• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben maar twee uur per dag internet, meer niet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten.


    One Direction bestaat wel



    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Dinaggo
    Liam Payne - songwriter - Brookie
    Louis Tomlinson - songwriter - Realist
    Niall Horan - songwriter - kusjeAxel
    Zayn Malik - songwriter - cionegreen
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Delevigne
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Realist

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.

    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 14:16 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik zuchtte en liep achter Liam aan en keek om de hoek waar hij in de muziekkamer zat. Ik heb het weer mooi verpest, ik ging tegen de deurpost staan en luisterde naar Liam. Stilletjes liep ik naar de andere kant van de piano waar ik Liam met een waterige glimlach aankeek. Ik mimede een 'het spijt me' naar hem en zuchtte. Ik wilde alleen wat tijd rekken en niet tegen hem liegen. Mijn mondhoeken krulden wat omlaag, ik wist gewoon dat hij teleurgesteld in me was. Sowieso.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik wierp een blik op Mackenzie en keek toen weer naar de toetsen, waar mijn vingers over heen gleden. Zacht drukte ik de toetsen in. Ik stopte en keek naar Mackenzie. Een zucht verliet mijn mond. 'Ik ben niet boos, Mackenzie. Ik ben ook niet teleurgesteld, dat zweer ik je' vertelde ik. 'Het enigste wat ik niet begrijp, is waarom je het me niet eerder hebt verteld' zuchtte ik.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Een zuchtje verliet mijn mond. ''Omdat als wij, meisjes, ongesteld zijn, kan het soms een dag uitlopen. Ik wilde niet te snel beslissingen nemen.'' zei ik. Ik ijsbeerde even door de kamer rond met mijn blik gericht op de grond. ''Alleen, wat gaan we nu doen? Ze hebben hier zeker geen zwangerschapstest..'' mompelde ik en stopte met ijsberen. Ik keek naar Liam en beet weer op mijn lip.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik haalde mijn schouders op. 'Paul kan het laten bezorgen. Hij zegt het toch niet tegen de anderen etc. Op Paul kan je vertrouwen' stelde ik voor. Dit was belangrijk voor me. Ik smste Paul en binnen een minuut kreeg ik een antwoord. 'Zie je?' Ik zette een scheve glimlach op en kreeg twee minuten later een bericht dat het geregeld was. 'Ik moet toegeven dat ik nu best debiel doe' lachte ik. 'Maar ik ben heel erg gestrest' verklaarde ik, blij dat ik vrolijk was.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik knikte dankbaar naar Liam. ''Je bent niet de enige die gestrest is. Ik ben nog nooit zo gestrest geweest.'' zuchtte ik en ging naast Liam zitten. ''Oké. Even denken. We zitten hier een half jaar. Een zwangerschap duurt.. Euh.. Acht.. Nee negen maanden, dus als we hier uit zijn hebben we nog drie maanden de tijd. En bla bla bla. Ik ga die tijd gebruiken voor mijn ouders.. Ugh, maar waar ga ik dan wonen als het echt zo is? Oké. Ik praat teveel. En ik stres te veel. Ik houd mijn mond nu.'' Ik maakte een rits gebaar met mijn vingers en grinnikte.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik moest lachen om Mackenzie. 'Geen zorgen' grinnikte ik. 'Dan kom je gewoon bij mij wonen' glimlachte ik. 'Desnoods gaan we in een nieuw huis wonen. Zoals je al zei: Ik heb genoeg geld' grijnsde ik. 'Ik denk dat mijn appartement toch te klein is. Geen probleem' Met een glimlach liep ik naar Mackenzie. 'Ik moet je dan wel waarschuwen, meestal trekken de jongens bij mij in' grinnikte ik. 'En ga nou niet zeggen dat dat niet nodig is. Om dat is heel erg nodig. Denk ik' zei ik eigenwijs.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik glimlachte breed en knuffelde Liam. ''Echt? Bedankt, Liam.'' mompelde ik en trok hem dichter tegen me aan. De bel ging en ik fronste mijn wenkbrauwen. ''Oh.'' Ik liep naar beneden en deed de deur open. Een man, waarschijnlijk Paul, gaf glimlachend een pakje aan me. ''Mackenzie Arretez?'' vroeg hij. Ik knikte langzaam. ''Dank je wel.'' glimlachte ik. ''Liam?! Wil je hem nog spreken?!'' riep ik door het huis heen.

    [Ik wist echt niets meer. Vandaar dit -.- ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik rende naar beneden, waarbij ik de trap afviel. Na twee seconden stond ik op. 'IK LEEF NOG!' schreeuwde ik. Ik zag Paul lachend kijken en rende naar hem toe, om hem vervolgens in een knuffel te trekken. 'Lang niet gezien, joh' lachte hij. 'Nee, inderdaad' grinnikte ik. 'Veel succes, Liam. Jij ook, Mackenzie' glimlachte Paul. Dankbaar knikte ik. 'Doei' zei Paul, waarna hij wegliep. 'Doei Paul' zei ik en met een glimlach deed ik de deur dicht. Grijnzend tilde ik Mackenzie op en wandelde de trap op, alsof het doodnormaal was. Boven zette ik haar neer, voor de badkamer. 'Mijn geduld is op. Ik zal je alleen laten' grinnikte ik. Ik sloot de badkamerdeur en liep naar de slaapkamer, waar ik ongeduldig op mijn bed ging zitten.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik slikte en bekeek het pakje in mijn handen. ''Erop plassen?'' Ik fronste mijn wenkbrauwen en haalde mijn schouders op. ''Mij best.'' zuchtte ik en ging maar naar de toilet. Waarna ik klaar was keek ik gespannen naar het ding, dat nog steeds niets aangaf. ''Stom ding.'' mompelde ik zacht. Ik ging ergens op een krukje zitten met nog steeds de test in mijn handen. Uiteindelijk besloot ik Liam erbij te halen. Ik trok hem de badkamer in en worp mijn blik weer op de test. Even sloot ik mijn ogen. Toen ik mijn ogen opende gaf de test een een glimlachende smiley. Ik ben zwanger. Ik beet hard op mijn lip en keek Liam aan. ''En nu?'' zuchtte ik.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    [LOL. Sorry, alleen het klinkt zo dom. "Glimlachende smiley" XDDD. Maar het is in het echt ook zo, ghehe]

