• Beste mensen,
    Ik moest voor het vak godsdienst argumenten en Vb: vinden Waarom mensen wel of niet in god geloven,
    Zou iedereen even zijn mening kunnen geven Waarom jullie wel/niet in goed geloven, en dan nog een korte uitleg waarom?

    Alvast bedankt,

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 14:49 ]

    Audacity schreef:
    (...)

    Ik vraag je niet te antwoorden vanuit je geloof, ik vraag je te antwoorden vanuit je gezond verstand, dat is mijn hele punt :'D. Er zit wetenschappelijk gezien totaal geen logica in geloof.
    Ik vind het wel origineel dat je alle geloven door elkaar gooit. Het christendom, jodendom en de islam zijn monotheistische geloven en die punten die jij hierboven opnoemt, gelden voor die goden niet. Nu weet ik niet heel veel van die geloven af, maar ik weet wel dat in elk geloof over 'het leven' van hun god erg weinig a niets gezegd wordt. Voor mij is het beeld van een god te vaag en ik zal er dus nooit in kunnen geloven. Maar iedereen mag geloven waar hij in wil geloven als hij er gelukkig van wordt (... en er geen andere mensen om gaat neerschieten, zich zelf opblaast etc...).

    Ik antwoord met gezond verstand, ik geloof heus niet in het scheppingsverhaal hoor, ik geloof ook gewoon in evolutie en alles. Je kan vanuit je gezond verstand geloven. Maar het heet niet voor niets een geloof, je moet het geloven. Als we het zouden weten heten het een wetenschap.
    In mijn geloof komen veel mythen voor waaruit je kan ophalen hoe ze leven en hoe ze zijn. Dat is een van de voornaamste verschillen tussen mythen en de verhalen uit de bijbel e.d.(voor zo ver ik weet, ik heb nooit de bijbel helemaal gelezen)
    Ik zie niet hoe ik geloven door elkaar haal, jij vraagt mij naar dingen die ik alleen uit mijn geloof kan beantwoorden. Dat is juist de reden waarom ik zei dat ik uit mijn geloof antwoord en niet vanuit anderen. Daar ken ik die geloven te slecht voor.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dit wordt een eindeloze discussie. :')


    Don't dream your life, live your dream.'

    BIEBERSSTYLE schreef:
    Dit wordt een eindeloze discussie. :')

    Exactly what I was thinking.

    BIEBERSSTYLE schreef:
    Dit wordt een eindeloze discussie. :')


    Hehe, jazeker wordt het dat. Maar dat komt gewoon doordat mensen het af en toe niet kunnen plaatsen waarom mensen geloven en dan maar zeggen dat er geen logica in zit :W


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Hier kan je dag en nacht over blijven discussiëren. Je kan niet bewijzen dat hij écht bestaat, maar je kan ook niet bewijzen dat hij niet bestaat. Ik geloof er niet in, maar ik geloof wel dat er leven na de dood is, zoals geesten of zo.
    Volgens mij is 'God' gewoon een excuus dat mensen gebruiken om hun leven makkelijker te laten lijken, maar hey, dat is mijn mening maar (;


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Leela schreef:
    (...)

    Hehe, jazeker wordt het dat. Maar dat komt gewoon doordat mensen het af en toe niet kunnen plaatsen waarom mensen geloven en dan maar zeggen dat er geen logica in zit :W


    Er zit ook geen logica in haha. Vertel me eens waarom jullie zogenaamd in één god geloven en dan twee goden aanprijzen?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Er zit ook geen logica in haha. Vertel me eens waarom jullie zogenaamd in één god geloven en dan twee goden aanprijzen?


    Ik zei ook niet dat ik in één god geloofde, want ik ben een wiccan en dus geloof ik in twee goden. Maar ja, dat valt ook weer te zien als één aangezien ze allebei eenzelfde aandeel hebben in het geloof.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    BIEBERSSTYLE schreef:
    Dit wordt een eindeloze discussie. :')

    Dat zei ik dus ook al.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eigenlijk, weet ik niet of ik geloof. Maar ik vind het moeilijk om te kunnen geloven dat er een God bestaat die dit alles heeft geschapen en die de mens heeft gemaakt. Ik vind het in sommige opzichten gewoon téveel lijken op een verzinsel van de mens en het lijkt me onlogisch dat het zou kunnen. Maar aan de andere kant, ik geloof wel dat er iets is na het leven, ook al weet ik niet wat. Misschien zou er wel iets kunnen bestaan als 'God', maar waarschijnlijk niet zoals de meesten hem voorstellen. Maar eigenlijk denk ik altijd van, ik zie wel wat er gebeurt als ik dood ben. In dit leven komen we er in ieder geval niet achter hoe het écht zit.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Wangster schreef:
    Ik vind het God verhaal de grootste onzin die er is. Want hij is toch zo goed? Zo geweldig? Wilt geen nare dingen in de wereld. Maar toch zijn die er wel.


    Dat is niet de juiste manier van denken, omdat je nu alleen de Christelijke God onderuit schopt. Niemand heeft gezegd dat je in een man met witte baard moet geloven die op de wolken zweeft en lief is voor iedereen (niet om iemand te beledigen, dit is een beeld wat veel mensen hebben). Wie zegt dat Hij zich kan bemoeien met het leven op aarde? Misschien heeft Hij er wel helemaal geen invloed op.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Nightlock schreef:
    (...)

    Dat is niet de juiste manier van denken, omdat je nu alleen de Christelijke God onderuit schopt. Niemand heeft gezegd dat je in een man met witte baard moet geloven die op de wolken zweeft en lief is voor iedereen (niet om iemand te beledigen, dit is een beeld wat veel mensen hebben). Wie zegt dat Hij zich kan bemoeien met het leven op aarde? Misschien heeft Hij er wel helemaal geen invloed op.


    Waarom zou Hij er dan zijn? (cat) Volgens mij is Hij allang gestorven van verveling.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Waarom zou Hij er dan zijn? (cat) Volgens mij is Hij allang gestorven van verveling.


    Geen idee, maar ik denk dat de mensen die in een God geloven dit zelf op de - voor hen - juiste manier in kunnen vullen. En wie weet heeft hij wél op invloed op ons leven, maar hoort lijden er nu eenmaal bij omdat het ons meer mens maakt en er zonder lijden geen geluk kan bestaan (theorie van Schillebeeckx). Ik ben het hier overigens niet mee eens, maar door te zeggen dat er veel onrecht is, sluit je Zijn bestaan nog niet uit.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Assassin schreef:
    (...)

    Weet je hoe dat komt? Het zijn geen Goden maar Aliens.

    Afhankelijk van je definitie van aliens, kan het best kloppen. Beide komen uit een andere wereld, dus het zou kunnen ja.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Afhankelijk van je definitie van aliens, kan het best kloppen. Beide komen uit een andere wereld, dus het zou kunnen ja.


    Ik geloof er heilig in haha.


    Your make-up is terrible

    Voordat ik begin met geloven in een god zal ik eerst maar eens beginnen met geloven in mezelf.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.