Audacity schreef:
(...)
Ik vraag je niet te antwoorden vanuit je geloof, ik vraag je te antwoorden vanuit je gezond verstand, dat is mijn hele punt :'D. Er zit wetenschappelijk gezien totaal geen logica in geloof.
Ik vind het wel origineel dat je alle geloven door elkaar gooit. Het christendom, jodendom en de islam zijn monotheistische geloven en die punten die jij hierboven opnoemt, gelden voor die goden niet. Nu weet ik niet heel veel van die geloven af, maar ik weet wel dat in elk geloof over 'het leven' van hun god erg weinig a niets gezegd wordt. Voor mij is het beeld van een god te vaag en ik zal er dus nooit in kunnen geloven. Maar iedereen mag geloven waar hij in wil geloven als hij er gelukkig van wordt (... en er geen andere mensen om gaat neerschieten, zich zelf opblaast etc...).
Ik antwoord met gezond verstand, ik geloof heus niet in het scheppingsverhaal hoor, ik geloof ook gewoon in evolutie en alles. Je kan vanuit je gezond verstand geloven. Maar het heet niet voor niets een geloof, je moet het geloven. Als we het zouden weten heten het een wetenschap.
In mijn geloof komen veel mythen voor waaruit je kan ophalen hoe ze leven en hoe ze zijn. Dat is een van de voornaamste verschillen tussen mythen en de verhalen uit de bijbel e.d.(voor zo ver ik weet, ik heb nooit de bijbel helemaal gelezen)
Ik zie niet hoe ik geloven door elkaar haal, jij vraagt mij naar dingen die ik alleen uit mijn geloof kan beantwoorden. Dat is juist de reden waarom ik zei dat ik uit mijn geloof antwoord en niet vanuit anderen. Daar ken ik die geloven te slecht voor.
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall