• Met dank aan Inge voor het idee, de verhaallijn en de plaatjes. :3

    We starten in de bunker, als ze de laatste dingen controleren voor ze de grote, boze wereld in gaan.


    2248 na Christus

    1 januari 2100. Europa is Europa niet meer. Nee, de overheden van verschillende landen hebben het begrip 'eenheid' erg letterlijk genomen. Grenzen bestaan niet meer. Er is nog maar één nationaliteit: Amerikaans. Amerika is wreder dan ooit. Maatregel op maatregel tegen van alles en nog wat. Het lijkt wel alsof het nooit ophoudt. Tot de burgers er genoeg van hebben, en de overheid hen niet meer in de hand heeft. Als drastische oplossing besluiten ze bombardementen uit te voeren, op verschillende plekken in het land. Dit gaat alleen niet zo goed. Mensen veranderen in zombies, dieren veranderen in monsters en dit alles door één klein foutje. Een deel van de bevolking heeft bunkers gemaakt, omdat ze al iets verwacht hadden in de trant van bommen. Terwijl zij daar redelijk veilig zaten, was de rest van de bevolking overgeleverd aan het giftige gas. Na anderhalve eeuw onder de grond te hebben geleefd, heeft een groep jongeren (nakomelingen van de personen die de bunker hebben gebouwd) er genoeg van. Ze besluiten de aarde weer te claimen als hun eigendom, ondanks de vele gevaren.

    Jij bent een van deze jongeren. Overleef je het, ga je dood of besluit je toch maar terug te rennen naar je veilige thuishaven?

    Bunker





    Wereld






    Regels

    - Mary Sue's/Gary Sue's/Godmooden is ten strengste verboden.
    - Als er geen meisjes meer zijn, zijn er geen meisjes meer. Punt.
    - Blijf realistisch. Je kan nou eenmaal niet in je eentje een hele groep zombies verslaan. Zelfs niet als Mary Sue.
    - 16+ taal mag. Denk aan bloederige scènes, scheldwoorden enzovoort.
    - Post minimaal 5 zinnen.
    - Als je OOC praat, gebruik je [].

    Rollen

    Apocalyptic World [Rollenstory]
    Apocalyptic World [Rollentopic]

    Vrouwelijk
    Arianna | Merlonie
    Ivy Grimiras | Lovelydemon
    Monica Gabriëlla Lopez | Morticia
    Madison 'Maddie' Leah Lockwood | Aragog

    Mannelijk
    Riot Masquerade | Colt45
    David 'Dave' Jayson Blueford | Cloudbreaker
    Druce Eldrian Suton | Rider
    Raven Bennett | Mordacious


    Paren

    Riot Masquerade/Colt45 | Madison 'Maddie' Leah Lockwood/Aragog
    Arianna/Merlonie | Raven Bennett/Mordacious
    Monica Gabriëlla Lopez/Morticia | David 'Dave' Jayson Blueford/Cloudbreaker
    Ivy Grimiras/Lovelydemon | Druce Eldrian Suton/Rider

    Lijstje

    Naam:
    Leeftijd (min. 16 jaar):
    Geslacht:
    Uiterlijk:
    Karakter (goede én slechte eigenschappen):
    Extra:

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 22:16 ]


