• Dit topic is alleen bedoeld voor de mensen die meedoen met de Weerwolven van Wakkerdam-wedstrijd van Patholoog.

    -Hier zullen alleen discussies plaats vinden.
    -Voor iedere discussie maak ik een nieuwe, duidelijke post waar je kunt zien dat er een nieuwe discussie begonnen is, dan wil ik ook dat de discussies begint en niet dat jullie dan nog door gaan met het volgende. Dit maakt het alleen maar onduidelijker.
    -De rest in dit topic aub.

    Succes. De link van de poll zal online komen zodra het oog valt op een paar mensen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    @Shiki - Echt een verdachte heb ik zo niet. Het zijn eerder de kleine dingetjes in de teksten die mij laten twijfelen. En die zitten er helaas best wel wat in, wat je toch ook fout kunt interpreteren.
    Als ik mensen moet beschuldigen, kom ik toch eerder uit bij Jaimes of bij Shiki. Ook als ik kijk naar andermans beschuldigingen, wat toch best wel logisch klinkt en het laatste woord/naam van Memoria, tja, ik heb het gevoel dat daar toch iets meer mee is...
    Het is best lastig, zo 1 2 3, maar ik denk dat mijn beschuldiging toch eerder naar Jaimes uit gaat, haar stukjes van 1 en 2 meegerekend en ook het laatste van Memoria. Ik kan het fout hebben, maar dat is wat mijn gevoel met enige logica zegt.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    katl1 schreef:
    *onzichtbare meldt zich*

    Sorry mensen, ik heb even behoorlijk weinig tijd om mee te doen. En zoals gewoonlijk ben ik vreselijk in verdenkingen uiten en weten op wie ik waarom zou moeten stemmen, dus helaas kan ik even niets nuttigs bijdragen...
    (Behalve dat het grappig is om te zien dat niemand mensen verdenkt die niet actief meedoen en al dan niet braafjes alles inleveren... Oké, misschien zwijg ik beter ;))
    Anyway, ik ga proberen om morgen alles nog eens goed door te lezen. Op dit moment zegt mijn buikgevoel dat ik op de burgemeester moet stemmen (vraag me niet waarom), maar echt een reden is dat niet, aangezien momenteel de stand buikgevoel-weerwolven 1-1 is.


    Als je goed hebt gelezen, verdenk ik die mensen juist :Y)
    En er zijn een paar die daar over twijfelen. Het was nu juist de discussie of we die mensen moesten verdenken of niet.
    Waarom ik? :O Dat wil ik dan wel graag weten!

    @ Patholoog, ik snap dat je graag meer actie in de discussie ziet, maar ik denk dat de meesten bezig zijn met hun toetsweek en heel erg druk zijn. Stiekem ben ik nu ook studieontwijkend gedrag aan het vertonen. Misschien moet je sommige mensen een berichtje sturen dat ze toch echt actiever mee moeten gaan doen met de wedstrijd :Y) Daar hebben wij ook wat aan, denk ik, want dan komen we hun verdenkingen ook te weten.

    [ bericht aangepast op 3 april 2013 - 22:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Inderdaad, wat Killed zegt, die laatste woorden van Memoria moeten we ook niet vergeten. Volgens mij waren er nog andere die haar verdachten en bij mij staat ze ook zeker ook op het lijstje van mogelijke weerwolven.
    Daarbij is deze ronde niet zoveel op te merken aan de verdenkingen. Zelf ben ik nog even aan het terugkijken naar de stukjes van één en twee, maar na een tijdje heeft het geen zin meer om alles opnieuw en opnieuw door te lezen, want er blijft hetzelfde staan. En is het niet zo dat de weerwolven juist zo min mogelijk verdachte dingen in hun stukje willen zetten? Stel we nemen dat aan, dan moeten we al onze verdenkingen omgooien.. Maar ja, ik weet niet of dat nou de goede tactiek is.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Weerwolven willen natuurlijk zo min mogelijk verdachte dingen in hun stukje zetten, maar ze zullen wel moeten denk ik. Het eerste stukje wat ingezonden werd, was namelijk dat je je rol een soort van 'bekend' maakte. Je moest hints geven over wie je bent, dus daar zal je denk ik wel wat uit kunnen halen. Al denk ik dat na twintig keer doorpluizen je inderdaad niets tegenkomt meer.


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik weet het echt niet meer, ugh ik word gek.
    Iedereen lijkt nu wel verdacht.
    Ik was er eerst redelijk van overtuigt dat Shiki een wolf was. Nu juist weer totaal niet, zeker als je kijk naar hoe ze reageert in het topic.


    Can't control my second personality

    @Elly4ever; dat kan juist ook als 'camouflage' zijn, wat ze nu heel actief meepraat met de burgers...
    Maar, tsja, ik durf (zoals in mijn stukje ook al stond) nu nog niet echt een beschuldigende vinger uit te steken naar iemand. Als ik op dit moment iemand zou moeten kiezen om op te stemmen, dan neig ik denk ik toch het meeste naar Jaimes, maar ik durf absoluut niets met zekerheid te zeggen... Het is inderdaad jammer dat deze ronde zo weinig mensen ingeleverd hebben, dat maakt dat we niet echt heel veel verder komen wat betreft de discussies.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    @Elly4ever; dat kan juist ook als 'camouflage' zijn, wat ze nu heel actief meepraat met de burgers...
    Maar, tsja, ik durf (zoals in mijn stukje ook al stond) nu nog niet echt een beschuldigende vinger uit te steken naar iemand. Als ik op dit moment iemand zou moeten kiezen om op te stemmen, dan neig ik denk ik toch het meeste naar Jaimes, maar ik durf absoluut niets met zekerheid te zeggen... Het is inderdaad jammer dat deze ronde zo weinig mensen ingeleverd hebben, dat maakt dat we niet echt heel veel verder komen wat betreft de discussies.


    Nu heel actief meepraat met de burgers? Ik doe altijd actief mee toch of ligt dat aan mezelf? :Y)
    Tja, als we echt niet verder komen, zal het denk ik toch stemmen worden.
    Misschien als je echt niet weet wie je moet stemmen, dat je een willekeurige stem ergens neerzet op degene, waarvan je denkt, die gaat er toch niet uit? Dat klinkt misschien een beetje vreemd zo, maar dan kan je in ieder geval niet verkeerd doen toch? (Zolang diegene dan één stem houdt en iemand anders er meer krijgt)

    @ Patholoog, en misschien is het eerst handig nog een berichtje te sturen naar mensen (Ik weet niet of je die suggestie van mij had gezien)

    [ bericht aangepast op 4 april 2013 - 16:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    WindySky schreef:
    Inderdaad, wat Killed zegt, die laatste woorden van Memoria moeten we ook niet vergeten. Volgens mij waren er nog andere die haar verdachten en bij mij staat ze ook zeker ook op het lijstje van mogelijke weerwolven.
    Daarbij is deze ronde niet zoveel op te merken aan de verdenkingen. Zelf ben ik nog even aan het terugkijken naar de stukjes van één en twee, maar na een tijdje heeft het geen zin meer om alles opnieuw en opnieuw door te lezen, want er blijft hetzelfde staan. En is het niet zo dat de weerwolven juist zo min mogelijk verdachte dingen in hun stukje willen zetten? Stel we nemen dat aan, dan moeten we al onze verdenkingen omgooien.. Maar ja, ik weet niet of dat nou de goede tactiek is.



    Ik begrijp best dat je iemands laatste woorden serieus neemt en dat je dus ook daar een groot oordeel aan vast knoopt, maar mag ik jullie er wel op wijzen dat Memoria gewoon een burger was. Dus geen belangrijke rol die 'misschien meer zou kunnen weten'.

    Daarbij vind ik het wel, sorry dat ik het zeg, irritant dat niet iedereen zijn of haar mening geeft en dit topic levendig houdt. Oké, ik kan het begrijpen als ik eruit ga, aangezien 3 mensen mij verdenken voor zover ik weet, maar zelf weet ik niet eens goed waarom jullie mij verdenken aangezien er nauwelijks gediscussieerd wordt.

    Ook vraag ik me af hoe we nou over anderen een oordeel kunnen vellen als ze niet aan de discussie mee doen en misschien wel rustig in een hoekje iedereen uitmoorden. Op mij komt het over dat als ik gewoon mijn mond had gehouden en af en toe zou stemmen, een onschuldig stukje zou schrijven, dat ik dan geen schijnwerpers op mij gericht zou hebben.


    "Het deel dat ik verricht heb zal voor altijd verloren gaan. Het zal lastig worden om te overleven in deze wereld. Vooral omdat het een tragisch tijd gaat worden. Een bepaalde tijd ben ik zeer actief bezig. Ik ben iemand die geen huis meer heeft. Maar ik heb wel goed werk om van te leven."

    Ook wil ik gewoon even graag mijn verdachte nog aanhalen en dat is Kittje. In haar stukje komt het op mij over dat ze een wolf is. Dit komt mede doordat ze zegt dat haar werk verloren zal gaan. Als ze dus een mens vermoordt, gaat die verloren. Ze spreekt erover dat ze op een bepaalde tijd actief is en dat ze geen huis meer heeft. Wolven leven dus in een roedel en dat kan je dus opvatten dat wanneer je in het bos je door het bos struint, je geen huis meer hebt, maar dat het bos nog wel je thuis is. Daarbij komt ook nog dat ze goed werk heeft om van te leven. Wanneer ze een mens vermoordt, krijgt ze voedsel binnen en kan ze daar dus goed van leven.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    @ Jaimes, daar heb je gelijk in. Hetzelfde geldt ook voor mij
    Ik snap best de frustratie

    Met hoeveel mensen zijn we? Kunnen we nu niet gewoon iedereen in een poll zetten?

