James
Ik negeer Nathaniel en pak ook mijn mes. Er spuit bloed uit de keel van Guinevere en vlak daarna klinkt er alweer een kanonsschot. Wow, we waren nog maar met z'n drieën. Ik werp even een blik naar Austin en kijk dan weer naar Nathaniel. Ik kruip wat van Austin vandaan zodat hij zich kan bewegen en kan ontwijken. Ik kijknog eens naar mijn benen. Misschien kon ik op een been staan, die doorboorde. Wankelend sta ik op en probeer mijn evenwicht te bewaren. Ik hinkel een stapje, maar val voorover en krijg een bloedneus. Auw, ik was vergeten dat die nogsteeds gebroken was. Onwillekeurig denk ik aan de afgelopen jaren waar er nog maar drie mensen over waren. Vorig jaar Katniss, Peeta en Cato. Twaalf, twaalf en twee. Nu Austin, Nathaniel en ik. Drie, vier en acht. Volgensmij hadden nig nooit twee twaalfjarige zover gekomen. Als een van ons zou winnen dan hadden we Finnicks record verbroken. Hij won op zijn veertiende.
Ik haal diep adem en sta klaar om Nathaniel te vermoorden. Ik ben bij dat ik niet bij de beroeps hoor. Zo zie je maar dat je zonder de beroeps ook ver kan komen. Ik kijk even naar Austin. Zijn mentor was vast Beetee.
Ik sta weer op en blijf gewoon staan. 'Nathaniel, je gaat eraan!'
And don't forget, Elvendork! It's unisex!