    (>'-')># (>'#'<) (>^-^)>

    Madison
    ''We hebben niet echt een andere keuze, hè,'' fluisterde ik terug, en wierp even een blik op de trap. Waarschijnlijk eindigden we dan op het dak, of in een éen of andere vreemde kamer, misschien wel meerdere. Die hoogstwaarschijnlijk niet in perfecte staat waren, maar goed. Wat was dat wel, in deze wereld?
    Ik trok Riot mee en begon de trap op te rennen. Ik moest toegeven dat dit nog wel een kick gaf, maar tegelijkertijd was het vreemd; je medemens ontlopen.
    Maar goed, wat is nou niet vreemd? Deze wereld is gewoonweg maf.
    Die trap was hoger dan ik had gedacht, maar ik voelde er niet veel voor om te stoppen aangezien ik de stemmen hoorde. Waarschijnlijk zochten ze ons, maar het zou niet lang duren voordat ze achter ons aan kwamen, bedacht ik me.
    Na een tijdje kwamen we aan bij een deur. Fronsend trok ik die, met een beetje moeite, open en liep naar binnen waarna ik de deur achter mij en Riot weer dichttrok.
    Een muffe geur kwam ons tegemoet, en ik wierp automatisch een vragende blik op Riot. Blijven we hier?
    In de redelijk grote kamer waren ook nog andere deuren, en de vloer kraakte hevig als je er overheen liep. Dat was dan ook de reden dat ik stil bleef staan.
    De kamer had niet veel objecten in zich, slechts een tafel, bed -dat er niet geweldig schoon uit zag- en nog een paar basis dingen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Riot
    Hij keek de kamer rond. Meerdere deuren. Tijd voor een afweging was er niet. Langzaam begon Riot door de kamer te lopen, proberend de oude vloer zo min mogelijk te laten kraken.
    Aan de overkant opende hij de middelste deur. Een stank van dood en verderf drong de kamer binnen en Riot's ogen schoten wijdopen terwijl de deur haastig weer sloot. Hij voelde het bloed uit zijn gelaat wegtrekken en woede opborrelen.
    Wat hij had gezien was niets minder dan een folterkamer en nu moest hij zich inhouden om niet te blijven wachten hier tot hij dat godverdomde tuig dat hier verantwoordelijk voor was af kon knallen.
    Hij probeerde de volgende deur. Hij kon de voetstappen op de trap al horen en vloekte.
    Hij keek in de kamer. Voldoende beschutting. Hij wenkte Madison; hier konden ze zich goed verschuilen en er was nog een deur die tot een mogelijke ontsnappingsroute kon leiden.
    Met de beelden van de vorige kamer nog in zijn hoofd stapte hij naar binnen.
    Was dit een bibliotheek? een archief? Het rook er muf, naar oude boeken en dergelijken. Hij zag een hele oude PC staan en onderdrukte de neiging te kijken wat daarop stond.
    De kamer was vol maar saai; betonnen vloer, onbehangen wanden, metalen boekenkasten en geen ramen. Het soort waar papierwerk gedaan werd, schatte Riot zo in, al kon hij het mis hebben; hij had geen idee wat hij hier precies verwachten kon, in dit gebouw waar morelen blijkbaar niet meer telden of gewoon compleet onbekend waren.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 12:12 ]


    Don't run away this time and die like a man.

    Madison
    ''Wat was het?'' vroeg ik op een zachte fluistertoon, en sloop zijn richting op.
    De vloer kraakte nog wel, maar als je je best deed om zachtjes te doen viel het nog aardig mee.
    Automatisch probeerde ik de derde, tevens de laatste deur open te krijgen, maar die zat op slot.
    Riot wenkte me, en ik was opgelucht dat die deur wel open was.
    Ik liep hem achterna, en keek verwonderd rond. De geur beviel me echter minder, maar de rest wekte toch enigzins mijn intresse wel.
    Ik keek Riot vragend aan, doelend op mijn vraag van eerder.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 12:23 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Oops, I edited :C]


    Don't run away this time and die like a man.

    [Hmm, godver, geen idee hoe ik nu moet reageren xD; Riot staat al in de volgende ruimte]


    Don't run away this time and die like a man.

    Colt45 schreef:
    [Oops, I edited :C]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    's okay ^^

    Riot
    ''Wat was het?''
    Hij zei niets, tot ze beiden in de kamer waren. Hij sloop richting een grote boekenkast en wurmde zich erachter. Het ding was enorm, en hij hoopte dat niemand erachter zou komen dat hier mensen achter konden zitten.
    Hij voelde Madisons vragende blik.
    "Een martelkamer," zei hij zacht. Zijn stem klonk hees. Hij had vaak genoeg firsthand geweld en wreedheid gevoeld, maar dingen zoals dít.. Nee, dit herkende hij alleen uit de geschiedenisboeken. Hier vielen de dingen die zijn lichaam doorstaan had bij in het niet.
    "Er stond volgens mij zelfs een Brazen Bull.."
    Hij viel stil, vol afschuw dat iemand zoiets nog in gebruik had.
    De deur ging open en hij hield zijn adem in. Nu spande het erom. Wat als de vloer stoffig was geweest? Dan hadden ze hen binnen vijf seconden en die kans wàs groot.
    Plotseling klonk er een schot en een kogel sloeg dwars door de kast heen, Riot's zij schampend. Hoewel de achtergelaten wond zeker op korte termijn geen enkele bedreiging vormde, deed hij verdomd zeer. Een zachte kreun verliet Riot's lippen.
    "Goed schot Philip," klonk een zware stem. Godverdomme. Ze waren erbij. Riot klemde zijn hand tegen zijn zij en keek Madison vragend aan; wat nu? Ze konden proberen de andere deur te bereiken, maar het risico neergeschoten te worden was groot. Terugschieten kon ook, maar dat overleefden ze vermoedelijk zeker niet.


    Don't run away this time and die like a man.

