetales.
Ik keek de jongen medelevend aan. Hij was niet de eerste die hier niet wilde zijn. Ik kon het hem ook niet kwalijk nemen. Helemaal alleen op een vreemd eiland wakker worden. Arthur, het betekende moedig, wat ik een hele mooie betekenis voor een naam vond. Momenteel zag hij er alleen niet heel moedig uit, wat niet geheel onbegrijpelijk was. "Peortaw is niet een heel bekend eiland en de mensen die het wel kennen weten hoe het is om iemand te verliezen." Zei ik zacht, proberend om hem te laten begrijpen waarom hij hier was. Natuurlijk was het niet iets wat je ooit echt zou begrijpen, maar alsnog. "Flareon, doe normaal." Het piep geluidje dat ze maakte voordat ze omrolde, aan de mudkip snuffelde en op haar rug ging liggen was schattig zoals altijd. "Flareon is één van mijn pokemon, ze is nog niet heel sterk, maar ik hou van haar." Zei ik. Flareon leek door te hebben dat de mudkip bang voor haar en haar aanvallende houding was. Ik probeerde te bedenken wat ik moest zeggen, waar ik moest beginnen. Dit moest allemaal zo raar en verwarrend zijn. Ik wilde het me geeneens voorstellen. Ik keek even achterom naar het meisje waarmee ik net had gesproken voordat ik me terug draaide naar de jongen. "Je gaat het hele eiland zien, met deze kinderen. Je eigen avontuur, is het niet geweldig? Je hoeft nergens bang voor te zijn. Ik kan soms misschien stukjes met jullie meereizen." Probeerde ik hem gerust te stellen. Niet dat hij mij zo goed kende. Ik wist niet wat ik anders vor hem zou kunnen doen, ik was niet heel erg machtig, ik kon hooguit wat spullen voor hem regelen en tips geven. "Ik kan je mentor worden, als je at wilt. Je helpen met over het eiland komen, trainen en vragen beantwoorden." Zei ik alweer een stuk vrolijker. Ik blief een plukje haar uit mijn gezicht en en zette mijn handen in mijn zei. "Dan kan ik je helpen je badges te verdienen."
Jasper Jake ‘JJ’ Wilson - Cyndaquil
De man, die als ik erover nadacht niet zo heel veel ouder dan mij kon zijn, stelde me wel gerust. De meeste van de mensen die van dit eiland leken te komen zagen er niet verschrikkelijk oud uit. Er was één vrouw die er iets ouder had uitgezien dan de rest, dat was het. Ik zuchtte zacht. Ik probeerde uit te rekenen hoe lang het zou duren voordat ik alle acht de gyms had gehad, maar hoe weinig tijd ik ook nam om dingen te doen, het duurde te lang. Cyndaquil leek het hier geeneens zo erg te vinden. Ik gaf hem gelijk, zo erg was het niet en de eerste persoon die ik had aangesproken was al aardiger dan de meeste mensen. "Ik kom inderdaad uit Johto, ik heb er alleen niet veel van gezien." Ik had graag meer gezien van mijn eigen regio, maar dit was toch wel erg bijzonder. "Dus jij gaat mij helpen? Moet jij niet terug naar je gym? Of wordt het elk pokecenter even laten zien hoe mijn pokemon sterker zijn geworden, reizen met mensen die ik niet ken?" Nadat ik het hardop had gezegd klonk het niet zo erg. Cyndaquil leek er zin in te hebben om op avontuur te gaan. "En wat denk jij ervan, kleine?" Cyndaquil stond zoals gewoonlijk vrolijk te springen. Dit was misschien geen Johto, maar het was zeker niet minder aantrekkelijk om dit eiland te verkennen. "Welke kant zou ik op moeten om ook nog echt ergen te komen, zoals een stad, dorp, meer, weg?"
We've lived in the shadows for far too long.