Slecht nieuws dus voor alle fans.
One Direction mag dan miljoenen fans over de hele wereld hebben, niet iedereen kan de boyband waarderen. De groep werd gisteravond tijdens de NME-awards uitgeroepen tot slechtste band.
De mannen van One Direction 'versloegen' Muse, Mumford & Sons, Alt-J, Justin Bieber en Ed Sheeran en gingen er vandoor met de award voor 'Worst Band'. Het is al de tweede keer op rij dat Louis Tomlinson, Niall Horan, Liam Payne, Zayn Malik en Harry Styles de prijs krijgen. Harry Styles kreeg daarnaast ook nog de award voor Villain of the Year, oftewel slechterik van het jaar.
Singer-songwriter Jake Bugg uitte tijdens het NME-gala zijn ongenoegen over One Direction: 'Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zij als een band worden gezien. Ze moeten er alleen goed uitzien. Als het op muziek aankomt, neem ik aan dat ze geen enkel idee hebben wat ze doen'.
Florence And The Machine ging ervandoor met de award voor beste solo-artiest en beste clublied. The Maccabees kregen de prijs voor het beste album.
Alle winnaars op een rijtje
Ik ben op zich wel eens met de mening van Jake Bugg.
“You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor