• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben maar twee uur per dag internet, meer niet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten.


    One Direction bestaat wel



    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Dinaggo
    Liam Payne - songwriter - Brookie
    Louis Tomlinson - songwriter - Realist
    Niall Horan - songwriter - kusjeAxel
    Zayn Malik - songwriter - cionegreen
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Delevigne
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Realist

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.

    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 14:16 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Whoop, ben er weer^^ Even een pannenkoek gebakken.. Nu zit ik onder het meel -.- ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    [Lekker ;p]

    Liam James Payne

    Ik glimlachte. 'Je kan echt goed zingen, Mackenzie. Dat meen ik' glimlachte ik. Ineens hoorde ik een geluidje. 'Dat zal je moeder wel zijn' mompelde ik en ik pakte een kruk, om plaats te nemen naast Mackenzie. 'En onthoudt: Als ze boos wordt, is het niet jou schuld, oke?' maakte ik Mackenzie duidelijk. Nog even snel keek ik haar glimlachend aan.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik slikte en klikte op het videochatten met mijn moeder. Ze keek me fronsend aan. ''Dit is Liam. Liam dit is mijn moeder.'' zei ik. Ze knikte. ''Mackenzie, wat wilde je me vertellen? Ik hoor de hele tijd geruchten over dat je met een ene boyband lid samen bent en dat je zwanger bent?'' zei ze fronsend. Ik knikte. ''Mam. Het is allemaal waar. Ik bén samen met Liam. En ik ben zwanger. Van Liam dus.'' zei ik. Ik probeerde mijn nervositeit ergens achterin op te bergen en niet aan mijn moeder te tonen. Mijn moeder bleef stil. ''Mackenzie Lou Arretez.'' begon ze. Oh God, geen goed teken als ze met mijn hele naam begint. Ik beet op mijn lip en keek haar afwachtend aan. Opeens glimlachte ze.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik glimlachte toen de moeder van Mackenzie ook glimlachte. 'Zie je wel? Ze is blij voor je' fluisterde ik in Mackenzie's oor. Ik was blij voor Mackenzie. Haar moeder was dus blijkbaar ook blij voor haar. Tenminste, zo reageerde ze. Even schoten beelden van de toekomst door mijn hoofd. Hoe Mackenzie met een baby in haar armen zat, hoe de baby langzaam opgroeide. Nee, ga me nu niet uitlachen om dit is heel normaal om te denken. Waarschijnlijk. Of niet? Daar gaan we weer, Liam. Goed bezig. Alweer vragen aan het stellen. Aan jezelf, nog wel.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik glimlachte dankbaar naar mijn moeder. ''Je dacht zeker dat we boos gingen we worden?'' grinnikte mijn moeder. Dit begon een beetje eng te worden, mijn moeder grinnikte nooit of was ooit blij. ''Laat ik je een verhaal vertellen.'' zei mijn moeder. ''Kom maar op.'' glimlachte ik breed. ''Ik kreeg jou, Mackenzie, toen ik achttien was. Je vader bleef altijd bij mijn zijde en verliet me nooit. Nu is het jouw beurt.'' glimlachte mijn moeder, haar blik gericht op Liam. Mijn vader kwam in beeld en glimlachte. ''Mackenzie! Een nieuw vriendje?'' Oké, serieus. Wat was er met hun? Ik had ze nog nooit zo blij gezien. Dit werd nog enger. ''Eumh.. Ja?'' mompelde ik. ''Mackenzie is zwanger.'' glimlachte mijn moeder naar mijn vader. Mijn vader's gezicht lichtte ook op. Dit was nóg enger..


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Ik zal goed voor haar zorgen, mevrouw' knikte ik naar de moeder van Mackenzie. 'Ze geven meer om hun dochter dan om hun geloof. Een goed teken' grinnikte ik in Mackenzie's oor. Ik lachte even kort op de vader van Mackenzie. 'Hallo meneer. Ik ben Liam Payne' stelde ik mezelf voor. Ik sloeg een arm om Mackenzie's middel. Als haar ouders het goed opvatte, hoe zouden mijn ouders het dan opvatten? Geweldig, dat wist ik zeker. Dan zouden de jongens blij zijn voor ons, en als de jongens blij waren, dan hoefde ik me geen zorgen meer te maken om de fans. Alle bezorgdheid in één klap weg. Alle last viel van mijn schouders. Alles werd helder. En ik was zielsgelukkig.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Mijn glimlach werd nog breder, nu kon mijn dag niet meer stuk. ''Mam. Ik moet gaan. Ik spreek je nog wel een keer.'' glimlachte ik. ''Houd ons op de hoogte!'' Ik knikte en sloot af. Een grote last viel van mijn schouders en zuchtte opgelucht. ''Ik had dit serieus nooit verwacht van hun. Op een gegeven moment werd het zelfs eng dat ze zo blij waren.'' grinnikte ik. Ik drukte een kus op Liam's mond en keek hem aan. ''Nu is het jouw beurt.'' lachte ik. Nu was ik benieuwd hoe ze reageerden. En de jongens, en gewoon alle mensen in dit huis. Of gewoon de hele wereld.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Pf, dit gaat lastig worden' mompelde ik sarcastisch. 'Geloof me, al vanaf mijn zesde zit mijn moeder me te pushen dat ik ook eens naar een meisje moest gaan. Dit zou ze geweldig vinden' lachte ik. Ik pakte even snel mijn laptop, liep terug en zette de laptop ook op een kruk. Tot mijn grote verbazing was mijn moeder online op Skype. Dat was anders nooit. Ik klikte mijn moeder aan en al snel voordat ik ook maar één ding hoorde, zag ik een groot oog. Raar keek ik ernaar. 'Help! Hoe werkt dit ding? Liam, ben je daar?' hoorde ik de stem. Ik schoot in de lach. 'Misschien moet je maar gewoon gaan zitten, Karen' Mijn gezicht helderde al helemaal op bij die stem. Waarschijnlijk zat mijn moeder in het ziekenhuis. Ineens zag ik de gezichten van Karen en Geoff. Gelukkig glimlachte ik. 'Liam, fijn je te zien' glimlachte Geoff. 'Jou ook, pap' grijnsde ik. 'Hoe werkt dit ding' zei Karen nogmaals. 'Oh Karen! Kijk daar eens' Geoff wees naar ons en Karen leek het te snappen. 'Hallo, Mackenzie! Wat zie je er goed uit' glimlachte Karen. 'Mam? Pap?' vroeg ik. 'En Nicola en Ruth!' gilde Ruth vrolijk, die ook tevoorschijn kwam. 'Oh mijn god, wat doen jullie daar?' Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan. Wat deden die kabouters daar? 'Pap opzoeken, duhh' grinnikte Nicola. En dat noem je een volwassenen van 24? 'Maar goed. Jullie hebben vast wel gehoord..' begon ik. 'Dat Mackenzie zwanger is. Is het echt waar?' fluisterde Karen. Ik knikte en ik zag hoe Ruth en Nicola blij juichten. Die waren echt overal blij om. 'Gefeliciteerd!' zei Karen. 'Ik ben trots op je, Liam. Zorg goed voor Mackenzie' glimlachte Geoff. Dit betekende alles voor me.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik grinnikte om de familie van Liam. Die zijn ook altijd vrolijk. ''Hallo!'' glimlachte ik blij. Ik zag hoe de zussen van Liam, Nicola en Ruth blij juichten toen Liam het nieuws vertelde. ''Ik denk sowieso dat Liam een goede vader zal zijn.'' grinnikte ik en drukte een kus op Liam's wang. Al mijn zorgen en lasten weg, in nog geen eens een uur. Mijn mondhoeken krulden verder omhoog. ''Euhm.. Ik denk dat zij het eerder wisten dan wij.'' lachte ik. ''Pers.'' mompelde ik. Maar toch schoot ik weer in de lach en wreef over mijn buik, zuchtend keek ik naar Liam. ''We worden ouders.'' fluisterde ik. Ik beet op mijn lip en glimlachte. ''Ik kan het nog steeds niet geloven. Op een goede manier. Mijn ouders ontvingen het goed en jullie ook. Mijn wereldje is gemaakt.'' grinnikte ik. Ik knuffelde Liam even en richtte mijn blik op Liam's familie. ''Jullie zijn serieus geweldig.'' lachte ik.