    - Met Bbrother en Yamisaki (of hoe je het ook schrijft) eruit, (want we weten wel dat ze burgers zijn) heb ik net één persoon teveel voor de poll
    Dus dat gaat hem ook niet worden

    [ bericht aangepast op 4 april 2013 - 17:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    @Shiki: ten eerste, waarom ik je verdenk, helaas is dat puur buikgevoel, heeft geen reden. Waarschijnlijk zit er stiekem in gewoon omdat je de burgemeester bent, maar dat wil ik eigenlijk niet gezegd hebben, stomme reden....

    En als ik me niet vergis mag een poll maximaal 10 antwoorden hebben


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik weet wel wie de heks is, maar nog steeds weinig idee van de weerwolven.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    @ Katl1: Ik had het al uitgevogeld. We zijn in totaal nog met 13 en dan met die twee uitgezonderd, hou ik er dus nog één teveel over.
    Of we moeten nu bepalen dat we zeggen dat één iemand het echt niet kan zijn en dat we de poll gewoon met 10 mensen vullen.
    (Maar dat is misschien wel een beetje gek)


    It's never gonna happen, Guys.

    Wat mij opviel is dat er al twee of drie mensen Shiki verdenken door een "gevoel". Dat deed mij terugdenken aan wat Elly4ever laatst zei. Dat de mensen, misschien weerwolven zelfs eerder, mensen sneller volgen. Als je een weerwolf bent en iemand verdenkt iemand die waarschijnlijk een doodnormale burger is dan volgen de weerwolven die persoon toch? Dan gaat alle aandacht van hem af. Snappen jullie wat ik bedoel? De weerwolven blijven er langer in als " de meestverdachten" erin blijven. Zo kunnen de weerwolven de "schuld" op die verdachte zetten zodat zij nog een nacht veilig zijn.
    Wat mij eigenlijk opviel toen ik daarnet de stukjes van ronde 1 was dit uit het stukje van Shiki :' In de hoop dat de burgmeester extra steun zou krijgen en dat ik zelf wat kon doen aan die nare gevoelens.'
    Dit deed mij aan cupido denken. Want die leeft toch nog?

    [ bericht aangepast op 4 april 2013 - 19:05 ]


    •*• Lululu •*•

    Mallory schreef:
    Wat mij opviel is dat er al twee of drie mensen Shiki verdenken door een "gevoel". Dat deed mij terugdenken aan wat Elly4ever laatst zei. Dat de mensen, misschien weerwolven zelfs eerder, mensen sneller volgen. Als je een weerwolf bent en iemand verdenkt iemand die waarschijnlijk een doodnormale burger is dan volgen de weerwolven die persoon toch? Dan gaat alle aandacht van hem af. Snappen jullie wat ik bedoel? De weerwolven blijven er langer in als " de meestverdachten" erin blijven. Zo kunnen de weerwolven de "schuld" op die verdachte zetten zodat zij nog een nacht veilig zijn.
    Wat mij eigenlijk opviel toen ik daarnet de stukjes van ronde 1 was dit uit het stukje van Shiki :' In de hoop dat de burgmeester extra steun zou krijgen en dat ik zelf wat kon doen aan die nare gevoelens.'
    Dit deed mij aan cupido denken. Want die leeft toch nog?


    Cupido leeft nog, maar is niet meer van belang.
    Wat mij meer opviel was het stukje van Unsun in de eerste ronde: Wat ik nog leuker vind, is het koppelen van mensen. Ik vind het helemaal geweldig om mensen helemaal gelukkig te zien.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    @Jaimes, je hebt gelijk, zo belangrijk zijn Memoria's woorden ook niet, want het was ook alleen haar gevoel. Maar sowieso zeg je dit ook doordat ze jouw heeft genoemd. Daarbij weet ik idd dat er een paar mensen zijn die jou verdenken, maar één daarvan heeft goede redenen, dus haar zie ik dan niet als de potentiële weerwolf, misschien alleen diegene die alleen een gevoel hebben.
    Zelf zie ik dat ook bij mensen die Shiki verdenken, meestal door gevoel. Nu wil ik niet zeggen dat ik de allergeweldigste redenen heb, maar ik heb wel een bijna 400 woorden lange betoog geschreven over mijn verdenkingen, dus ik doe het niet alleen maar op gevoel.

    Daarbij ben ik nog steeds benieuwd wie de heks is, maar Spotgaai schijnt het te weten... Al heb ik ook wel zo mijn vermoedens..
    Mallory's argument waarom Shiki cupido zou kunnen wezen, klinkt ook nog wel redelijk, maar ik denk dan toch eerder dat het idd Unsun is.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa