• Ik kwam vandaag terug op kot van sinds voor de kerstvakantie en toen bleek dus dat de muizen in mijn kot behoorlijk gefeest hebben op mijn kamer. Ik wist wel van te voren dat er muizen op mijn kot zaten, maar nu heb ik ze dus niet kunnen afhouden al die tijd lang, dus mijn hele kamer rook naar muizenplas en alles lag vol kleine keuteltjes. Plus, daar waar ze normaal door een gaatje komen -achter leidingen- lag bij wijze van spreke een halve muur op de grond, dat ze daar doorheen geknaagd hebben.
    Dus, welkom terug. Het muizenfiesta zal te einde zijn. Gelukkig is morgen de Brico open (doe-het-zelfzaak in Belgie, gelijk de gamma in Nederland) en dan ga ik uiteindelijk na lang wikken en wegen muizengif of vallen halen. Tenzij jullie andere makkelijkere manieren hebben om de muizen de dood te verklaren, of althans dat ze niet meer op mijn kamer komen. Het ironische is dus dat ik biologie studeer.
    Oeh, en daarnaast had ik vandaag ook nog eens een uur vertraging. Lang leve de NMBS. Het was zelfs zo erg dat de trein een uur later ons ingehaald heeft. ^^.

    Dus, wat is jullie verhaal van de dag?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bah, ik ben altijd zo zwaar tegen giffen en dergelijke om beesten weg te krijgen. Ik zeg niet dat ik een betere manier weet, maar bahbahbah. Nope.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Twisty schreef:
    Bah, ik ben altijd zo zwaar tegen giffen en dergelijke om beesten weg te krijgen. Ik zeg niet dat ik een betere manier weet, maar bahbahbah. Nope.

    Ik ook, maar als ik dat zeg kijken ze me direct raar aan :').

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 20:06 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    (...)
    Ik ook, maar als ik dat zeg kijken ze me direct raar aan :').

    Same, maar ik kan er gewoon echt niet tegen. Die beestjes zijn echt niks kwaad van plan. Zoeken eten, bijvoorbeeld, en dan worden ze er voor vergiftigd/vermoord. Ik zou dan zeggen, onderhoudt je woning beter, maar goed, ik weet natuurlijk het fijne er niet van dus daar ga ik niet over oordelen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Misschien van die plakstrips? Blijven ze wel leven, maar dan kunnen ze nergens heen. Alleen uit kijken dat je er zelf niet op gaat staan. Of muizen vallen halen die ze niet doden. Want als ik het goed begrijp heb je ze liever toch niet dood.


    Physics is awesome

    Twisty schreef:
    Bah, ik ben altijd zo zwaar tegen giffen en dergelijke om beesten weg te krijgen. Ik zeg niet dat ik een betere manier weet, maar bahbahbah. Nope.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Zet alsjeblieft een kat in je kamer, ik ben ZO tegen muizenvallen, dat arme beeste lijd pijn. Gif ben ik ook op tegen. Doe het alsjeblieft op een natuurlijke en eerlijke manier!

    Het is mijn kot waar het over gaat, dus ik kan er geen kat plaatsen en ik kan ook niet echt spleten isoleren, dus de enigste manier om het op te lossen is om ze echt te doden. En geloof me, dit is ook pas mijn beslissing nadat ze in mijn boekenrek en bed zijn geklommen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    En vallen waarin ze worden oogesloten zodat je ze later kunt uitzetten?


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Debbaut schreef:
    En vallen waarin ze worden oogesloten zodat je ze later kunt uitzetten?


    Ja, dat kan wel, maar dan ga ik rattenvallen moeten halen bij de Brico. Dan moet ik eerst een gaan bedenken of ik dit aankan. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben ook geen voorstander van giffen, maar ik snap je frustratie wel. Muizen zijn gewoon vervelend en als je pech hebt, dan heb je zo'n kat als mij. Zo'n geval die er naar staart en er niets aan doet :W


    26 - 02 - '16

    Twisty schreef:
    (...)
    Same, maar ik kan er gewoon echt niet tegen. Die beestjes zijn echt niks kwaad van plan. Zoeken eten, bijvoorbeeld, en dan worden ze er voor vergiftigd/vermoord. Ik zou dan zeggen, onderhoudt je woning beter, maar goed, ik weet natuurlijk het fijne er niet van dus daar ga ik niet over oordelen.

    Klopt, ik ook niet hoor. Die beestjes doen niks. Ze kunnen vervelend zijn, maar meer dan dat is het niet. Vroeger had ik ze ook op een woonplek (ik had geen last van ze, af en toe zachtjes gekrabbel, maar verder niet), dat was wel samen met anderen, maar die gaven die beestjes ook gewoon gif. Gelukkig gingen ze er niet dood aan (aa), maar het is alsnog wel vervelend.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 21:26 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heb je al het eten in je kamer goed afgesloten? Mijn.zus had ook last van muizen, maar sinds ze al haar eten in.zo'n.plastic doos heeft gedaan, heeft ze er geen last meer van.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ailine schreef:
    Heb je al het eten in je kamer goed afgesloten? Mijn.zus had ook last van muizen, maar sinds ze al haar eten in.zo'n.plastic doos heeft gedaan, heeft ze er geen last meer van.


    Dat is het rare, er is vrijwel niet aan het eten geknabbeld. Alleen aan de muur/vloer.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2015 - 21:40 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je kunt ook op internet zoeken naar een soort van ongedierte verjarger. Wij hadden op zolder ook last van muizen, nu niet meer. Het is een ding en je stopt het in het stopcontact, dan komt er een golving uit die mensen niet horen maar muisjes etc wel. Werkt er goed en ze gaan er niet aan dood ze komen alleen niet meer terug. Het is echt super handige oplossing, heb alleen geen idee waar het te koop is en hoe duur, maar het is redelijk dier vriendelijk.


    ©1998

    Zo'n val waar ze levend in gevangen worden en dan lokken met pindakaas (:


    I am an idiot, I move.