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Ik weet het. Jij wordt een fantastische moeder' fluisterde ik terug. 'Dat wisten we al lang' wuifde Nicola het weg. 'Hoe kunnen jullie ooit 22 en 24 zijn?' lachte ik. 'Mackenzie? Ik zou het geweldig vinden als ik je mag ontmoeten, over een paar maanden' glimlachte Geoff. 'Over een paar maanden' beaamde ik met een glimlach. 'Stel je voor. We kunnen met Mackenzie naar die winkel. En ook die winkel!' Ruth en Nicola waren allebei al druk bezig met plannen maken. 'Sorry' mimede ik. 'Zeg. Jullie kunnen haar niet dwingen' grinnikte ik. 'Oh je kent ons niet' grijnsde Ruth. 'Wij gaan. Ik word bang van jullie' mompelde ik. 'Tot over een paar weken!' zwaaiden ze in koor. 'Dag' lachte ik en ik klapte mijn laptop dicht. 'Op naar de anderen' glimlachte ik.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Penelope Charlotte Stone.
    Gapend opende ik mijn ogen. Hoe laat was het? Mijn ogen gleden door de kamer heen, alleen Liam en Mackenzie waren al uit bed. Ik wist dat het nog vroeg was, dat kon ik zien aan het licht dat door het gordijn heen scheen. Vreemd, want ik was nooit vroeg wakker. Ik draaide op mijn zij ik keek even naar Douglas, die nog diep in slaap leek. Gister was hij bezig geweest met het script voor zijn nieuwe film. Misschien zou ik hem vandaag kunnen helpen. Ik wou dat ik een rol had gekregen, maar helaas. Mijn agent vond dat ik me eerst op dit programma moest richten. Hierdoor zou ik meer bekendheid krijgen, en dus meer vragen om auditie te komen doen. Een korte zucht verliet mijn mond, waarna ik rechtop ging zitten en in mijn ogen wreef.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 20:27 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik schudde lachend mijn hoofd. Soms waren ze echt gek, in een goeie manier natuurlijk. "Ik zou het echt je vader willen ontmoeten. Hij lijkt me echt aardig." Glimlachte ik. "Maar.. De anderen.. Hoe wil je dat doen?" mompelde ik. Het leek moeilijker om het bij de jongens over te brengen. Ze waren van levensbelang voor me en ik denk ook voor Liam. Ik beet op mijn lip en zuchtte. Zacht en kort drukte ik mijn lippen op die van Liam. "Onze toekomst wordt groots." Grijnsde ik. "We krijgen een kind." Zuchtte ik. Ik kon het nog steeds niet geloven. Dat je leven zo snel kon veranderen, onvoorstelbaar. Ik ging met mijn hand glimlachend door Liam's haar.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Het wordt tijd om ze maar eens uit bed te gooien' grijnsde ik en ik liep, met mijn hand in die van Mackenzie gevlochten, naar de slaapkamer. Daar zag ik Penelope wakker zitten. 'Ik maak Zayn wakker' grinnikte ik en ik ging boven Zayn hangen. Ik drukte op zijn neus, waarbij hij niet reageerde. Dus ik zuchtte en maakte hem wakker op die manier die we altijd deden als Zayn niet wakker werd. Ik pakte Zayn's arm en trok hem uit bed, wat een harde lach van mij opleverde.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik grinnikte even en liep op mijn tenen naar Harry toe. "Harreh?" Fluisterde ik. Ik sloeg even op zijn wang en keek schuin naar hem. Die slaapt diep. "Harry!" Schreeuwde ik in zijn oor. Ik beet op mijn lip en sloeg hem op zijn wangen. Jammer voor hem kende ik geen genade. "Harreh?"


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    [Ik zit ondertussen Ontvoerd op RTL 4 te kijken. Verschrikkelijk dat een juffrouw het kind van een moeder, de moeder niet meegeeft. Die juf trekt dat kind gewoon weer mee naar school]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."