• Slecht nieuws dus voor alle fans.


    One Direction mag dan miljoenen fans over de hele wereld hebben, niet iedereen kan de boyband waarderen. De groep werd gisteravond tijdens de NME-awards uitgeroepen tot slechtste band.
    De mannen van One Direction 'versloegen' Muse, Mumford & Sons, Alt-J, Justin Bieber en Ed Sheeran en gingen er vandoor met de award voor 'Worst Band'. Het is al de tweede keer op rij dat Louis Tomlinson, Niall Horan, Liam Payne, Zayn Malik en Harry Styles de prijs krijgen. Harry Styles kreeg daarnaast ook nog de award voor Villain of the Year, oftewel slechterik van het jaar.
    Singer-songwriter Jake Bugg uitte tijdens het NME-gala zijn ongenoegen over One Direction: 'Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zij als een band worden gezien. Ze moeten er alleen goed uitzien. Als het op muziek aankomt, neem ik aan dat ze geen enkel idee hebben wat ze doen'.
    Florence And The Machine ging ervandoor met de award voor beste solo-artiest en beste clublied. The Maccabees kregen de prijs voor het beste album.
    Alle winnaars op een rijtje

    Ik ben op zich wel eens met de mening van Jake Bugg.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    (...)
    Boyband


    Nou is het toeval echter dat er nog een woordje voor band staat dat heel significant is in deze discussie...


    It ain't broke, so don't fix it.

    Vind Mumford en Sons beroerder dan One Direction.


    No growth of the heart is ever a waste

    crescendo schreef:
    (...)

    Nou is het toeval echter dat er nog een woordje voor band staat dat heel significant is in deze discussie...

    Een band is een groepje mensen die muziek maken. Je hebt bands die 1 zanger(es) hebt en 4 mensen die muziek instrumenten bespelen of 4 mensen die zingen
    Of volgens Wikipedia:
    Een muziekgroep of een band is een groep muzikanten of een muziekensemble, gewoonlijk in de populaire of volksmuziek, die muzikale arrangementen speelt of improviseert.

    Zo, mijn werk is gedaan(cat)

    [ bericht aangepast op 1 maart 2013 - 11:29 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Muse, Mumford & Sons, Alt-J, Justin Bieber en Ed Sheeran en one direction waren dus genomineerd voor slechtste band ...

    -_- 2 ervan zijn solo artiesten en Ed sheeran is dan ook een songwrither en schrijft ook zijn eigen iedjes die ik persoonelijk geweldig vind + Muse en Muford en Sons zijn fantastiche bands en 1D vind ik persoonelijk ook erg goed omdat de muziek me actief maakt.

    Waren de mensen die ze genomineerd hebben soms doof? Sorry mijn mening ,maar dat is dus de domste award die je maar kunt verzinnen ,net als de slechterik van het jaar die Harry Styles ook nog eens gewonnen heeft.... Waar slaat dat nou op?

    [ bericht aangepast op 1 maart 2013 - 11:31 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Je vergelijkt toch ook liedjes van Lady GaGa niet met liedjes van Passenger? Beide zijn soloartiesten, maar verschillen erg in de muziek die ze maken (ik geloof dat beide in genre wel tot pop worden gerekend, maar de rustige balladachtige muziek van Passenger is toch duidelijk anders dan de snelle, energieke liedjes van lady GaGa). Ik vind dat je geen goede discussie kunt hebben over de kwaliteit van deze muziek als je het niet vergelijkt met eenzelfde soort muziek.

    Wat jij als definitie van bands geeft, is correct. Je hebt echter 'subonderdelen'. Je hebt het verschil tussen bands en soloartiesten. In de bands heb je dan het verschil tussen rockbands, boybands, popbands, etc.

    One Direction is een boyband bestaande uit enkel jongens en richt zich op tienermeisjes. Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat dat is wat een boyband doet, altijd al. Je kunt mij niet vertellen dat de jongens van One Direction hun taak als boyband niet uitermate goed vervullen. De muziek en de publiciteit is gericht op de meisjes en is daar succesvol in. Dan is One Direction misschien wel een slechte band vergeleken met rockbands, maar als boyband doen ze het dus gewoon goed.

    Ik ben trouwens geen fan van One Direction, voor de duidelijkheid.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2013 - 11:33 ]


    It ain't broke, so don't fix it.

    crescendo schreef:
    Je vergelijkt toch ook liedjes van Lady GaGa niet met liedjes van Passenger? Beide zijn soloartiesten, maar verschillen erg in de muziek die ze maken (ik geloof dat beide in genre wel tot pop worden gerekend, maar de rustige balladachtige muziek van Passenger is toch duidelijk anders dan de snelle, energieke liedjes van lady GaGa). Ik vind dat je geen goede discussie kunt hebben over de kwaliteit van deze muziek als je het niet vergelijkt met eenzelfde soort muziek.

    One Direction is een boyband bestaande uit enkel jongens en richt zich op tienermeisjes. Ik denk dat iedereen het ermee eens is dat dat is wat een boyband doet, altijd al. Je kunt mij niet vertellen dat de jongens van One Direction hun taak als boyband niet uitermate goed vervullen. De muziek en de publiciteit is gericht op de meisjes en is daar succesvol in. Dan is One Direction misschien wel een slechte band vergeleken met rockbands, maar als boyband doen ze het dus gewoon goed.