    Madison
    Mijn mond zakte een stukje open.
    Het antwoord dat Riot gaf, en zijn toevoeging over de Brazen Bull, liet mijn overlevingsinstinct alleen maar groeien.
    We mochten niet gepakt worden, het mócht niet; straks eindigden wij daar.
    Ik schrok op van een schot, en het scheelde niet veel of Riot was vol geraakt. Ik keek geschrokken naar de wond wat hij er van over heeft gehouden, en zag zijn vragende blik.
    Ja, wat nu?
    Mijn vrouwelijke charmes zouden op dit moment niet erg werken, en als het er het moment voor was had ik gegrinnikt om mijn gedachten.
    We konden ze ook overtuigen door te praten, maar ook dat zou niet erg op prijs worden gesteld.
    Ik keek de kamer rond; geen andere deur, enkel een raam.
    Ik liep er snel naar toe, en keek naar buiten. We zaten te hoog om er uit te springen, maar we zouden naar het andere raam kunnen gaan, aangezien er een smal stukje uit stak.
    Ik zette een stoel onder de deurklink, in de hoop dat dit ze tegen zou houden.
    Ik trok Riot voorzichtig mee, en hield rekening met zijn wond.
    Ik opende het raam zwijgend, ondanks dat mijn hart naar mijn gevoel véel te snel ging.
    Ik gebaarde naar Riot, als teken dat hij eerst moest gaan, zodat in ieder geval hij het zou overleven.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Riot
    Hij keek naar het open raam, wilde weigeren eerst te gaan, maar er was geen tijd voor discussie. Hij klom erdoor, waarbij zijn gezicht even vertrok. Hij landde moeizaam op een plat dak en rechtte zijn rug.
    Hij drukte zich tegen de muur en keek rond, zodat als Madison er zou zijn, ze al een aardige indruk hadden van de omgeving.
    Ze waren hoog, zag hij. Terwijl hij zijn hand tegen zijn zij gedrukt hield, probeerde hij de hoogte in te schatten. Toen viel zijn blik op een brandtrap. Godzijdank!
    Hij verstijfde. Voetstappen. Op de brandtrap. Hij keek rond. Ze konden geen kant op. In de val?
    Hij trok zijn pistool weer, klaar om te vuren, al had hij nu moeite met richten. Verdomme.
    Hoe lang zouden ze dit volhouden? Zo te zien waren ze zeer zwaar in de minderheid en wist de vijand in tegenstelling tot hen wèl precies wat hij deed.
    Een man met een helm op en een kogelwerend pak aan verscheen op het dak. Riot vuurde, hopend dat de man zijn balans zou verliezen, maar het mocht niet baten. Hij vloekte. Dit was niet goed. Helemaal niet goed.


    Don't run away this time and die like a man.

    [Oh, die is gemeen! Even denken, haha :3]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ivy Grimiras

    "Ja, ik moet zo'n veer meenemen." Was mijn korte antwoord. Hij zo het waarschijnlijk toch niet snappen. Vervolgens liep hij zelf naar de vogels toe en sneed een poot af. Die wist ook niet wat hij wilde. Toen had ze door wat hij wilde doen. Wapens! Misschien was hij zo slecht nog niet. Druce Sneed de tenen van het monster af en stoptte ze in zijn tas.
    'Zo, als we er nu nog eentje tegenkomen, kunnen we hem bestrijden met zijn eigen middelen.' Ik grinnikte even. Ja dat lukte niet met mijn veer, maar die had dan ook weer een heel ander doel. Druce lie verder naar de straat en ik volgde hem. Op dit moment voelde ik me net een hondje, zo als ik achter hem aanliep, maar dat maakte me niet uit. Het voelde veiliger als Druce voorop liep. "Gaan we trouwens nog steeds naar de brug toe?" Vroeg ik fluisterend, om zo min mogelijk geluid te maken. Haar pistool had ze nog steeds in haar hand klaar om te gebruiken bij elk mogelijk verdacht geluid.

    (Sorry, hoop dat je er wat mee kan... Mijn inspiratie staat op een laag pitje...)

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 13:14 ]


    First things first, but not necessarily in that order

    [Er komt zo een post van mijn personage. (:]

    [Misschien dat Arianna en Raven Riot en Madison te hulp kunnen schieten. Dat ze toevallig naar hetzelfde gebouw worden gebracht, omdat ze nu in die list zijn getrapt. Is dat een idee? Hebben ze elkaar gelijk al ontmoet. ^^]


    (>'-')># (>'#'<) (>^-^)>

    [Is een idee. Maar miss is het handiger als ze, I dunno, allemaal gevangen genomen worden, omdat Arianna en Raven natuurlijk niet weten dat Madison en Riot ok zijn zeg maar]


    Don't run away this time and die like a man.

    Colt45 schreef:
    [Is een idee. Maar miss is het handiger als ze, I dunno, allemaal gevangen genomen worden, omdat Arianna en Raven natuurlijk niet weten dat Madison en Riot ok zijn zeg maar]


    [Vind ik ook goed. x] Klinkt logischer, hehe.]

    [ bericht aangepast op 20 juli 2012 - 17:08 ]


    (>'-')># (>'#'<) (>^-^)>