    Liam James Payne

    Ik keek naar de test. Zwanger. Mackenzie was zwanger. Ik zou vader worden. Het boeide me niks meer wat de anderen vonden. Blij glimlachte ik. 'Wat wil je nu doen? Het aan iedereen vertellen, of het nog even geheim houden?' vroeg ik. 'Het maakt helemaal niks uit. Als jij gelukkig bent, ben ik dat ook' glimlachte ik, nogsteeds een beetje geschokt, maar toch blij, van het feit dat Mackenzie zwanger was.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Dat dacht ik nou ook XD maar ik wist niet hoe je het anders moest zeggen ;P]

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik grinnikte even. ''Van mij kunnen we het gewoon vertellen. Ze gaan me toch zien met een mega-buik over een paar maanden. Dus het maakt niet zoveel uit.'' glimlachte ik. ''Maar, wat gaan we met de pers doen? Ze weten er nog niks van af, officieel.'' mompelde ik. Ik keek nog naar de test. Negentien en ik ben zwanger, ik word moeder. God. Dat zijn veel dingen in één klap. ''Ik ga even mijn moeder bellen.'' deelde ik mee en pakte mijn telefoon uit mijn zak. Ik zocht naar het nummer van mijn moeder. ''Mam? Wil je straks even skypen?'' vroeg ik. ''Euhm.. Ik weet het niet Mackenzie..-'' ze kon haar zin nog geen eens afmaken, ik onderbrak haar. ''Nee. Dit is serieus belangrijker dan je werk. Ik meen het.'' zei ik strak. ''Oké? Tot zo dan..'' Ik knikte en sloot af. ''Ik ga zo even skypen met mijn moeder om het nieuws over te brengen, wil je mee? Please?'' grinnikte ik.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik knikte met een glimlach. 'Ben benieuwd hoe ze reageert' merkte ik op. Natuurlijk niet gemeen bedoeld. 'Daarna zal ik de anderen wel even aanspreken' glimlachte ik en ik nam Mackenzie mee naar de muziekkamer. Daar was toch niemand, dus lekker rustig. 'Maak je geen zorgen, ik geloof dat je pas bij de vierde maand een klein buikje hebt' lachte ik zacht en ik dacht even na. 'Over een aantal weken zullen we toch echt regelmatig dit huis moeten verlaten. Voor de echo's. En trouwens, ik durf te wedden dat de pers het vanavond al bekend maakt. Twitter zal dan ook wel niet zo heel rustig zijn. Ach ja, daar kunnen we mee leven' grijnsde ik.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik glimlachte breed. ''Dank je.'' Grinnikend liepen we naar de muziekkamer. Ik zuchtte toen Liam vertelde dat de pers het waarschijnlijk bekend zou maken. ''Oh god. Dit gaat nog drukker worden dan ik dacht dat het word..'' zuchtte ik. Ik worp mijn blik naar mijn buik en beet op mijn lip. ''Dan moet ik nog maar genieten van dit buikje.'' grinnikte ik. Ik keek even rond en pakte een gitaar, vervolgens speelde ik wat akkoorden. ''Niet te geloven dat ik zwanger ben.. Ik ben wel blij dat het van jou is.'' glimlachte ik. Mijn vingers begonnen 'She Will Be Loved' van Maroon 5 te spelen.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Nog voor dat Mackenzie gitaar begon te spelen, stond ik achter haar met mijn handen op haar buik. 'Mijn buikje' gromde ik met een grinnik en ik liep weer naar het piano krukje, om te kijken hoe Mackenzie speelde. Ze kon goed spelen. Zacht begon ik mee te zingen.
    'Beauty queen of only eighteen'. She had some trouble with herself. He was always there to help her. She always belonged to someone else. I drove for miles and miles. And wound up at your door. I've had you so many times but somehow. I want more' zong ik. Zelf was ik niet zo'n heel erg fan van Maroon 5, alleen ik moest toch echt toegeven dat het mooie muziek was. Payphone bleef mijn favoriet, ookal was She Will Be Loved zo mooi.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 18:26 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik grinnikte even en stopte met het lied. Zacht, maar duidelijk begon ik 'Hall of fame' van The Script te spelen en te zingen. ''Yeah you could be the greatest, you can be the best, you can be the king kong banging on your chest. you could beat the world, you could beat the war, you could talk to God, go banging on his door'' Ik zuchtte en stopte met spelen. Het was mijn favoriete lied, al zou ik het zeggen. Het betekende veel voor me.


    I don't want you to die, I want you to suffer.