    Deze discussie loopt uit tot niets. Maar ik heb geen flauw idee wie Passenger is :'D. Ik ken Lady gaga wel, want een vriendin van mij is een über little monster.
    En ja ze zijn slecht vergeleken met Rockbands, want ze zijn overduidelijk geen rockbands. De enige -grote- reden waarom ik 1D slecht vind is voornamelijk, omdat ze niet kunnen zingen. Sommige mensen vinden stemmen met autotune mooier, maar ikzelf vind het niet om aan te horen. Ik vind ze niet slecht, omdat ieder meisje fan is.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Er is wel degelijk een verschil tussen een boyband een "gewone" band. Maar goed, wat jij wilt (krul)

    [ bericht aangepast op 1 maart 2013 - 11:40 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Scabbia schreef:
    (...)

    Deze discussie loopt uit tot niets. Maar ik heb geen flauw idee wie Passenger is :'D. Ik ken Lady gaga wel, want een vriendin van mij is een über little monster.
    En ja ze zijn slecht vergeleken met Rockbands, want ze zijn overduidelijk geen rockbands. De enige -grote- reden waarom ik 1D slecht vind is voornamelijk, omdat ze niet kunnen zingen. Sommige mensen vinden stemmen met autotune mooier, maar ikzelf vind het niet om aan te horen. Ik vind ze niet slecht, omdat ieder meisje fan is.


    Ik ben het wel met je eens dat we misschien deze discussie niet meer voort moeten zetten. Ik wil alleen graag nog één opmerking maken en ik weet niet in hoeverre dat bij jou waar is, ik ken je namelijk helemaal niet en kan daar dus niet over oordelen. Vat dit dan ook absoluut niet op als aan aanval naar jou persoonlijk!

    Veel personen die fan zijn van bijvoorbeeld rockmuziek vinden One Direction slecht, maar dat is dan een mening op basis van smaak en zegt dus niets over de objectieve kwaliteit van de muziek. Tenzij je heel expliciet gaat kijken naar de muziek en het vergelijkt met andere muziek. Ik weet niet in hoeverre er gebruik wordt gemaakt van autotune en hoe ze live zingen (ik heb immers nooit echt live filmpjes van ze gezien), dus ik kan nu ook niet objectief oordelen over de kwaliteit van hun muziek. Ik vind alleen dat One Direction te vaak wordt uitgemaakt voor slechte band zonder objectieve argumenten en na vergelijking met heel andere soort muziek.


    It ain't broke, so don't fix it.

    DarkSavior schreef:
    Er is duidelijk verschil tussen een boyband een "gewone" band, maar goed. Wat jij wilt (krul)

    Ik wil een soort uitleg neerzetten, maar ik heb geen zin meer. -Hoe houden andere mensen dat vol om over hetzelfde iets dagen te klagen D:-


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    crescendo schreef:
    (...)

    Ik ben het wel met je eens dat we misschien deze discussie niet meer voort moeten zetten. Ik wil alleen graag nog één opmerking maken en ik weet niet in hoeverre dat bij jou waar is, ik ken je namelijk helemaal niet en kan daar dus niet over oordelen. Vat dit dan ook absoluut niet op als aan aanval naar jou persoonlijk!

    Veel personen die fan zijn van bijvoorbeeld rockmuziek vinden One Direction slecht, maar dat is dan een mening op basis van smaak en zegt dus niets over de objectieve kwaliteit van de muziek. Tenzij je heel expliciet gaat kijken naar de muziek en het vergelijkt met andere muziek. Ik weet niet in hoeverre er gebruik wordt gemaakt van autotune en hoe ze live zingen (ik heb immers nooit echt live filmpjes van ze gezien), dus ik kan nu ook niet objectief oordelen over de kwaliteit van hun muziek. Ik vind alleen dat One Direction te vaak wordt uitgemaakt voor slechte band zonder objectieve argumenten en na vergelijking met heel andere soort muziek.

    Ik denk dat we beide wel onze meningen hebben gegeven. Nu vrede :3?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    (...)
    Ik denk dat we beide wel onze meningen hebben gegeven. Nu vrede :3?


    Vrede! _O_


    It ain't broke, so don't fix it.

    Ik vind de opmerking "Naast een rockband is One Direction slecht" eigenlijk wel heel grappig. Ik ben fan van Nightwish én van One Direction, en dat is waarschijnlijk de meest vreemde muzieksmaak die je kunt hebben, hahaha. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom One Direction zo'n award wint. Er bestaat zoiets als Blood on the dancefloor...


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Ik vind de opmerking "Naast een rockband is One Direction slecht" eigenlijk wel heel grappig. Ik ben fan van Nightwish én van One Direction, en dat is waarschijnlijk de meest vreemde muzieksmaak die je kunt hebben, hahaha. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom One Direction zo'n award wint. Er bestaat zoiets als Blood on the dancefloor...


    Ik was helemaal vergeten dat hun ook nog bestonden. Ik had zelf verwacht bij hun dat er iets metal achtig kwam, plaats van...dit


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Blood on the Dancefloor vind ik niet echt iets. Juist omdat het zo softie is. Bah


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Blood on the Dancefloor vind ik niet echt iets. Juist omdat het zo softie is. Bah


    Ik vind het ook verschrikkelijk, maar ja, wat wil je anders als trouwe symphonic metal-fan...
    (Als we One Direction even buiten beschouwen houden, hahaha)


    Searching heavens for another earth