• Ik ben nog al erfelijk belast met gevaarlijk uitziende moedervlekken. (Melanoom komt ook vaak voor in de familie)
    Nou ben ik ook niet erg een held als het op naalden/messen aankomt. (Ik ga eigenlijk nooit naar de dokter/tandarts/ect. in de hoop dat het weer over gaat.)
    Maar nu is dus echt het moment aangebroken dat ik een aantal moedervlekken moet laten wegsnijden bij de dermatoloog.
    Nou vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het laten wegsnijden van moedervlekken. (ik ken de procedure, ik dacht meer aan pijn wel/niet, hechtingen ect.)


    The night is dark and full of terrors.

    Ik heb 2 maand geleden ofzo een moedervlak op mijn ruggengraat laten weghalen omdat hij lichtjes begon te scheuren omdat hij zover uit stak.

    De huisdokter had mij plaatstelijk verdoofd. Ik ben heel kleinzerig en de spuit deed enorm veel pijn omdat ik altijd als reflex wegtrok. Het snijden zelf voel je wel, maar doet geen pijn. Je voelt gewoon dat er met iets in je lijf zit.
    Ik had 3 hechtingen. Naderhand had ik veel last van de hechtingen, maar dat kwam omdat die op mijn ruggengraat zaten. Maar ik had geen infecties ofzo, het was allemaal proper. Een week ofzo later ging ik terug naar de huisdokter om de hechtingen eruit te halen. Dat viel mee tot de laatste want die had wat meer korstjes.
    Hierna kreeg ik korstjes op mijn rug. Even later vielen die weg en tot nu toe heb ik een heel rode plek op mijn rug. Maar die zou nog moeten minderen.

    Hupsakee. In geuren en kleuren uitgelegd hoe het voor mij was. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb 2 moedervlekken ook van mijn rug laten verwijderen omdat die groter werden en ze niet wisten of het goed of slecht was. Uiteindelijk verliep dat eigenlijk hetzelfde als bij Scandal, hahaha. Alleen voelde ik eigenlijk alleen wat getrek en gejeuk op mijn rug en verder niet. En de hechtingen heb ik verder ook geen last van gehad en later ook niet meer. Heb nu 2 hele kleine littekens op mijn rug.

    Goodluck:)


    ~

    Ik wil er ook eentje laten verwijderen want hij doet enorm veel pijn, maar ik moet nog even wachten.

    Van hechtingen heb ik wel verstand x3. Ik ben redelijk onhandig.
    Ik vind het zelf altijd kietelen als ze eruit moeten worden gehaald – maar dat verschilt per persoon.

    Goodluck! *O*

    Scandaleyes schreef:
    Ik heb 2 moedervlekken ook van mijn rug laten verwijderen omdat die groter werden en ze niet wisten of het goed of slecht was. Uiteindelijk verliep dat eigenlijk hetzelfde als bij Scandal, hahaha. Alleen voelde ik eigenlijk alleen wat getrek en gejeuk op mijn rug en verder niet. En de hechtingen heb ik verder ook geen last van gehad en later ook niet meer. Heb nu 2 hele kleine littekens op mijn rug.

    Goodluck:)

    Ik heb er 1 laten verwijderen die op mijn kin zat (ik werd daar vroeger mee gepest en heb hem om die rede dan ook laten verwijderen (toen ging het pesten ook geleidelijk over)) en van de week maak ik een afspraak om er nog 1 te laten verwijderen op mijn rug. Deze begint inderdaad ook voor mijn gevoel van kleur en vorm te veranderen, dus dat vertrouw ik niet :)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel. In het begin was het erg gevoelig en op een gegeven moment ging de hechting ontsteken, maar nu ziet het er gewoon netjes uit en heeft ze er geen last meer van.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Scribe schreef:
    (...)
    Ik heb er 1 laten verwijderen die op mijn kin zat (ik werd daar vroeger mee gepest en heb hem om die rede dan ook laten verwijderen (toen ging het pesten ook geleidelijk over)) en van de week maak ik een afspraak om er nog 1 te laten verwijderen op mijn rug. Deze begint inderdaad ook voor mijn gevoel van kleur en vorm te veranderen, dus dat vertrouw ik niet :)


    Ai op je kin lijkt me best apart, heb je er later ook nog last van gehad of niet? Pesten is echt heel laag, ik snap niet dat mensen ooit in hun hoofd kunnen krijgen om iemand te pesten met een in dit geval moedervlek of wat dan ook. (Ben zelf ook altijd heel erg gepest) Op je rug valt best wel mee, alleen je kunt de eerste dagen niet op je rug liggen en je moet een beetje oppassen met kleding aan en uit trekken. Verder voel je tijdens de operatie alleen wat getrek en gekietel eigenlijk:$ Ik kon het zelf niet zien dat ie veranderde maar mijn moeder zag het destijds!


    ~

    Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Stellen me toch een beetje gerust:)
    Bij mij zitten er 2 op mijn rug, 1 net onder mijn bh, 1 op mijn been en 1 tussen mijn oog en wenkbrauw. Ik ben vooral voor die laatste bang:{
    Maar gelukkig maken jullie het al wat beter, dus thanks:)


    The night is dark and full of terrors.

    ik heb een hele grote laten verwijderen van mijn rug. de behandeling zelf was niet pijnlijk, maar ik kon even niet op mn rug slapen. maar het viel mij erg mee. tip check goed of ze alle hechtingen uiteindelijk hebben verwijdert xD ze waren er bij mij eentje vergeten.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb er zelf persoonlijk geen ervaring mee, maar ik wil je in ieder geval geruststellen om te zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het komt goed! (:


    Some people are art and do art at the same time

    je hoeft je geen zorgen te maken het word plaatselijk verdoofd het is gewoon een beetje raar
    wel heel goed het genezings process opvolgen en doen wat de dermatoloog zegt kwa verzorgen


    Sticking needles in people is fun. Matt <3

    Er zijn twee manieren om moedervlekken weg te laten halen. Je kunt ze weg laten snijden, maar ook laten "schaven". Denk aan schaven als met een kaasschaaf. Dit laatste doen ze meestal alleen als de moedervlek vrijwel zeker niet schadelijk is. Bij mij hebben ze de moedervlek ook geschaafd, nu zit er nog steeds een moedervlek, maar het is enkel nog een bruin vlekje, niet echt meer een bultje. Dit gebeurde ook onder plaatselijke verdoving en ik heb er helemaal geen last van gehad, terwijl ik ook nogal kleinzerig ben. Dus het komt vast goed!


    everything, in time